PDA

View Full Version : aanschaf nieuwe amp



TimmU
16 november 2007, 14:55
Ik ga morgen een dagje versterkers testen ( @ Dirk witte (miss sound shop) en de Feedback Rotterdam) . Het is tijd voor een fatsoenlijke top namelijk. Ik speel over een Hughes&kettner 4x12"cab. komt een fijn geluidje uit imo.
Speel met een Fender USA Strat, een Ibanez GAX30 , Rocktron overdrive en een Zoom GFX-1 voor een echo / distortion / lead sound.
Ik zoek een degelijke top (100 watt) met kracht, on board effecten maken me niet uit, die gebruik ik toch niet. komt volgende maand een digitech GNX3 op de grond. een reverb zou wel fijn zijn.
Verder: het liefste 2 inputs, een lekkere scheur, en een heldere clean.

Enkele ideeën van mij:
Marshall JCM800 (Combo word dat dan)
ENGL ?
Kustom (geen idee welke types, dat test ik daar wel)
Marshall JCM900
Marshall JCM2000.

Ik speel in een progressive-metal band. Speel dus veel prog , en ook veel blues, en funk. een veelzijdige amp zoek ik dus.

Heeft iemand ervaringen met de types die ik net noemde, of suggesties voor amps die ik zeker ook even zou moeten testen..?

Budget is niet zo'n heel groot punt , alleen het liefste niet +1000 euro.

Dweezman
16 november 2007, 15:13
Ik zou zeker Koch niet overslaan, een MTII b.v. Kan zomaar zijn wat je zoekt.

TimmU
16 november 2007, 15:20
Ik zou zeker Koch niet overslaan, een MTII b.v. Kan zomaar zijn wat je zoekt.
valt dat ook nog een beetje in m'n budget? als ik me niet vergis zijn die krengen niet te betalen!

pannekoek
16 november 2007, 18:58
jcm2000 onder de 1000 euro?

dan heb je alleen keus uit de dsl50

:)


al gedacht aan een peavey valve king?

robert-gitarist
16 november 2007, 19:08
jcm2000 onder de 1000 euro?

dan heb je alleen keus uit de dsl50

:)


al gedacht aan een peavey valve king?

Volgens mij moet je tweedehands wel een 100watter kunnen vinden voor onder de 1000 euro.

Mitch
16 november 2007, 19:13
Als er toch nog een Digitech multibak op moet, wat maakt het dan nog uit :D

Dirkdewaard
16 november 2007, 19:19
Als er toch nog een Digitech multibak op moet, wat maakt het dan nog uit :D

+1


10 tekens

JohnLord
16 november 2007, 19:30
Er zit wel degelijk een verschil tussen hoe verschillende amps omgaan met multibakken. Mijn JCM 900 is alleen goed bruikbaar zonder, terwijl mijn Blackmore kwaliteit blijft leveren. De multibak is dan handig om eens een los effect toe te voegen, bijvoorbeeld reverb of chorus.

pannekoek
16 november 2007, 19:45
Volgens mij moet je tweedehands wel een 100watter kunnen vinden voor onder de 1000 euro.


dat moet lukken maar ik zie dat de timmu naar een aantal gitaarboeren gaat dus ik nam aan dat hij daar ook een versterker gaat kopen.

ik vind het toch wel redelijk onbeschoft om uren versterkers te gaan testen en genieten van de vriendelijke verkopers en de gastvrijheid in een winkel om vervolgens daarna thuis op marktplaats de goedkoopste versterker uit te kiezen :hippie:

Baker
16 november 2007, 21:01
Ik vind dat helemaal niet onbeschoft maar een kans voor een goede verkoper.
Je hebt een geintereerde in je winkel mét geld. Dus doe er wat mee verkoper...

Rinze
16 november 2007, 21:30
Als je je distortion toch uit een effectbak haalt waarom heb je dan een veelzijdige amp nodig? Er staat op gitaarmarkt trouwens een Fender Silverface PA 100 voor 350 euro, effectbak ervoor, niks mis mee, mooi clean schijnt het en hard.

TimmU
16 november 2007, 21:38
Als je je distortion toch uit een effectbak haalt waarom heb je dan een veelzijdige amp nodig? Er staat op gitaarmarkt trouwens een Fender Silverface PA 100 voor 350 euro, effectbak ervoor, niks mis mee, mooi clean schijnt het en hard.
ik heb een gruwelijke scheur nodig, en een spetterende clean. de rest van de effecten trek ik uit dat pedaal. vandaar!

nog ff over de opmerking over gitaarboeren: als ik daar kom koop ik meestal sowieso wel iets ( moet nog een zeven-gitaar-standaard hebben ...) , een nieuwe gitaar, een pedaaltje, weet ik veel. en alsnog, zo erg is het nou ook weer niet! :hippie: