PDA

View Full Version : Bouwtekening uitprinten.



Kevz0r
16 november 2007, 15:11
Hallo allemaal,

Ik ben dus bezig met het maken van een body (manson achtig aka Muse gitaar), nu heb ik de bouwtekening alleen heb ik eenmalig mogen printen en helaas is het niet op 1:1 gebeurd, ik heb een te grootte versie en een te kleine (lol?)

Nu wil ik graag weten hoe ik de body 1:1 thuis kan uitprinten met een gewone printer, zeg maar hoe kan ik de tekening in stukjes opslaan, uitprinten en dan aan elkaar tapen.

Het is een tekening in CAD btw.

Alvast bedankt

barno
16 november 2007, 15:15
De tekening 1op1 schalen in je tekenprogramma.

Een raster tekenen over je ontwerp.

Dan gewoon in stukken op A4tjes uitprinten.

De A4tjes (met behulp van het raster) gewoon aanmekaar plakken.

Kevz0r
16 november 2007, 15:25
De tekening 1op1 schalen in je tekenprogramma.

Done.


Een raster tekenen over je ontwerp.

Done.


Dan gewoon in stukken op A4tjes uitprinten.

Hoe doe ik dat?


Thanks

barno
16 november 2007, 17:53
hangt af van programma, normaal kan je in box van je afdrukvoorbeeld het te printen gebied verschuiven.

laurence
16 november 2007, 18:09
ik denk dat je altijd onnauwkeurigheden krijgt als je het thuis doet. Ik zou de dichtstbijzijnde copyshop zoeken. Krijgt hem precies 1 op 1 en geen gedoe. Kost denk ik iets van 3 euro.

G.G.
16 november 2007, 18:52
ik denk dat je altijd onnauwkeurigheden krijgt als je het thuis doet. Ik zou de dichtstbijzijnde copyshop zoeken. Krijgt hem precies 1 op 1 en geen gedoe. Kost denk ik iets van 3 euro.

valt mee hoor. De truc is dat je hem uitprint met overlappende stukken, dan kan je horizontale en vertikale lijnen in de tekening perfect positioneren. Eventueel tegen het raam aan, zodat het licht mooi door het papier heen schijnt. Heb dit diverse malen gedaan en het werkt prima. De afwijkingen zijn dan acht niet groter dan de dikte van een laklaagje, of wat fijn schuurwerk. Het scheelt echt helemaal niets.

Kevz0r
17 november 2007, 02:24
Ik heb het idd gewoon thuis geprint door het in stukken te printen.

Fender75
18 november 2007, 12:56
Mail hem ff, dan plot ik hem wel ff uit.....

MarkF
20 november 2007, 13:55
Hoe doe ik dat?
Thanks
Welk programma gebruik je om je CAD tekening te printen?