PDA

View Full Version : Feedback en bijgeluiden



kite
15 november 2007, 23:57
Hallo,
Ik speel op een Epi Les Paul Std. op een Hughes & Kettner attax 80.
Kabels zijn van planet waves
Hierbij heb ik enorm veel last van feedback. van meet af aan ik mijn snaren niet demp gaat mijn versterker enorm piepen? Feedback dus...
Wat kan ik daar doen? Wat zijn de oorzaken? elementen? kabels? versterker?
Nu moet ik wel zeggen dat ik heel dicht bij de versterker sta..verplaatsen is geen optie (kleine repetite ruimte).

Zou Dit (http://www.keymusic.be/details.asp?prodid=43906&taal=0) een oplossing kunnen zijn?

TimmU
16 november 2007, 00:21
Hallo,
Ik speel op een Epi Les Paul Std. op een Hughes & Kettner attax 80.
Kabels zijn van planet waves
Hierbij heb ik enorm veel last van feedback. van meet af aan ik mijn snaren niet demp gaat mijn versterker enorm piepen? Feedback dus...
Wat kan ik daar doen? Wat zijn de oorzaken? elementen? kabels? versterker?
Nu moet ik wel zeggen dat ik heel dicht bij de versterker sta..verplaatsen is geen optie (kleine repetite ruimte).

Zou Dit (http://www.keymusic.be/details.asp?prodid=43906&taal=0) een oplossing kunnen zijn?
Sta je met je elementen richting je versterker? dat zou al een hoop kunnen verklaren. ook kan het zo zijn dat je amp dermate hard staat, dat feedback moeilijk uitgesloten kan worden. dan zou je een krachtiger versterker moeten kopen, of je omdraaien, of je versterker ietsje zachter zetten. Waarschijnlijk zijn er ook nog wel andere opties hoor!

EdJ
16 november 2007, 07:47
Zou Dit een oplossing kunnen zijn?
Wat bedoel je?Die vrouw?

JohnLord
16 november 2007, 13:32
Elementen lager afstellen wil ook nog wel eens helpen

harrie-beton
16 november 2007, 15:30
feedback neemt af als je de holle ruimtes in je gitaar volstopt met bijvoorbeeld stof of schuimrubber.

Verder moet je zo gaan staan dat je element niet in de richting van je versterker wijzen. Bij extreme oversturing is een noise gate ook erg handig.

guitartheo
16 november 2007, 17:46
Elementen waxen mischien...

kite
16 november 2007, 22:54
Elementen waxen mischien...

Daar had ik ook al aangedacht....
'Way, ga met beide (gitaar en versterker) eens bij de amp/gitaar hersteller...

wiegersma
18 november 2007, 09:41
te veel hoog (presence/treble) in het geluid kan ook zorgen voor feedback, evenals de hoeveelheid oversturing

Negative K3 fan
18 november 2007, 10:50
hij heeft het over feedback als hij de snaren niet dempt, dan moet je niet beginnen over het waxpotten van elementen.

minder dicht bij de speakers gaan staan
holle gitaar opvullen
elementen lager oid
minder oversturing
lager volume

guitartheo
18 november 2007, 18:36
Oja ,je hebt gelijk:)

TimmU
20 november 2007, 00:55
wat ook wel is wil helpen, je snaren gewoon wel even afdempen als je niet speelt, of je volume op je gitaar gewoon even dichtgooien. probleem opgelost,kost ook nix! Feedback kan je, als je versterker vrij hard staat, dan sowieso wel verwachten eigenlijk.