PDA

View Full Version : welke? proco of mxr? grail of grail+?



Nanni
16 november 2007, 15:47
hey mensen,

op dit moment ben ik bezig mn pedalensetup uit te breiden en ik had wat vraagjes aan jullie. k ben nog op zoek naar een goed distortionpedaal en nu ben ik er nogal wat tegengekomen.

op dit moment ben ik in het bezit van een double muff en een ds1 en ds2 van boss. die double muff ben ik qua klank wel erg tevreden over, maar die bosspedalen ben ik nog niet helemaal over uit. k had al wel wat andere gezien, nl: proco rat (verschillende uitvoeringen) en wat pedalen van MXR. hebben jullie daar ervaringen mee of wat suggesties? en wat voor soort geluid zou ik me er bij voor moeten stellen?

daarnaast zoek ik nog een goed reverbpedaal. ik gebruik nu nog die op mn ME-50, maar wil graag een losse. k had zelf een holy grail plus op t oog, maar dies nog maar net uit en ben m in nl nog niet tegengekomen. of is miss een gewone holy grail al genoeg? ik doe niet echt freaky dingen als t op reverbs en delays aankomt en heb m nodig voor mn live-setup met mn band(s). zijn er nog andere degelijke pedalen tussen 80 en 120 euro verkrijgbaar?

verder heb ik nog een compressor/sustainer (Boss CS-3). die geeft nogal een brom als k m aansluit.. komt dit vaker voor? of is die van mij aan het eind van zn actieve loopbaan aan het komen?

tanx alvast voor de reacties!
en als je zelf in deze trend wat spul hebt waar je vanaf wil, moet je maar ff pm'en

greetz, dennis

EuroCinema
16 november 2007, 16:10
Even zonder kennis van je gitaar, amp of stijl...

- Een compressor versterkt zwakke signalen dus als er een beetje brom ingaat, komt er meer brom uit. Zet hem iig zo vooraan mogelijk in de keten.

- de Proco Rat is kwa sound een neef van je DS-1, ik vind dat-ie iets mellower, muzikalere sounds kan geven. De gewone Rat II is een prima keuze over het algemeen, de Rat is niet zo'n pedaal waarvan je de zeldzame versie moet hebben ofzo.

eltho
18 november 2007, 01:36
Zo'n Holy Grail nog maar net uit? Daar vergis je je toch. Die kan je al een paar jaar kopen en voor een echt wel zeer redelijke prijs.
Naar het schijnt zouden ze een blinde test gedaan hebben met Dick Dale en die zou het verschil niet hebben gehoord. Ik heb de test met zowat hetzelfde resultaat een paar maand geleden ook gedaan in een studio. Die van m'n ouwe Fender en die Holy Grail van pakweg 75 euro (ex btw).

Je kan er wel geen "slaande veer" mee nabootsen. Dat kan je met zo'n DanelelctroReverbPedaal wel, maar de algemen reverbklank is daar wel stukken minder mee, dus die zou ik sowieso niet kopen.

Er zijn ook duurdere versie uit (Holier en Holiest), maar die heb ik nog niet geprobeerd.

Swan
18 november 2007, 10:20
hij had t over de Holy Grail + die is wel net uit

drap
18 november 2007, 10:41
En ziet er ook heel wat degelijker uit dan z'n ouwere broer. Bij dat ding krijg je altijd weer de neiging om te kijken of het niet toevallig de verpakking is, zo hol en licht is dat ding. Maar het geluid maakt wel weer een hoop goed. Ik hoef geen andere in ieder geval. Ja, de plus versie misschien dan nog als ie niet te ver afwijkt qua klank. Aan de afmeting te zien is ie in ieder geval niet veel te ruim behuist. Wat daar ook altijd de filosofie achter is geweest bij EHX is me nog steeds een raadsel.

Swan
18 november 2007, 11:25
maar waar vind ik in NL zo'n Holy Grail Plus ?

eltho
18 november 2007, 13:20
aha, mijn excuses! Was niet meer 100% wakker ;-)

Lijkt me inderdaad een interessante upgrade, wel iets duurder, waardoor ie in de buurt van de Holier Grail zal komen. Maar inderdaad, nog niet langs deze kan van de plas gezien...