PDA

View Full Version : Vox AC15 snakeskin tolexen



Rocketman
16 november 2007, 03:12
Ik wil mijn Vox AC15 snakeskin tolexen.

Wat vinden jullie ervan?

Is dat moeilijk/duur?

Jimwoud
16 november 2007, 09:26
Gaaf, weet alleen niet of het mooi staat bij je speakerdoek, en het zal wel een leuk klusje worden vanwege de piping die over de versterker loopt.

'66 special
16 november 2007, 09:30
Ik wil mijn Vox AC15 snakeskin tolexen.

Wat vinden jullie ervan?

Is dat moeilijk/duur?
Waarom? Is het originele tolex lelijk?
Als de originele kast nog mooi is zou ik liever een nieuwe kast maken en die met snakeskin bekleden (ivm inruilen of verkopen).
Hier is een voorbeeld van wat het kan gaan kosten:
http://www.tube-town.net/ttstore/product_info.php/info/p2186_Tolex-Tube-Town-SnakeSkin-Burgundy.html
In ieder geval staaltjes aanvragen om teleurstellingen over de kleur te voorkomen :chicken:
Even uitrekenen hoeveel meter je nodig bent (je bent ook nog lijm nodig).
Of het tolexen zelf lastig is hangt af van hoe het aangebracht is op de versterker en hoe handig je bent.
Ik ben m'n eerste compleet zelf gebouwde versterker aan het afwerken en het viel mij mee.

Fender75
16 november 2007, 09:35
Tolexen is niet moeilijk, je moet er alleen geduldig en op je gemak mee omgaan! Het werkt het makkelijkst met BisonTix, en dan met een scherp mes de insnedes maken. En inderdaad, ik zou ook een andere head bouwen en de originele intact laten. Stelt allemaal niet zoveel hoor als je een beetje handig bent!

'66 special
16 november 2007, 09:53
Ik heb even de foto bekeken (via je gear link) en zag dat er hoekjes op zitten, dat scheelt al een heel stuk. De hoekjes strak krijgen is nl wat lastig.
Zodra ik weer wat tijd heb maak ik deze af:
http://img263.imageshack.us/img263/1701/standai7.jpg
De metalen ring (zit om de knoppen) heb ik zelf gemaakt en heeft meer tijd gekost dan het tolexen tot nu toe.
Over de nietjes komt een aluminium sierstrip.
De kast heb ik gemaakt met alleen een bovenfrees (ik heb geen cirkelzaag).
Zoals gezegd: een nieuwe kast maken is de beste optie. Zit je ook niet te rommelen met lijmresten op de kast.

Rocketman
16 november 2007, 15:34
Ik zat al te fantaseren hoe ik die zwarte tolex eraf zou raggen en zo maar het is inderdaad misschien niet zo'n slim idee. De versterker is nog als nieuw.

Ik kan wachten tot ie echt lelijk wordt of ik kan een andere kast bouwen.

Vragen:
1 Als ik een andere kast bouw kan ik er dan 2 speakers in doen of is dat raar?

2 Heb ik voor een andere kast een speciaal soort hout nodig?

3 Kan ik op mijn andere kast ook zo'n kitsch gouden rand bevestigen en, belangrijker, zo'n VOX logo?

Ik heb echt al veel zitten searchen maar op deze specifieke vragen vond ik toch geen antwoorden.

Het lijkt me wel heel vet zo'n bruinwitte boaconstrictor print op een AC15 met 2 speakers.

'66 special
16 november 2007, 16:22
Vragen:
1 Als ik een andere kast bouw kan ik er dan 2 speakers in doen of is dat raar?
Nee, is niet raar. Gewoon doen wat je leuk lijkt. Gaat wel anders klinken.


2 Heb ik voor een andere kast een speciaal soort hout nodig?

Nee, kan met grenen of multiplex.


3 Kan ik op mijn andere kast ook zo'n kitsch gouden rand bevestigen en, belangrijker, zo'n VOX logo?

http://www.tubeampdoctor.com/product_info.php?cPath=30_49&products_id=184
Spul is bij meerdere aanbieders te koop.