PDA

View Full Version : Houden/inwisselen dilemma



Spitfire
16 november 2007, 14:45
Ik begin nu toch een beetje te twijfelen of ik wel de 'goede' gitaar heb. Ik speel nu met een Blade RH-2, geweldige gitaar, maar ik gebruik zoveel dingen die op die gitaar zitten eigenlijk nooit. VSC (onboard voorversterkertje) gebruik ik nooit, splitten van de humbucker gebruik ik nooit en het middelste element gebruik ik eigenlijk alleen in combinatie met het halselement. Kortom, ik gebruik eigenlijk alleen de humbucker en het halselement (eventueel in combinatie met het middelste element), terwijl ik wel denk dat ik 'voor de rest' heb betaald. Als ik nu zou moeten kiezen denk ik dat ik een H-H telecaster zou kopen en dan het halselement vervangen door een P90 in humbuckerformaat en misschien nog wat andere tweaks (stemknoppen, 6 zadels, etc.) of misschien een Eastwood-achtige, in ieder geval een humbucker in de brug.

Nou is mijn vraag, wat zouden jullie doen? Ik vind deze heerlijk spelen, maar gebruik lang niet alles vs. een nieuwe gitaar waarbij ik niet zeker weet of ik de bespeelbaarheid van deze gitaar weer kan vinden, maar wel met 'mijn' sound en misschien wel goedkoper uit, of iig meer bang for bucks.

Orpheo
16 november 2007, 15:07
mijn favo warmoth heeft coiltaps, een trem, had eventjes piezo, een 3bands eq erin, etc etc, en ik gebruikte het ook nauwelijks, maar het was zo'n goeie gitaar, dat ik 'm gehouden heb, maar wel alle zooi eruit heb gehaald. ik behield mijn grandioze les paul, maar zonder de meuk die ik niet gebruik.

ik weet niet wat jou band is met je gitaar, maar als 't je mainaxe is, 'and you 2 have a history together' dan zou ik 'm gewoon houden.

Spitfire
16 november 2007, 15:15
ho dubbelpost...

Spitfire
16 november 2007, 15:16
ik weet niet wat jou band is met je gitaar, maar als 't je mainaxe is, 'and you 2 have a history together' dan zou ik 'm gewoon houden.

Nu je het zegt, ik ben er best aan gehecht en kan hem ook modden natuurlijk :satisfie:
Eens kijken wat voor opties ik allemaal kan bedenken

Bedankt Orpheo! :hippie:

Orpheo
16 november 2007, 15:17
wat je KAN doen is er bv een piezo inzetten, dan heb je een heel erge allround axe life. of gewoon de preamp eruit slopen.

Lexvandoef
16 november 2007, 15:19
Je kan ook gewoon alles erin laten zitten ipv er uit slopen. Het zit toch niet in de weg?

almarvk
16 november 2007, 15:50
Op een auto zit ook een rem en die gebruik ik ook nooit (geef vooral gas bij zwarte peugeot's...)

Het gaat er toch om hoe dat ding klinkt en (nog belangrijker) hoe die speelt? Dan maken die extra features toch niet uit? Is alleen maar extra, zou ik niet vervelend vinden :)

no 1 hops
16 november 2007, 15:50
slagplaat eruit, nieuwe slagplaat kopen en die alleen zo modden dat hij naar jouw behoefte qua sound voldoet, bij een humbucker in de brug positie en een p90 bij de neck.
evt, bv lill killers van GFS in verschillende ohmse waarden.
je houd je goed aanvoelende gitaar en ondoet hem van alle overkill