PDA

View Full Version : Advies



uninc
16 november 2007, 01:22
Hey,

Volgende week ga ik hoogstwaarschijnlijk een nieuwe top kopen. Omdat ik verder niet echt veel "luister" ervaring heb met allerlei soorten versterkers ben ik zowiezo van plan om alles uitvoerig te gaan testen. Ik speel echt van alles. Van oude rock/metal van Led Zeppelin, ACDC, Van Halen, Judas Priest en Maiden tot de modernere dingen zoals Trivium, 3 Inches Of Blood en Wilhelm Scream. Met mijn eigen band speel ik punk waarbij veel wordt gepalmmute. Ik wil dus dat de versterker strak klinkt. Niet alleen moet het lead kanaal strak en dik klinken, het cleane kanaal moet ook "mooi" klinken maar is natuurlijk lang niet zo belangrijk als de lead. Ingebouwde effecten kunnen mij verder ook mijn reet roesten.

Versterkers die ik zeker wil gaan testen zijn:

Engl Blackmore
Engl Powerball
Peavey 5150/6505
Marshall DSL
Marshall TSL
Marshall JVM

Ik weet zeker dat elke versterker zijn voor- en nadelen heeft. Meningen en slechte of goede ervaringen zijn welkom.

stevie_vp
16 november 2007, 01:41
strakke palmmute?

|Zet de mark IV er ff bij|

pannekoek
16 november 2007, 07:47
ik denk dat de dsl net niet iets voor jouw is, je speelt zelf heel veelzijdig (net als mij) en dan is denk ik de tsl wat voor jouw, de dsl is wat voor de oudere rock stijlen, led zeppelin, acdc etc etc.

met de tsl kan je zeker wel dat modernere geluid krijgen waarnaar je opzoek vind, en er komt een waanzinnig lekker geluid uit :)


overgens moet je net gelukkig zijn als je een goed exemplaar amp vind, aangezien ik laatst bij de lokale muziekboer een tsl uitprobeerde die beter was dan elke tsl die ik heb uitgeprobeerd :)

(heb hem ook meteen aanbetaald voor in januari)

veel succes nog met zoeken!

gr, stephan

Ever Dying
16 november 2007, 08:31
Ik denk zelf dat van de ENGL's de Blackmore het meest veelzijdige is..
En de 5150/6505, ja die clean die zien bagger.. :)

Mark IV kan je er bij zetten, maar zijn die niet belachelijk duur in nederland?

Bins
16 november 2007, 08:39
Hey Markie! Tijd geleden man.

Ik vind juist de dsl veel beter dan de tsl... Die heeft veel te veel knoppen en de dsl heeft imo gewoon meer ballen. Maar goed, ik heb de dsl naast een 5150 gehad en de 50 was toch een stuk bruter. Je weet wat die Pimmers en ik over 5150's denken, dus daar zeg ik verder niets over. Clean heb je er echter niet zo veel aan (waarom de fuck heb je clean nodig?)

Die gast van Beerbong speelt over een Blackmore en die nieuwe cd van hun klinkt echt dikker dan dik (buiten het feit dat het kutmuziek is). Live ook dik in orde.

Verder kan ik je niet echt helpen... Je zou ff Bus z'n jcm 800 kunnen uitproberen (met een overdrive). AWS neemt volgens mij op met recto's, maar ik heb Trevor een keer over een jcm 800 zien spelen in de melkweg en dat klonk echt dope.

Anders gewoon lekker een keer naar de Feedback.. alles testen en dan 2e hands kopen :)

P.S. Ga je naar dat Rock a Rail gedoe? De gaye bands die daar spelen gebruiken onze backline, en ik moet dus babysitten... Anders zie ik je daar wel.

casper innosence
16 november 2007, 09:31
dsl/tsl.. dan zou ik zeker voor de dsl gaan. Onze gitarist heeft er ook 1 en dat gaat heeel prima voor moderne punkrock. En wat bins al zegt, schijnt meer ballen te hebben dan de TSL.

De peavey 5150/6505, ooit op gespeeld toen mijn Soldano tijdens een gig uit viel (was het uiteindelijk de speakerkast input waar het probleem lag), maar ik vond die amp heeeeleeemaaaaal niks. In strakke breaks gelijk aan t piepen, en ik vond em ook niet heel gearticuleerd en duidelijk. (kwam natuurlijk ook doordat het niet mijn instellingen waren, en hij de Soldano moest vervangen)

Voor n strakke palmmute denk ik dat die blackmore heel geschikt is. Schijnt ietsjes meer `rock` te klinken dan de powerball. Maar dat is dan ook meer mijn smaak.

Als je echt geld te veel hebt, en toch besluit geen clean nodig te hebben (en dat is toch nergens voor nodig) moet je zeker de Soldano Avenger checken, dat ding is strak en kan dikke pm's dr zo uit persen.

Checkmijn band (http://www.myspace.com/1000milesahead) voor opnamen met zowel de DSL100 via een marshall 1960 vintage kast (links) en de Soldano avenger op de zelfde kast (rechts) beiden opgenomen met een ESP Viper standaard met seymour duncans

Bins
16 november 2007, 10:02
In strakke breaks gelijk aan t piepen, en ik vond em ook niet heel gearticuleerd en duidelijk.


Dat lag echt aan jou ;) Te veel gain I guess.

the sure thing
16 november 2007, 12:11
De Marshall JVM zou ik kiezen. Die is clean ook redelijk.

Rormo
16 november 2007, 12:57
ik denk dat de dsl net niet iets voor jouw is, je speelt zelf heel veelzijdig (net als mij) en dan is denk ik de tsl wat voor jouw, de dsl is wat voor de oudere rock stijlen, led zeppelin, acdc etc etc.

met de tsl kan je zeker wel dat modernere geluid krijgen waarnaar je opzoek vind, en er komt een waanzinnig lekker geluid uit :)


overgens moet je net gelukkig zijn als je een goed exemplaar amp vind, aangezien ik laatst bij de lokale muziekboer een tsl uitprobeerde die beter was dan elke tsl die ik heb uitgeprobeerd :)

(heb hem ook meteen aanbetaald voor in januari)

veel succes nog met zoeken!

gr, stephan

Wat een onzin. Een DSL kan ook heel modern klinken. Zeker als je hem nog combineert met een Tube screamer of een SD-1. Dan ben je heeel divers gelijk.


Bovendien zijn versterkers niet zoals gitaren allemaal anders. Versterkers zijn in de basis hetzelfde. Ze kunnen iets anders gebiased zijn, maar bij een versterker nieuw uit de fabriek kan dat nooit een erg groot verschil zijn.
Ik denk dat je die TSL's gewoon niet allemaal op hetzelfde cabinet hebt geprobeerd en ja, dan klinken ze ook niet hetzelfde.


@ Uninc. Ga vooral lekker testen. Dat bovenal. Maar ik denk dat de JVM wel eens je ding kan zijn. Die is heerlijk divers en kun je zowel classic als modern laten klinken. Heb er zelf maar kort op gespeeld, maar hij klonk erg goed en er zijn veel mensen hier heel enthousiast over. Zie ook het JVM topic dat hier gisteren nog liep...

Highroller
16 november 2007, 16:27
Je speelt wel heel uiteenlopende stijlen. Misschien die Marshall JVM of zo'n Line6 vetta (geen Spider in ieder geval, klinken ruk, maar dat is mijn mening maar).

AART
16 november 2007, 16:58
Mesa Mark III of IV, Mesa Caliber .50+ als je iets minder te besteden hebt...

Baker
16 november 2007, 17:10
Uit je rijtje vind ik de 5150/6505 en de JVM veruit de beste twee.
Als je moet kiezen uit die twee moet je weten wat je wilt:

De 5150 is gewoon een beest van een versterker, met een heerlijke crunch en een superdikke lead. Clean is het niks. (of beter gezegd, daar issie niet voor gebouwd)

De JVM daarentegen is ontiechelijk veelzijdig, heeft ook nog een sprankelend clean, en heeft echt die marshall brul.

caliban
16 november 2007, 22:10
Ik zou voor de blackmore gaan. Prijs valt goed mee en heel erg versatile.
Powerball is ook leuk, maar heel wat sterieler.

Bernd Veenema
16 november 2007, 22:43
Powerball is wel heel veelzijdig.
Een mooie heldere clean die ook echt lang clean blijft. Werkt goed met pedaaltjes. Een goede rockcrunch, vooral als je even met de volumeknop van je gitaar speelt. Kanaal 3 is een perfect kanaal voor 80s rock en kanaal 4 is een mooi metalkanaal.


En ik heb er nog een te koop ook!
Wat wil je nog meer :)

jerome
16 november 2007, 23:50
Hebben we ze nu allemaal gehad?
1, 2, 3.....en 6...
Ja we hebben ze alle 6 gehad... :seriousf:
TS weet het nu helemaal niet meer:confused:
Mss is tijd om een 7e amp er aan toe te voegen?
maar ff serieus
zoveel mensen zoveel smaken, ik denk dat je ze allemaal maar moet gaan uitproberen welke bij jouw in de smaak valt.
Maar ik zou met de JVM beginnen, lekker veelzijdig...;)

hendrix_appendix
17 november 2007, 00:09
PLus 1 voor de JVM, wat ik ervan gehoord heb handelt ie van fijne rockdrive tot metal met een fijn marshall karakter.

Synx
17 november 2007, 00:14
Ja ik weet er nog wel 1, 5150 III ;) Succes met testen, altijd leuk!

uninc
17 november 2007, 13:22
Nou... gelukkig zijn de meningen goed verdeeld hehe. Ik ga mezelf donderdag gewoon helemaal kapot testen en dan kijk ik wel.

En wat betreft die MarkIV, die ligt toch echt behoorlijk boven mijn budget.

AART
17 november 2007, 15:57
Nou... gelukkig zijn de meningen goed verdeeld hehe. Ik ga mezelf donderdag gewoon helemaal kapot testen en dan kijk ik wel.

En wat betreft die MarkIV, die ligt toch echt behoorlijk boven mijn budget.

Staat een 2ehands Mark III combo voor 875 op gitaarmarkt...

Zeer degelijke metal amp die ook voor jazz en blues gebruikt wordt/werd.