PDA

View Full Version : vraag over m'n stagg



epiphone4life
15 november 2007, 21:26
hoi, ik ben de trotse bezitter van een geweldige stagg elektrische gitaar.
ehum...
baal als n stekker van dat ding, maar kan er met geen mogelijkheid vanaf komen. Ik heb verder niet zo'n hekel aan t ding, maar hij is met 5 minuten weer ontstemd :mad: nou was mijn vraag of ik die dingen waarmee je een gitaar stemt, bovenaan de hals, niet kun vervangen door nieuwere,betere. zeg maar die draaidingen, weet zo niet hoe ze heten. ze zitten gewoon met schroefjes vast zag ik, dus zou ik ze niet kunnen vervangen door andere? en is daarmee het ontstemmen afgelopen?

Bedankt!

(en nee, ik weet 't ik had geen stagg moeten kopen, dus gelieve niet die discussie gaan voeren:D)

no 1 hops
15 november 2007, 21:39
je kunt losse tuners kopen.
dat zal het ontstemmen verhelpen.
nu weet ik niet welke je nu hebt zitten, maar haal evt eens de schroef(jes) van een los.
dan kun je vorzichtig het metalen huisje erafhalen (ik gok dit dus even).
dan zie je daarachter een soort tandwiel met schroefje in het midden.
die wil wel eens los zitten en deze wat vaster draaien wil helpen.

en al die anderen die menen dat je dat beter niet kan doen moet je maar mooi praten laten.
als je verder tevreden bent dan is het de investering wel waard.

ik weet niet hoe goed deze zijn maar hier staat een setje die misschien kan
http://www.guitarsupplies.nl/Gotoh_-style-tuners_-chrome_-3x3--N_art_174.php

Eko
15 november 2007, 22:53
Bij de muziekwinkel bij ons in de buurt ( Geesteren Gelderland) komt Allan Gascoigne nog wel eens binnen gelopen. Voor degene die het niet weten , dat is een van de oude gitaristen van Normaal. Volgens velen een van de beste gitaristen in Nederland.
Die heb ik wel eens een stuk zien spelen op een gitaar waarvan de eigenaar overtuigd was dat het barrel ( ook een Stagg) voor geen meter bespeelbaar was. Allan plugde het ding in een goedkope versterker , stemde de plank goed , en liet toen merken wat je met een enorme berg techniek uit een goedkoop instrument kunt halen. De plankeigenaar had binnen een minuut of wat het idee dat hij de beste gitaar van Nederland en verre omstreken had. Zelf kon hij er alleen niet mee overweg. Geeft niks , gewoon doorspelen.
Stemmechanieken zijn gewoon vervangbaar, een beetje muziekwinkel kan ze leveren en/of monteren.
Het bovenstaande verhaal is niet om mensen te pesten , er zijn echt heel veel betere gitaren dan Staggs , maar om gewoon aan te geven dat je eerste gitaar niet altijd een hele dure hoeft te zijn.
Mijn eerste echte electrische gitaar staat nog steeds op mijn muziekkamer. Ik gebruik hem niet meer omdat mijn smaak is veranderd , maar wegdoen kan ik nog steeds niet over mijn hart krijgen na 28 jaar. Het is nog steeds leuk om te weten wat je er als eerste licks op speelde en de opnames die je er mee gemaakt hebt. Dat is met geen geld naderhand terug te halen/kopen. Wees er dus zuinig op.
Speel ze!

hendrix2
15 november 2007, 23:04
Belangrijker is dat je met gitaarspelen bezig bent! Of dat nu op een stagg of op een fender is, je moet ergens mee beginnen en als je er plezier aan beleefd is het goed hé.

Ga eens even langs een gitaarwinkel, daar zal men kijken waar het ontstemmen aan ligt. Ik denk dat je vrij goedkoop betere tuners (zo noemen die dingen) kan laten plaatsten.

Succes.

grayfink
15 november 2007, 23:12
.....komt Allan Gascoigne nog wel eens binnen gelopen. Voor degene die het niet weten , dat is een van de oude gitaristen van Normaal.

De Gaspiepe!!! :blast:

Luke-wannabe
15 november 2007, 23:19
Bij de muziekwinkel bij ons in de buurt ( Geesteren Gelderland) komt Allan Gascoigne nog wel eens binnen gelopen. Voor degene die het niet weten , dat is een van de oude gitaristen van Normaal. Volgens velen een van de beste gitaristen in Nederland.
Lol!! Zijn zoon zit bij mij op de Herman Brood Academie. Althans daar ga ik van uit. Zijn niet zo veel mensen in NL met die achternaam, denk ik. Wist helemaal niet dat hij bij Normaal heeft gezeten.

STW
15 november 2007, 23:31
of dat de zoon van paul in nederland woont, dat kan ook

ik heb trouwens bij de zoon v jan akkerman in de klas gezeten...dus.!

Tupelo
15 november 2007, 23:33
Wat waarschijnlijk al meer scheelt is wanneer je de tremelo vastzet.
Dat zou ik sowieso 1st. eens doen voor ik nieuwe stemknopper erop zou zetten.
Denk dat het al stukken zal schelen. :)

bass blom
15 november 2007, 23:37
Bij de muziekwinkel bij ons in de buurt ( Geesteren Gelderland) komt Allan Gascoigne nog wel eens binnen gelopen. Voor degene die het niet weten , dat is een van de oude gitaristen van Normaal. Volgens velen een van de beste gitaristen in Nederland.
Die heb ik wel eens een stuk zien spelen op een gitaar waarvan de eigenaar overtuigd was dat het barrel ( ook een Stagg) voor geen meter bespeelbaar was. Allan plugde het ding in een goedkope versterker , stemde de plank goed , en liet toen merken wat je met een enorme berg techniek uit een goedkoop instrument kunt halen. De plankeigenaar had binnen een minuut of wat het idee dat hij de beste gitaar van Nederland en verre omstreken had. Zelf kon hij er alleen niet mee overweg. Geeft niks , gewoon doorspelen.


+1! zo denk ik er ook over, clapton of elke andere gitaarheld haalt een goed geluid uit een ruk plank op een ruk amp, geen probleem.
en een sukkel met een retedure plank en boetiek amp blijft klinken als een flapdrol ingepakt in goedkoop pleepapier.

Tupelo
15 november 2007, 23:38
Uiteindelijk gaat het toch om de toonkamers toch? :D

bass blom
15 november 2007, 23:39
Uiteindelijk gaat het toch om de toonkamers toch? :D

precies, want in een dooie kamer hoor je niemand :D

zeppo
16 november 2007, 00:39
Andere mogelijkheden: je topkam, daar wil ook nog wel eens een probleem zitten, niet goed ingevijld, waardoor snaren daar klemmen.

epiphone4life
16 november 2007, 07:45
ja, jullie doen wel net alsof ik n beginner ben, speel nu alweer 10 jaar.:D

maar ik heb ook een epiphone lp standaard, geen problemem mee. die stagg heb ik voor erbij. maar ik zal eens bij huigens gaan informeren dan;)

iig bedankt!

G.G.
16 november 2007, 07:56
Wat waarschijnlijk al meer scheelt is wanneer je de tremelo vastzet.
Dat zou ik sowieso 1st. eens doen voor ik nieuwe stemknopper erop zou zetten.
Denk dat het al stukken zal schelen. :)

Dit lijkt mij het meest zinnige antwoord.

Ontstemmen zit meestal niet in de stemmechanieken, maar meer in de manier waarop de snaren eromheen gewonden zijn (alleen ff eventueel de schroefjes aandraaien zoals eerder beschreven). In de rubriek "Diversen" vind je bovenaan een topic van Piezo met goeie uitleg van de beste manier van besnaren. Verder kan, indien je een tremelo hebt, deze vlak tegen de body zetten (helemaal vast, of "dive-only") heel veel helpen. Dan nog een investering van ongeveer een tientje in twee goeie stringtrees en een goed topkammetje en je stagg is weer helemaal stemvast.




ja, jullie doen wel net alsof ik n beginner ben, speel nu alweer 10 jaar.:D


Toch grappig dat je na 10 jaar nog dit soort uitspraken doet:


hoi, ik ben de trotse bezitter van een geweldige stagg elektrische gitaar.
die dingen waarmee je een gitaar stemt, bovenaan de hals,....zeg maar die draaidingen, weet zo niet hoe ze heten.

epiphone4life
16 november 2007, 08:41
snaren zijn orgineel. nog niet vervangen, is ook niet nodig.

G.G.
16 november 2007, 08:46
snaren zijn orgineel. nog niet vervangen, is ook niet nodig.

Dat zeg ik ook niet, maar het kan zijn dat de manier waarop ze op de tuners zitten, in combinatie met een eventuele tremelo speling kan geven in de windingen om de schacht van de tuner. Is een van de mogelijke oorzaken van ontstemmen, en gemakkelijk te voorkomen met de juiste manier van snaren op je tuners zetten. Verder kan een betere topkam, betere stringtrees en een vastgezette brug veel helpen.

Maar je hoeft niet naar me te luisteren hoor. Ik heb helemaal geen ervaring met dergelijke zaken :satisfie:

epiphone4life
16 november 2007, 08:47
maar ik zal 'm s wegbrengen naar huigens, weet niet of je die zaak kent. zal 'm s goed laten afstellen, want ik heb nog 'n probleem: als ik m om mn nek hang, zakt ie naar links. de hals zakt omlaag dus. ff de band op andere plek late monteren.

epiphone4life
16 november 2007, 08:49
nee, maar ik dus helemaal niet:P naar zo'n topkam en stringtrees zijn toch niet zo duur? als t al nodig is.. iig bedankt voor je reacties gg

epiphone4life
16 november 2007, 08:51
ojah , ik vond dit:

http://www.musicstore.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/NLG/ViewProductDetail-Start;pgid=TOZgSBShVSfZObRg000000000000I-WBaIVW?CatalogVideo=&ProductUUID=EFnVqHzlgdsAAAEScq9_Z_G_&CatalogCategoryID=lX_VqHzl8eIAAAEVWhpWf70R&JumpTo=OfferList

beetje kwaliteit? want de gibsons kosten 100 euro, das wel veel voor n gitaar van 200

tabmaniac
16 november 2007, 08:53
maar ik zal 'm s wegbrengen naar huigens, weet niet of je die zaak kent. zal 'm s goed laten afstellen, want ik heb nog 'n probleem: als ik m om mn nek hang, zakt ie naar links. de hals zakt omlaag dus. ff de band op andere plek late monteren.

dan kun je hem later alsnog verbranden! :cooler:

epiphone4life
16 november 2007, 08:55
ha-ha-ha-ha leuk

G.G.
16 november 2007, 08:56
ojah , ik vond dit:

http://www.musicstore.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/NLG/ViewProductDetail-Start;pgid=TOZgSBShVSfZObRg000000000000I-WBaIVW?CatalogVideo=&ProductUUID=EFnVqHzlgdsAAAEScq9_Z_G_&CatalogCategoryID=lX_VqHzl8eIAAAEVWhpWf70R&JumpTo=OfferList

beetje kwaliteit? want de gibsons kosten 100 euro, das wel veel voor n gitaar van 200

Een 3x3 setje, je hebt dus een Stagg LP imitatie, dus geen stringtrees en geen tremelo. Dan zou ik het ontstemmen eerst zoeken in de topkam. Dat kan je heel veel geld schelen. Die tuners kan altijd nog. Goeie tuners en een slechte topkam zorgen nog steeds voor ontstemmen bij bends.

Vaak is juist de topkam op budgetgitaren een probleem.

En ja, daarna kan je hem alsnog verbranden als dat niet werkt.

epiphone4life
16 november 2007, 09:01
nee heb geen lp immitatie van stagg, maar van epiphone. daar geen probelemen mee.. ik weet zo niet welke stagg ik heb.. iig een sg model. 2 cutaways. meer een klein beetje een metal gitaar. kun je misschien een voorbeeld geven van zo'n topkam? weet eigenlijk niet goed wat je ermee bedoeld

G.G.
16 november 2007, 09:09
nee heb geen lp immitatie van stagg, maar van epiphone. daar geen probelemen mee.. ik weet zo niet welke stagg ik heb.. iig een sg model. 2 cutaways. meer een klein beetje een metal gitaar. kun je misschien een voorbeeld geven van zo'n topkam? weet eigenlijk niet goed wat je ermee bedoeld

SG van stagg? Nooit gezien. Zoiets dus denk ik:

http://www.adirondackguitar.com/lefty/stagg/g300.jpg

Dat witte ding, bovenaan je hals, waar de snaren doorheen lopen. Da's je topkam. Waarschijnlijk lopen je snaren niet vrij genoeg hierdoorheen. Eentje van been, of graphtech, of Tusk zou problemen kunnen oplossen als je tuners niet terug lopen (schroefjes ff iets strakker zetten als ze los zitten) en snaren op de juiste manier op de tuners gemonteerd zitten.

keithvandentol
16 november 2007, 09:54
ja, jullie doen wel net alsof ik n beginner ben, speel nu alweer 10 jaar.:D

maar ik heb ook een epiphone lp standaard, geen problemem mee. die stagg heb ik voor erbij. maar ik zal eens bij huigens gaan informeren dan;)

iig bedankt!

ik weet nouw niet wat ik daar van moet moet denken na deze opmerkingen . .


nou was mijn vraag of ik die dingen waarmee je een gitaar stemt, bovenaan de hals, niet kun vervangen door nieuwere,betere. zeg maar die draaidingen, weet zo niet hoe ze heten.


kun je misschien een voorbeeld geven van zo'n topkam? weet eigenlijk niet goed wat je ermee bedoeld

G.G.
16 november 2007, 10:02
ik weet nouw niet wat ik daar van moet moet denken na deze opmerkingen . .

Ik maak het nog leuker:

Deskundig afsteladvies over bolling in de hals, incl. een diagnose van iemand die niet weet wat een topkam is of weet dat die dingen aan het eind van je hals, waar de snaren aan vast zitten "stemmechanieken" heten:


ik denk dat je hals niet bol genoeg loopt. als je over de elementen langs de hals van je gitaar kijkt, moet jij lichtelijk omhoog lopen, niet te veel, niet te weinig. als een gitaar dit niet doet, moet je hem bijstellen. Kun je zelf proberen, maar zou even langs een muziekzaak gaan.

Puerco
16 november 2007, 10:50
Een vraagje: als je de gitaar stemt, of als je de tremolo beweegt, maken je snaren dan een krakend geluid???
Zoja dan is dat je probleem, je snaren lopen niet soepel door je topkam en deze moet afgesteld/vervangen worden. Wat heel erg wil helpen is om je snaren ietsje losser te zetten (met die draaidingen ja) zodat je ze uit de gleufjes van de topkam kan tillen en dan wat DIK vet ertussen te doen, denk aan lithiumvet of desnoods wat kaarsvet of zoals fender aanraad lippenbalsem Link (http://www.fender.com/support/stratocaster.php) .
Doe hetzelfde waar de snaren de tremolo/bridge raken. Maak er geen kliederboel van, het is een muziekinstument een geen landbouwwerktuig...
Hierna gitaar weer stemmen en de boel zou een stuk beter moeten werken nu.
Succes

epiphone4life
16 november 2007, 11:52
haha, bedankt..
http://www.music-raab.de/oxid/out/oxbaseshop/html/0/dyn_images/0/x300gbk_th.jpg

deze gitaar heb ik ong. dus 3x3 is sowieso niet goed.
ojah, over die bolling in de hals, waardoor ik dat weet, ik heb t zelf ook laten doen met mn epiphone.
maar wat ik dus kan proberen is mijn topkam vervangen. als dat niet helpt de tuners? en kan de brug ook nuttig zijn om te vervangen? want heb nu geen vaste brug

Rormo
16 november 2007, 12:48
Ik heb het gevoel dat we ontzettend in de zeik genomen worden hier.

Je maakt mij niet wijs dat iemand die 10 jaar speelt niet weet dat het een stemmechaniek, of tuner heet, niet weet wat een topkam is, je zegt dat het een SG is maar je plaatje is helemaal geen SG en dan weet je vervolgens wel te vertellen over bolling van de hals en wat je dan moet doen. Bovendien als je na 10 jaar ervaring een Stagg koopt vind ik ook een beetje vreemd. Ik geloof eerlijk gezegd niet veel van dit hele verhaal.


Voor het geval het echt serieus is: Topkam vervangen of wat grafiet in smeren zou wel kunnen werken. Al die andere dingen zou ik niet doen. Tuners vervangen en af laten stellen kost bij wijze van spreken al meer dan wat die gitaar kost. Dat is het volgens mij dus never nooit niet waard. Van dat geld had je beter een betere gitaar kunnen kopen die minder problemen heeft. Nog even en je gaat zeggen dat je ook de elementen wilt vervangen voor Seymour Duncan's ofzo...

Dark_Tranquillity
16 november 2007, 12:48
Je speelt 10 jaar en je weet niet dat die stagg van je meer op een BC Rich Warlock met een kleine twist moet lijken...?

Ik vraag mij terdege af of het nut heeft je nog meer te gaan vertellen over het hoe en wat je moet gaan doen? Lees jezelf eerst maar eens in over hoe en wat een gitaar uberhaupt is http://guitar.about.com/library/weekly/aa071200b.htm bijvoorbeeld.

Ik weet na een jaar spelen ook lang niet alles, maar de basiskennis over hoe een gitaar in elkaar zit is mij toch wel eigen.

epiphone4life
16 november 2007, 12:53
haha,, het gaat toch ook niet over het exacte model. maar over de vorm, dan weet je iig waar ik het ong. over heb en ik heb wel degelijk een probleem met mijn gitaar en ik denk dat ik heeel wat meer weet over gitaren dan jij dus je moet je mond maar even houden. ik weet dat over dat bolling van de hals toevallig omdat ik het zelf ook heb gehad. en als niemand je verteld hoe het heet, hoe moet ik dan weten dat het stemmechanieken zijn.
Denken jullie dat ik achterlijk ben ofzo? ik doe nl vwo en speel denk ik heel wat beter gitaar dan jullie doen:S.. maar als je geen antwoord wilt geven, moet je t vooral niet doen..

G.G. iig bedankt voor je reacties! ik ga wel even naar huigens, die nemen me iig serieus.

Dark_Tranquillity
16 november 2007, 12:59
Wanneer ga je naar huigens? Vanmiddag? Misschien zie ik je er nog wel, ik zal er ook zijn :) Ik zeg niet dat je achterlijk bent, maar je verhalen zijn op zijn minst merkwaardig. Of je beter kunt spelen als mij? Ongetwijfeld, als ik 3 nummers kan spelen is het veel, ik improviseer lekker!

Is het je ontgaan dat VWO eigenlijk niet zo heel veel voorstelt? Heb ik ook gedaan, viel best mee hoor. Weet je meer van gitaren af? Ik heb zelf een Jackson USA Gerefinished, andere pickups geinstalleerd, de tremolo vervangen, zelf het ding afgesteld. Dus och, ik weet er wel een ding of 2 vanaf.

Waarom probeer ik hier mijn recht te halen, vrij zinloos eigenlijk. Tot vanmiddag vriend :)

Veekeren
16 november 2007, 13:31
Is Yamhammer weg, krijgen we hem...

Nou ja, iig succes er mee.

Squier4ever
16 november 2007, 13:46
let er wel op dat je een topkam met toonkamers neemt, anders komt het niet goed....

en zorg dat je grafiet van B2 kwaliteit neemt, dat glijdt beter als H/B

Eko
16 november 2007, 17:06
Als je de gitaar afgesteld wilt hebben kun je ook eens naar Wierden gaan. Guitarcenter is een uitstekende zaak met meer dan vriendelijke mensen die veel, heel veel verstand van gitaren hebben.
Doe Harold en Henk de groenten.!

G.G.
16 november 2007, 17:13
Als je de gitaar afgesteld wilt hebben kun je ook eens naar Wierden gaan. Guitarcenter is een uitstekende zaak met meer dan vriendelijke mensen die veel, heel veel verstand van gitaren hebben.
Doe Harold en Henk de groenten.!

En vraag even of het geen bezwaar is dat je meekijkt. Is best leerzaam, en met de juiste uitleg kan je het de volgende keer voorzichtig zelf proberen. Zo leer je nog wat over gitaren, ook hoe bepaald onderdelen heten :sneaky:

orreltak
16 november 2007, 17:14
haha,, het gaat toch ook niet over het exacte model. maar over de vorm, dan weet je iig waar ik het ong. over heb en ik heb wel degelijk een probleem met mijn gitaar en ik denk dat ik heeel wat meer weet over gitaren dan jij dus je moet je mond maar even houden. ik weet dat over dat bolling van de hals toevallig omdat ik het zelf ook heb gehad. en als niemand je verteld hoe het heet, hoe moet ik dan weten dat het stemmechanieken zijn.
Denken jullie dat ik achterlijk ben ofzo? ik doe nl vwo en speel denk ik heel wat beter gitaar dan jullie doen:S.. maar als je geen antwoord wilt geven, moet je t vooral niet doen..

G.G. iig bedankt voor je reacties! ik ga wel even naar huigens, die nemen me iig serieus.

http://inlinethumb38.webshots.com/30693/2966071690100223588S500x500Q85.jpg (http://good-times.webshots.com/photo/2966071690100223588OKJxaq)

G.G.
16 november 2007, 17:16
http://inlinethumb38.webshots.com/30693/2966071690100223588S500x500Q85.jpg (http://good-times.webshots.com/photo/2966071690100223588OKJxaq)
Ik heb met een van de mods gemaild, en het topic is min of meer op mijn verzoek weer geopend, Ontstemmingsproblemen kunnen behoorlijk frustrerend zijn, en vaak redelijk simpel op te lossen, dus laten we dat netjes proberen. Hopen dat TS er wat aan heeft, en er wat mee doet.

Valoosj
16 november 2007, 17:23
en als niemand je verteld hoe het heet, hoe moet ik dan weten dat het stemmechanieken zijn.
Denken jullie dat ik achterlijk ben ofzo? ik doe nl vwo en speel denk ik heel wat beter gitaar dan jullie doen:S..



Na dit bericht denk ik van wel. Probeer misschien eens wat op te zoeken over de algemene constructie van een gitaar. Dan kunnen de ongelofelijk lieve mensen hier op het forum die veel meer geduld hebben met Noobs je beter helpen.
En spring niet zo direct op je paard, dan helpt niemand je nog...

CrudeSapphire
16 november 2007, 21:44
Grover tuners pakken :)
Goede kwaliteit !

Rormo
17 november 2007, 12:36
haha,, het gaat toch ook niet over het exacte model. maar over de vorm, dan weet je iig waar ik het ong. over heb en ik heb wel degelijk een probleem met mijn gitaar en ik denk dat ik heeel wat meer weet over gitaren dan jij dus je moet je mond maar even houden. ik weet dat over dat bolling van de hals toevallig omdat ik het zelf ook heb gehad. en als niemand je verteld hoe het heet, hoe moet ik dan weten dat het stemmechanieken zijn.
Denken jullie dat ik achterlijk ben ofzo? ik doe nl vwo en speel denk ik heel wat beter gitaar dan jullie doen:S.. maar als je geen antwoord wilt geven, moet je t vooral niet doen..

G.G. iig bedankt voor je reacties! ik ga wel even naar huigens, die nemen me iig serieus.

Ik heb zo erg de neiging om op al deze fantastische assumpties in te gaan, maar ik doe het niet omdat het topic dan wel dicht zal gaan...

Ga er lekker mee naar de winkel en laat ze je helpen. En maak niet te veel kosten, want dat is een Stagg simpelweg niet waard.

Dark_Tranquillity
17 november 2007, 20:06
Ik heb hem niet gezien bij Huigens, en ik heb de hele dag gitaren zitten proberen :D



... Waarbij ik kan melden dat ik zsm een Roland Cube 30 wil en een Charvel model 6 toch beter speelt dan een, bijvoorbeeld, Les paul of een LTD. Geen idee waarom, maar dat gevoel heb ik nou eenmaal! Ach, weet je waarvoor je moet sparen! Rock on!

Tupelo
17 november 2007, 20:10
Ja die Cubes zijn een openbaring hè? :p

Heb er zelf na al eeuwen buizen te spelen ook eentje gekocht voor thuis en ben er erg over te spreken.
Die van mij is dan een 20x.
Voor 't geld & het gemak, werkelijk de ideale thuisamp.
Van rock, naar blues naar jazz met één druk op de knop, vrij overtuigend en op ieder gewenst volume, ook extreem laag.
Verder de mogelijkheden, stemmen, record out.
Komt bij dat het toch nog vrij transparant is; je gitaar blijft je gitaar.
Het verschil tussen mijn Telesonic en Höfner is vergelijkbaar met dat op mijn ac30.

Dat van die Charvels dat weet ik dan weer niet.
Hoor er uitsluitend lovende dingen over, begin wel benieuwd te geraken.
Klinkt zoiets clean nou nog een beetje of is het toch voor shredwerk?
(Weet dat BertK er één speelt, en dat lijkt me geen shredder, maar toch..)

Dark_Tranquillity
17 november 2007, 20:24
Mwoch, Charvels zijn wel meer rock monstertjes, de Model 6 heeft actieve elektronica, en ik ben er weg van. Closest thing to a Jackson USA Soloist, en om eerlijk te zijn, ben ik meer gecharmeerd door de Charvel dan de USA Jackson! Zeker kopen als je de kans krijgt en het geld kan missen, hehe!

Cubes zijn zeker een openbaring, ik vond ze nooit echt gaaf, maar nu ik zelf de mogelijkheden heb getest, wat gaaf! Clean met wat chores, reverb, al die dingen, wat klinkt dat gaaf! Ideaal voor thuis! Helemaal lyrisch hierover!

Hoe dan ook, ontopic:

Benjamin Blue
17 november 2007, 21:22
Denken jullie dat ik achterlijk ben ofzo? ik doe nl vwo en speel denk ik heel wat beter gitaar dan jullie doen:S.. maar als je geen antwoord wilt geven, moet je t vooral niet doen..


Alvast mijn excuses voor mijn wat-harder-dan-normale taalgebruik..


Wat ben jij tog een ongeloofelijke droplul zeg...
een bietje zeiken over je Vwo niveau'tje en zogenaamd beter gitaarspelen dan de 'meesten'' van ons

jongen,met die reactie, 'beter zijn dan jullie' zegt al genoeg over je '' niveau''
en laat al duidelijk zien dat je n slechte gitarist ben...

Gitarist zijn is niet alleen maar om het dodelijk beter zijn dan...
het gaat om het hele plaatje van muziek maken,en niet egoïstisch doorgaan rammen...maar dat niet alleen.
Gitarist zijn betekend ook respect hebben voor de ander die speelt,luisteren naar de ander,
en niet neerkijken naar de ander...en dus helemaal niet dat hele handel afzeiken...
ik durf te wedden voor n 100 'tje dat merendeel van dit hele forum beter is dan jouw

zo te zien heb jij niets geleerd in die 10 jaar van je
ik denk dat ik daardoor zelfs nog beter ben dan jij,en met je Vwo niveau'tje...dat zegt idd helemaal niets...
ikzelf doe atm vmbo,speel al 4 jaar gitaar (en idd net als 10 jaar,zegt dat dus helemaal niets over je niveau..bedankt daarvoor,jij bent ook ''the-ultimate-fuck-you'' als bewijs)
en ik weet zeker (zelfs met men ''vmbo'',16 jaar en met 4 jaar gitaar) dat ik heel wat meer weet dan jouw op het gebied van gitaren/gitaar spelen..

en even ter informatie...
ja,ik denk dat je achterlijk ben....mij kun je niet wijsmaken om na 10 jaar
n stagg(niets tegen stagg,om te beginnen is dit n fraaie gitaar) te kopen en niet weten hoe de Tuners heten

ontopic;
bestel anders n paar Tunertjes bij de Tonefactory...Duesenbergjes zijn altijd wel leuk...

denk er wel om....dat je ''Gitaar'' moet hebben bij de Tuners moet kijken voor het geval dat je t vergeet :hippie:

Danielovich
17 november 2007, 21:49
hoor die keiharde ownage:P

chubbyfan
17 november 2007, 22:17
haha,, Denken jullie dat ik achterlijk ben ofzo? ik doe nl vwo en speel denk ik heel wat beter gitaar dan jullie doen
ik ga wel even naar huigens, die nemen me iig serieus.
wat ben jij een grapjas :seriousf: misschien dat ze bij huigens net zo in een deuk liggen als ik hier

wiegersma
18 november 2007, 08:31
woehoe, iedereen heeft zich weer af kunnen reageren,
we zijn allemaal beter dan een ander.
kan er nu weer on topic gereageerd worden of niets gezegd worden?
dank

Eko
18 november 2007, 09:10
Inderdaad, even geen gezever. Als je een probleem hebt met een gitaar, ga dan gewoon even naar een specialist. Zoals ik al eerder zei, probeer Guitarcenter in Wierden eens. Woensdag , donderdag en vrijdag ( middagen) staat daar good old Henk van der Voort. Deze man heeft , volgens mij , de gehele vorige eeuw bij Huigens gewerkt en daar de gitaren afgesteld en gerepareerd.
Die is heel makkelijk in de omgang , heeft gevoel voor humor en is altijd bereid je het een en ander te leren. Als hij je instrument onder handen neemt kun je gewoon mee kijken. Vraag dan ook gewoon dingen die je wilt weten. Is niks mis mee , aleen zo leer je op de makkelijkste manier. Hoef je niet zelf eerst alles fout te doen.
Een Stagg is nog altijd beter dan een hoop materiaal wat ze in de sixty`s op de markt brachten. Ook dit moest zo`n man bespeelbaar zien te krijgen dus ervaring heeft zo iemand er wel mee.

glacius
18 november 2007, 10:12
hoi, ik ben de trotse bezitter van een geweldige stagg ,

baal als n stekker van dat ding, maar kan er met geen mogelijkheid vanaf komen.


mod-edit: bedankt voor je nuttige bijdrage Glaas!

mijn nederige excuses voor mijn nutteloze bijdrage die ik postte in een melige bui.

Benjamin Blue
18 november 2007, 13:36
woehoe, iedereen heeft zich weer af kunnen reageren,
we zijn allemaal beter dan een ander.
kan er nu weer on topic gereageerd worden of niets gezegd worden?
dank

hmm...ja,inderdaad
mijn excuses ,ik had zo niet mogen reageren...