PDA

View Full Version : ibanez ts9 transplant



Orpheo
16 november 2007, 00:59
Ik heb het idee opgevat om een ibanez ts9 in een gitaar in te bouwen. dat gaat op zich wel ok, maar ik vraag me alleen af; die switch, de schakelaar, hoe zit dat? kan je dat gewoon solderen als een true bypass? iemand een idee?

Lexvandoef
16 november 2007, 01:09
Klinkt leuk, in welke gitaar komtie?

Maar is het wel handig? Je kan dan niet ff snel met je voet je ts-9 intrappen ofzo.

BamBuFan1
16 november 2007, 01:17
Ik heb het idee opgevat om een ibanez ts9 in een gitaar in te bouwen. dat gaat op zich wel ok, maar ik vraag me alleen af; die switch, de schakelaar, hoe zit dat? kan je dat gewoon solderen als een true bypass? iemand een idee?

Ik zou zo'n Behringer TS-kopietje gebruiken om in te bouwen. Is een veel kleinere printplaat en het klinkt niet eens beroerd.

Orpheo
16 november 2007, 01:19
hij komt in de nieuwste warmoth. maar goed, het gaat niet om het pedaal zelf, maar om die switch :P :) het is toch gewoon een true bypass switch? en de pots; welke waardes hebben die? wellicht passen ze namelijk niet door de top van mijn LP, en moet ik longshafts nemen, en als dat zo is, en het zijn rare waardes, is dit idee al gedoemd te mislukken....

Dirk_Hendrik
16 november 2007, 08:38
Voor m'n eigen helderheid,


Ga de gust van een bestaande TS-9 overzetten naar je plank? In dat geval, nee. De switch is allesbehalve TB.

G.G.
16 november 2007, 09:26
Voor m'n eigen helderheid,


Ga de gust van een bestaande TS-9 overzetten naar je plank? In dat geval, nee. De switch is allesbehalve TB.

En met een 3pdt TS-9 aan/uit en TS-9signaal in een loop zetten op die switch moet toch kunnen?

Dirk_Hendrik
16 november 2007, 09:29
Natuurlijk. Ik kreeg alleen het gevoel dat de topicstarter het had over de bestaande schakelaar in een TS.

G.G.
16 november 2007, 09:29
Natuurlijk. Ik kreeg alleen het gevoel dat de topicstarter het had over de bestaande schakelaar in een TS.

Nee, dat gaat niet lukken. :)

Orpheo
16 november 2007, 09:36
Voor m'n eigen helderheid,


Ga de gust van een bestaande TS-9 overzetten naar je plank? In dat geval, nee. De switch is allesbehalve TB.

uhm...ja... dat is wel de bedoeling. moet ik even een fotootje maken van de binnenkant? het LIJKT er namelijk wel op, zo op het eerste gezicht

Dirk_Hendrik
16 november 2007, 10:29
graag + 10 tekens

Orpheo
16 november 2007, 11:07
even 2 fotootjes van de binnenkant. eentje met als focus de input/output en het draadje naar de switch zelf, en de ander is een total overview...

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/DSC00223.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/DSC00229.jpg

Dirk_Hendrik
16 november 2007, 11:41
Pussies.
Da's dus een klein printplaatje met daarom een momentary-niet latchende switch. Die stuurt een flipflop circuit aan en dat schakelt je bypass FET's.

Orpheo
16 november 2007, 11:48
ok.... is voor mij hocus pocus, sorry...

hoe kan ik dan een switchje inbouwen, een toggle 't liefst, waarmee ik in de gitaar dit aan en uit kan zetten? of gewoon gaan voor dat behringer-pedaaltje, omdat die simpeler is? of is dit ook gewoon goed te doen...?

almarvk
16 november 2007, 12:15
Pussies.
Da's dus een klein printplaatje met daarom een momentary-niet latchende switch. Die stuurt een flipflop circuit aan en dat schakelt je bypass FET's.

Stift! Elleboog op tafel! Check in the box!

En dan wegmoduleren in D!

Dirk_Hendrik
16 november 2007, 12:24
Ontopic AJB

Dirk_Hendrik
16 november 2007, 12:24
:seriousf: + 10 tekens bladvulling

bert k
16 november 2007, 14:05
Ik denk trouwens dat de pots veel te kort zijn. Bovendien zitten ze op de print gesoldeerd, dus je moet akelig nauwkeurig gaten boren in de top van de gitaar. Ik zou dus voor losse pots gaan.

Noid
16 november 2007, 14:36
Stift! Elleboog op tafel! Check in the box!

En dan wegmoduleren in D!
:seriousf: Jiskefet (http://video.google.nl/videoplay?docid=-8393383941690217971)

En on topic: why wil je een TS9 in een gitaar bouwen??? Daar zijn toch pedaaltjes voor?

Orpheo
16 november 2007, 15:09
Ik denk trouwens dat de pots veel te kort zijn. Bovendien zitten ze op de print gesoldeerd, dus je moet akelig nauwkeurig gaten boren in de top van de gitaar. Ik zou dus voor losse pots gaan.

de pots zijn denk ik inderdaad wat kort, maar ze zitten alleen vast met 'draadjes' die behoorlijk lang zijn, maar goed; daarom wilde ik ook de waardes weten, dan kan ik ze vervangen door longshafts...

waarom ik een ts9 in mijn gitaar wil? gewoon, lijkt me wel lache :)

Dirk_Hendrik
16 november 2007, 15:24
. Bovendien zitten ze op de print gesoldeerd, dus je moet akelig nauwkeurig gaten boren in de top van de gitaar.

Bij de 9 series zaten de pots nog niet op de print. Da's pas in de series daarna.

Jimwoud
16 november 2007, 18:41
Kun je niet een ts9 clone (laten) bouwen, en ipv een 3pdt footswitch een tuimelschakelaar, en dan in je gitaar bouwen. Ben je denk 40-50 euro kwijt. En kun je je pedaal houden of verkopen(als je hem toch wilt slopen)

Orpheo
16 november 2007, 21:25
nee, ik wil dit pedaal erin. ik gebruik 't pedaal nooit, en op deze manier word 't tenminste gebruikt....