PDA

View Full Version : Op zoek naar een betaalbare delay



Goose
14 november 2007, 16:42
Heb in dit forum net gelezen dat de Ibanez DE7 dus wel lekker klinkt. Hoe klinkt hij in vergelijking met de EchoPark? Ben nog opzoek naar een lekkere delay voor niet teveel geld. Vind trouwens die Mad professor toch wel gek, het is een digitale delay met de prijs van een analoge......wie zijn ze nou aan het gek maken? Heb op het moment nog een EH MM (geen deluxe) maar die is van een vriend van mij, en bij lange delays komt er zoŽn nare hoge piep door heen (heb ergens gelezen dat dat vrij normaal is). Wat nog steeds jammer is is die achterlijke afmeting van die MM. Als ze nou eens een MM in die nieuwe vorm gieten. Iemand al die #1 echo van hun geprobeert?

p.s. is het nog niemand op gevallen dat je bij feedback de echopark (159 euro) een 10 euro goedkoper kan krijgen als je de lockingbay (79 euro) en het effect unit (69 euro, en dus bij elkaar een 148 euro) apart van elkaar koopt? (en nog vreemder dat het feedback nog niet is op gevallen).

Mitch
14 november 2007, 17:12
Ik heb deze even gesplitst

DE7: prima, maar of op een cleane amp of in de loop. Met wat drive uit de amp gaat -ie heel snel lelijk worden. De L6 EP gaat daar makkelijker mee om. Is wat flexibeler qua sound, heeft tap tempo, klank vind ik iets minder 'vet' dan de DE7. Kan bij sommigen wat picky zijn qua voeding en bijgeluiden.

vinni
14 november 2007, 17:28
Die Memoryman....is dat die nieuwe met Hararai?

Vinni

Tristan
14 november 2007, 17:32
Ja, die heeft heel veel Hararai en ook Obi Wan Kenobi en Konichi Wa en meer van dat soort gein... :o

aart steekelenburg
14 november 2007, 21:41
p.s. is het nog niemand op gevallen dat je bij feedback de echopark (159 euro) een 10 euro goedkoper kan krijgen als je de lockingbay (79 euro) en het effect unit (69 euro, en dus bij elkaar een 148 euro) apart van elkaar koopt? (en nog vreemder dat het feedback nog niet is op gevallen).

maar dan is ie wel mono, en als je de echopark gewoon koopt is hij stereo...
een stereo dock is duurder dan 79 euro...

Goose
15 november 2007, 16:56
Nee hoor het is de stereo lockingbay

check it out.....

http://www.feedback.nl/?id=55&b=990420002

voor 79 euros.

Mmmm blijft gek, toch?

up-guitarman
15 november 2007, 22:52
MOEN Pretty Dolly is ook zeer tof. Ik heb die sinds een kleine week en ben er zeer te spreken over, en een analoge delay voor die prijs... Super trapdoosje !!!

Luke-wannabe
15 november 2007, 23:13
Ik heb zelf de Digitech Digidelay. Vind ik best wel lekker ding, maar hij kan zeker wel beter.

Rude Perception
15 november 2007, 23:32
Ik ben heel tevreden over mijn DE7. Verder heb ik niet veel uitgetest, dus kan ik je niet echt verder helpen.

BamBuFan1
15 november 2007, 23:53
Heb in dit forum net gelezen dat de Ibanez DE7 dus wel lekker klinkt. Hoe klinkt hij in vergelijking met de EchoPark? Ben nog opzoek naar een lekkere delay voor niet teveel geld.

Betaalbaar: Ibanez DL5. Weliswaar maximaal 400ms, maar een heel erg bruikbaar en warm geluid voor weinig. Op mp vind je ze meestal voor rond de €35. (En als je hem even modificeert of naar Dirk-Hendrik brengt dan heeft ie ineens 800ms delaytijd).

vinni
16 november 2007, 00:05
Ja, die heeft heel veel Hararai en ook Obi Wan Kenobi en Konichi Wa en meer van dat soort gein... :o

Zeg......zo heet dat ding hoor......

Vinni

imlikeajungle
16 november 2007, 09:27
Ik heb mijn tweede DE7 gekocht, omwille van het leuke oscilleren en de warme delays. De bassist is er nu mee aan de slag!

tubeonly
16 november 2007, 09:35
Betaalbaar: Ibanez DL5. Weliswaar maximaal 400ms, maar een heel erg bruikbaar en warm geluid voor weinig. Op mp vind je ze meestal voor rond de €35. (En als je hem even modificeert of naar Dirk-Hendrik brengt dan heeft ie ineens 800ms delaytijd).

+1 voor de DL5. Met beetje geluk zelfs voor 25 euro te koop en super ding om te oefenen met zelf te modificeren. Handleidingen staan online om hem op 800ms te zetten, een effect loop in te bouwen of een schakelaartje te maken zodat je alleen delay krijgt en niet het hoofdsignaal. En eerlijk gezegd vind ik het geluid ook gewoon heel goed, zekers goed genoeg. Enige echte minpunt is dat je de voetschakelaar in de gaten moet houden. Die zijn wat kwetsbaar.

Denk dat je eerst moet kijken naar je budget en naar hoe kritisch je bent. Wil je gewoon alleen een delay en niets spannends dan lekker de DL5 of DE7. Wil je veel opties dan digidelay. Meer geld? Line6 DL4, echopark of memory man. Veel geld? Analoge delays! Ik ben op dit moment behoorlijk verslingerd aan de DL4 ;)

Swan
16 november 2007, 09:41
+1 voor de DE7