PDA

View Full Version : Ceriatone DC30 is binnen!!!



morroow
15 november 2007, 19:25
Vandaag kwam ik thuis na een bezoekje aan Haar guitars... en toen stond daar een grote doos uit Maleisië!

Ik snel dat ding openmaken natuurlijk, als een klein jongetjes die zijn eerste sinterklaaskadootje in zijn handen krijgt. En toen:

Het ding is echt super prachtig afgewerkt! Daarna de buisjes maar even uit het cabinet gehaald. Maar nu dus even afwachten op mail van Ceriatone of ik de buizen er zomaar in kan stoppen. Lijkt me wel want hij heeft hem natuurlijk getest voordat de versterker op de post ging. Misschien weteniemand hier dat? Kan ik alles gewoon aansluiten? Of moet ik alles nog even laten biassen enzo? Ik weet dat voorversterker-buizen gewoon geplaatst kunnen worden, maar niet of dat met de eindbuizen ook zo is.

Zou cool zijn als iemand daar iets over weet.

Verder een dikke pluim voor Nik van Ceriatone want hij voorspelde dat hij er 3/4 weken mee bezig zou zijn en dat hij 4 dagen later dan bij mij zou arriveren, maar er zijn nog geen 3 weken voorbij. Aangename verassing dus.

Nou nog even wachten op de vragen over het aansluiten en dan kan ik gaan. De ervaringen die ik daarna heb zal ik hier uiteraard beschrijven. Foto's, filmpjes en soundsamples volgen snel!

:rockon:

zjanke
15 november 2007, 19:34
Gefeliciteerd! Uiteraard moeten we een geluids-sampletje horen en weten wat dat lekkers nou kost op het moment dat ie in de woonkamer staat.

JeroenSchaaf
15 november 2007, 20:02
FOTO's NU!!!!!!!!!!!!!!!


Gefeliciteerd!

Dirkdewaard
15 november 2007, 20:19
Cool!! Ik zit er ook over te denken om er een te laten maken. Ik heb toevallig nog een originele head-cabinet ervoor staan.

Zou je mij kunnen PM-en wat het je precies heeft gekost? Thanks

morroow
15 november 2007, 21:36
Ik heb de buizen er maar gewoon ingegooid want anders had Nik wel wat gezegd over dat ik op moest passen.. en ja hoor

TOOOOONE!

En hij gaat hard.. niet normaal. Gelukkig zit er een half power switch op en die doet zijn werk goed. De master volume is ook wel aardig maar minder bruikbaar.

En je hoeft de knopjes maar een klein tikkie te geven en het geluid is al weer heel anders. En wat een dynamiek. Onvoorstelbaar.. de kleinste verandering in je aanslag wordt meteen vertaald. Maar wel op een goede manier.

Ik heb de versterker besteld omdat de dollarkoers heel gunstig was/is. Omgerekend was ik ongeveer 700 euro kwijt inclusief head-cabinet, buizen en verzendkosten.

Ik ga weer verder spelen.. :satisfie:

edit: dirk je hebt pm ;)

Dweezman
15 november 2007, 22:23
En bedankt he?






ik dacht écht dat de GAS weg was...

prs
15 november 2007, 22:30
Gefeliciteerd!
We willen natuurlijk wel graag foto's zien...!
Hoe was de versterker verpakt? Wordt ie ook dubbel geboxed als je er ook een head cabinet bij besteld?
Heb je ook invoerrechten moeten betalen?

Fender75
16 november 2007, 09:03
Ceriatone is gewoon geweldig spul!! Die spullen klinken gewoon goed... :)

zeppo
16 november 2007, 09:38
Ik heb gisteravond nog een tijdje zitten kijken naar dit spul.
Ziet er allemal indrukwekkend uit moet ik zeggen! Ik kom bijna in de verleiding om me er eens in te gaan verdiepen, en dat kan ik beter niet doen.

zeppo
16 november 2007, 09:41
En bedankt he?






ik dacht écht dat de GAS weg was...
sukkel! je zou toch beter moeten weten, he. Ik heb dat ook wel eens gedacht, en dan zie je weer een ad op marktplaats, leest een review over een super (gitaar / versterker / fx) en hoppa! It's back.
Eenmaal ge-infecteerd door GAS kom je er nooit meer vanaf. OK, je kunt het wel onderdrukken, maar het blijft sluimerend in je lichaam zitten, loerend op een kleine kans om weer de kop op te steken.

Puerco
16 november 2007, 11:02
sukkel! je zou toch beter moeten weten, he. Ik heb dat ook wel eens gedacht, en dan zie je weer een ad op marktplaats, leest een review over een super (gitaar / versterker / fx) en hoppa! It's back.
Eenmaal ge-infecteerd door GAS kom je er nooit meer vanaf. OK, je kunt het wel onderdrukken, maar het blijft sluimerend in je lichaam zitten, loerend op een kleine kans om weer de kop op te steken.

Wil je er over praten??? Werkgroep oprichten mischien.....
Of valt er normaal mee te leven???

Rutger
16 november 2007, 11:07
Ik denk dat dit forum zijn bestaansrecht verleent aan dit fenomeen...

Dus hier heb je je praatgroep :)

Puerco
16 november 2007, 11:36
Ik denk dat dit forum zijn bestaansrecht verleent aan dit fenomeen...

Dus hier heb je je praatgroep :)
Het werkt niet, ik krijg er steeds erger last van.....:D
Ik kan het nog beheersen maar niet lang meer denk ik, dan moet ik iets DUURS kopen (zoals zo een mooie ceriatone amp.....)

Dweezman
16 november 2007, 15:11
Weet je, Morroow, laat die foto's alsjeblieft maar zitten. Doe maar niet.

Highroller
16 november 2007, 16:36
Ik wou al vragen: Is het een Matchless? Maar het betreft hier een "Muchless"

Kom maar op met die samples zou ik zeggen!

Negative K3 fan
16 november 2007, 18:21
Ik heb de versterker besteld omdat de dollarkoers heel gunstig was/is. Omgerekend was ik ongeveer 700 euro kwijt inclusief head-cabinet, buizen en verzendkosten.

dat is echt spotgoedkoop...

ACSlater
16 november 2007, 18:36
Kut! ik had nooit van Ceriatone gehoord en vind het jammer dat ik er nu wel iets van weet... Heb nu ontzettend zin om een 1987 te kopen en deze te laten modden met een extra buis in de voortrap om het Slash AfD geluid te krijgen.

imlikeajungle
16 november 2007, 18:52
Hoe zat het met importtaksen? Via hun site kom ik incl verzending idd aan 700 maar daar komt toch invoerrechten bij?

Jim Haagmans
16 november 2007, 21:12
hmm even googlen op dat ceriatone, heb er nog nooit van gehoord. 700 voor een head en cab 30 watt met buizen en alles klinkt idd wel spotgoedkoop. En uit de reacties concludeer ik dat het nog iets is ook?

morroow
16 november 2007, 21:12
Die invoerkosten heeft Nik volgens mij weten te omzeilen. Hij heeft op de formulieren van DHL aan kunnen geven dat het om product gaat wat geen commerciële doeleinden heeft. Ook heeft ie de waarde erop geschreven als 300 dollar. De versterker is natuurlijk meer waard maar volgens mij als de prijs hoger is dat er dan pas invoerkosten over geëisd worden.

Geen extra "verrassingskosten" dus :satisfie:

Ik ga de foto's zometeen lekker toch neerzetten :cooler:

gvink
16 november 2007, 21:25
schiet op met die foto's, filmpjes, samples, mp3tjes.. Ben veel te benieuwd..

;)

zjanke
16 november 2007, 21:41
Die invoerkosten heeft Nik volgens mij weten te omzeilen. Hij heeft op de formulieren van DHL aan kunnen geven dat het om product gaat wat geen commerciële doeleinden heeft. Ook heeft ie de waarde erop geschreven als 300 dollar. De versterker is natuurlijk meer waard maar volgens mij als de prijs hoger is dat er dan pas invoerkosten over geëisd worden.

Geen extra "verrassingskosten" dus :satisfie:

Ik ga de foto's zometeen lekker toch neerzetten :cooler:

Da's dus vette mazzel. Nik heeft niks omzeilt, dat kun je namelijk niet. Aangeven dat het geen commerciele doeleinden heeft is voor de douane ook niet belangrijk, er wordt iets ingevoerd en dat heeft een waarde. Vanaf 22 euro moet je belasting betalen (of vanaf 45 van particulier naar particulier), dus je hebt twee keer mazzel: geen invoerrechten en een vette versterker.

En nou opschieten met die foto's en sounclips! :sneaky:

morroow
16 november 2007, 22:34
Fotoooo's :gitarist:

http://thumb12.webshots.net/t/55/555/5/37/98/2278537980051618112ZzQBzw_th.jpg (http://entertainment.webshots.com/photo/2278537980051618112ZzQBzw)

http://thumb12.webshots.net/t/64/564/7/22/94/2622722940051618112CKIMOT_th.jpg (http://entertainment.webshots.com/photo/2622722940051618112CKIMOT)

http://thumb12.webshots.net/t/55/555/7/24/58/2430724580051618112CzMhnb_th.jpg (http://entertainment.webshots.com/photo/2430724580051618112CzMhnb)


Beetje weinig ligt dus ooit komen er betere van de hele setup..
Op dat webshots account van mij staan ook nog wat meer foto's!

Jim Haagmans
16 november 2007, 23:11
ziet er heel mooi uit man.. die trainwreck kopieën op die site liken me ook wel cool. Maar moet je nou echt een electriciën zijn om zo'n ding in mekaar te krijgen of is het allemaal duidelijk aangegeven zodat ook een nitwit bij wijze van het in elkaar kan zetten?

Highroller
17 november 2007, 08:51
Ziet er mooi uit die amp!
Over die invoerrechten, daar krijg je waarschijnlijk achteraf nog een factuur voor en ook voor de BTW, voorschotprovisie .... Er komt dus zeer waarschijnlijk nog ca. EUR 100,- bovenop.

zjanke
17 november 2007, 09:13
Nee hoor, als particulier is het eerst betalen en dan pas wordt er iets afgeleverd door DHL. Je krijgt geen rekening meer....

Highroller
17 november 2007, 09:51
Mijn ervaring is van begin vorig jaar (Fedex). Kennelijk mazzel dus...

imlikeajungle
17 november 2007, 10:04
Bedankt voor de foto's!

zeppo
17 november 2007, 10:28
Kut! ik had nooit van Ceriatone gehoord en vind het jammer dat ik er nu wel iets van weet...

Same here ...

/edit: sh*tterdesh*t: heb ik toch weer naar die foto's gekeken! :chicken:

jacky
17 november 2007, 14:49
mooi ampie en voor een prima prijsje ...

Fender75
18 november 2007, 13:05
Belangrijker nog, hoe klinkt ie? Heb zelf de Plexi kloon, en ben er erg tevreden over! Dus, gebruikerservaringen, kom maar op: .........

ACSlater
18 november 2007, 15:35
Belangrijker nog, hoe klinkt ie? Heb zelf de Plexi kloon, en ben er erg tevreden over! Dus, gebruikerservaringen, kom maar op: .........

Ehm welke Plexi kloon heb je dan? Ik zit er enorm over te denken om een gedeelte van mijn doekoe hieraan te spenderen. Wat kostte het jou in totaal inclusief invoeren/verzending?

morroow
18 november 2007, 19:04
Thnx voor de toffe reacties!

Ik dan denk ik inderdaad geluk gehad met het invoeren van de versterker.
Ik heb nu 1 filmpje op youtube.com gezet, maar dat was echt op een waardeloze tijd en toestand. Verwacht er dus niet te veel van, maar er volgt meer en het geeft een beetje een idee. De versterker staat nu in de studio dus ik ga binnenkort even wat sample-tjes maken.

Filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=6ZLzjOAvSBc

Verder over de versterker... ik ben eerlijk gezegd niet zo'n held in het omschrijven van het geluid, maar andere versterkers die ik heb gehad die een beetje in dezelfde catagorie vallen zijn een Mesa Boogie Blue Angel en een Hiwatt. Ik vind de DC30 terwijl hij toch ongeveer evenveel knopjes op de voorkant heeft zitten stukken veel zijdige en veel bruikbaarder.
De Hiwatt moest veel te hard, maar gaf bij hoger volume ook super geluid. De Mesa Boogie vond ik niet veelzijdig, maar wel goed geluid geven.

De DC30 krijgt veel eerder een vuil randje en reageert 10x beter op je aanslag.
Op vrij laag volume heeft ie toch al ballen en zelfs een beetje dat "oempf" gevoel. Het geluid leeft gewoon veel meer. Het geluid is super in balance.
Het laag is goed aanwezig maar niet te en goed naar smaak in te stellen. En ondanks de ballen sprankeld het geluid heel mooi in het hoog.
Ik vind het 2de kanaal wat minder goed in te stellen, omdat je alleen een 6-way tone knop hebt, maar het klinkt gewoon goed. Het volume van het 2de kanaal moet je niet veel verder dan half open zetten want dan wordt de overdrive een beetje te fuzzig. Gelukkig is dat (als je de master volume niet aan hebt) al veel te hard om fatsoenlijk te spelen.

De Master Volume kun je dus in en uitschakelen. Je merkt wel dat als je hem ingeschakeld hebt, het geluid iets minder is. Maar hij doet zijn werk echt prima en ik gebruik hem in de studio dan ook heel veel.

Minpunt is dat mijn DeArmond Starfire Special niet lekker werkt op deze versterker. De gitaar is niet goed in balans. De bridge pick-up is te schel/dun en de neck-pickup is veel te bassig en modderig. Terwijl dit mijn favoriete gitaar was op mijn voorgaande versterkers. Maar alleen maar een reden om een leuke nieuwe gitaar aan te schaffen :D

Nog even een fotootje:

http://thumb12.webshots.net/t/55/555/7/36/71/2962736710051618112rxhllf_th.jpg (http://entertainment.webshots.com/photo/2962736710051618112rxhllf)

imlikeajungle
18 november 2007, 19:57
Leuk filmpje, cool!

zjanke
18 november 2007, 20:32
Verder over de versterker... ik ben eerlijk gezegd niet zo'n held in het omschrijven van het geluid, maar andere versterkers die ik heb gehad die een beetje in dezelfde catagorie vallen zijn een Mesa Boogie Blue Angel en een Hiwatt. Ik vind de DC30 terwijl hij toch ongeveer evenveel knopjes op de voorkant heeft zitten stukken veel zijdige en veel bruikbaarder.
De Hiwatt moest veel te hard, maar gaf bij hoger volume ook super geluid. De Mesa Boogie vond ik niet veelzijdig, maar wel goed geluid geven.



Ik heb dus een Blue angel en wil nu ook een DC30.... Hoe leg ik dat nu weer uit aan mijn vriendin nadat ik vanmiddag een JCM888 heb meegebracht :sssh:

zeppo
19 november 2007, 10:11
Ik heb dus een Blue angel en wil nu ook een DC30.... Hoe leg ik dat nu weer uit aan mijn vriendin nadat ik vanmiddag een JCM888 heb meegebracht :sssh:
bloemetje misschien? :)

Fender75
19 november 2007, 11:26
Ehm welke Plexi kloon heb je dan? Ik zit er enorm over te denken om een gedeelte van mijn doekoe hieraan te spenderen. Wat kostte het jou in totaal inclusief invoeren/verzending?

Ik heb hem door Franc Vernet in elkaar laten zetten, het elektronica gedeelte dan. Kan zelf net 2 draadjes solderen, dus dat leek me een beter plan. Ik heb de 50 watt versie trouwens. De top omkasting heb ik zelf gebouwd, dat valt wel mee, mits je een beetje handig bent.. Prijs zou ik ff moeten opzoeken!

http://img260.imageshack.us/img260/4263/img0406ow8.th.jpg (http://img260.imageshack.us/my.php?image=img0406ow8.jpg)

Fender75
19 november 2007, 11:31
Thnx voor de toffe reacties!

Ik dan denk ik inderdaad geluk gehad met het invoeren van de versterker.
Ik heb nu 1 filmpje op youtube.com gezet, maar dat was echt op een waardeloze tijd en toestand. Verwacht er dus niet te veel van, maar er volgt meer en het geeft een beetje een idee. De versterker staat nu in de studio dus ik ga binnenkort even wat sample-tjes maken.

Filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=6ZLzjOAvSBc

Verder over de versterker... ik ben eerlijk gezegd niet zo'n held in het omschrijven van het geluid, maar andere versterkers die ik heb gehad die een beetje in dezelfde catagorie vallen zijn een Mesa Boogie Blue Angel en een Hiwatt. Ik vind de DC30 terwijl hij toch ongeveer evenveel knopjes op de voorkant heeft zitten stukken veel zijdige en veel bruikbaarder.
De Hiwatt moest veel te hard, maar gaf bij hoger volume ook super geluid. De Mesa Boogie vond ik niet veelzijdig, maar wel goed geluid geven.

De DC30 krijgt veel eerder een vuil randje en reageert 10x beter op je aanslag.
Op vrij laag volume heeft ie toch al ballen en zelfs een beetje dat "oempf" gevoel. Het geluid leeft gewoon veel meer. Het geluid is super in balance.
Het laag is goed aanwezig maar niet te en goed naar smaak in te stellen. En ondanks de ballen sprankeld het geluid heel mooi in het hoog.
Ik vind het 2de kanaal wat minder goed in te stellen, omdat je alleen een 6-way tone knop hebt, maar het klinkt gewoon goed. Het volume van het 2de kanaal moet je niet veel verder dan half open zetten want dan wordt de overdrive een beetje te fuzzig. Gelukkig is dat (als je de master volume niet aan hebt) al veel te hard om fatsoenlijk te spelen.

De Master Volume kun je dus in en uitschakelen. Je merkt wel dat als je hem ingeschakeld hebt, het geluid iets minder is. Maar hij doet zijn werk echt prima en ik gebruik hem in de studio dan ook heel veel.

Minpunt is dat mijn DeArmond Starfire Special niet lekker werkt op deze versterker. De gitaar is niet goed in balans. De bridge pick-up is te schel/dun en de neck-pickup is veel te bassig en modderig. Terwijl dit mijn favoriete gitaar was op mijn voorgaande versterkers. Maar alleen maar een reden om een leuke nieuwe gitaar aan te schaffen :D

Nog even een fotootje:

http://thumb12.webshots.net/t/55/555/7/36/71/2962736710051618112rxhllf_th.jpg (http://entertainment.webshots.com/photo/2962736710051618112rxhllf)

Typisch...heb ik ook, mijn Strat klinkt perfect, de Sheraton ook, alleen de LP Goldtop klinkt op het halselement veels te modderig/bassig. OP het brugelement klinkt ie echter weer perfect..Rara!! Kan misschien ook aan de speakers liggen, zijn V30's.

Puerco
19 november 2007, 12:26
Kan het ook zo zijn dat jullie nu pas (door de kwaliteit van de versterker) goed horen dat die gitaar/pickups uit balans waren wat eerder op andere versterker gewoon niet goed/duidelijk genoeg naar voren kwam?
Of heeft dit puur met deze versterkers te maken?

charlie45
19 november 2007, 12:46
op basis van het filmpje vind ik hem erg goed klinken! gefeliciteerd.

morroow
19 november 2007, 14:36
Kan het ook zo zijn dat jullie nu pas (door de kwaliteit van de versterker) goed horen dat die gitaar/pickups uit balans waren wat eerder op andere versterker gewoon niet goed/duidelijk genoeg naar voren kwam?
Of heeft dit puur met deze versterkers te maken?

Ik denk dat combinatie gewoon niet werkt. Als een gitaar met andere versterker wel werkt is prima toch. Deze versterker is gewoon veel eerlijker. Dat kun je als iets goeds zien en als iets slechts. Ik vind het wel prima omdat ik weet dat als ik een gitaar heb die meer in balans is een hele degelijke setup heb.

morroow
19 november 2007, 14:43
Ik heb dus een Blue angel en wil nu ook een DC30.... Hoe leg ik dat nu weer uit aan mijn vriendin nadat ik vanmiddag een JCM888 heb meegebracht :sssh:

Zeg haar dat je dan geld overhoud (DC30 kost 700 euro en die mesa kan je kwijt voor 850 euro) en dat je haar meeneemt naar de FEBO voor een lekker papatje met :P

Of wou je Mesa ook houden? :chicken:

Puerco
19 november 2007, 15:04
Ik denk dat combinatie gewoon niet werkt. Als een gitaar met andere versterker wel werkt is prima toch. Deze versterker is gewoon veel eerlijker. Dat kun je als iets goeds zien en als iets slechts. Ik vind het wel prima omdat ik weet dat als ik een gitaar heb die meer in balans is een hele degelijke setup heb.
Dat bedoel ik, dat de versterker dus eerlijker en meer gedefinïeerd is en dit soort dingen duidelijker naar voren komen wat op een andere amp mischien niet eens opvalt. Dit lijkt me zeker een hele goede eigenschap van een versterker.
Een dikke soep maken kan altijd nog met een overdaad aan effecten ervoor (indien gewenst).

morroow
19 november 2007, 17:47
Daar ben ik het helemaal mee eens :D

Fender75
19 november 2007, 19:53
Dat bedoel ik, dat de versterker dus eerlijker en meer gedefinïeerd is en dit soort dingen duidelijker naar voren komen wat op een andere amp mischien niet eens opvalt. Dit lijkt me zeker een hele goede eigenschap van een versterker.
Een dikke soep maken kan altijd nog met een overdaad aan effecten ervoor (indien gewenst).

Volgens mij sla je hier de spijker op z'n kop! Ik vind het ook vreemd dat mijn andere 2 gitaren hier geen last van hebben, terwijl het hals element (P90) van mijn Golddtop enorm bassig en modderig klinkt! Toch maar ens gaan kijken bij GFS!

On topic: En de versterker klinkt errug goed!! :B

Orpheo
19 november 2007, 21:46
heeft iemand een idee welke ceriatone de meeste gain heeft?

Fender75
20 november 2007, 08:50
Ik heb er een aantal geprobeerd, vond de plexi het meest "rock" klinken. Misschien gaat de 100 Watt nog beter? Moet je even aan Franc Vernet vragen....

Chris Winsemius
20 november 2007, 17:07
heeft iemand een idee welke ceriatone de meeste gain heeft?

Meeste gain:
TW Clones

Expression (http://www.ceriatone.com/productSubPages/tWcloneExpression/tWcloneExpression.htm)

LiverPull (http://www.ceriatone.com/productSubPages/tWcloneLiverPull/tWcloneLiverPulll.htm)

(rauw, dynamisch, ietsje meer gain dan 'n Marshall 2203/2204)




CeriaTone

Overtone Special (http://www.ceriatone.com/productSubPages/Overtone_noprice/CTOvertone_no$.htm)

(smooth, dynamisch)

Je mag me mailen als je 'n x 'n upgraded Express van mij wilt proberen, zéér EVH-achtig. Kon hem zondag niet meenemen omdat ie even op stap was :)

Rutger
20 november 2007, 17:15
Hij levert die Overtone Special niet (meer), helaas...

Er zijn wat lui die hem hebben lopen dissen over het ontwerp, waarvan het een en ander "gestolen" zou zijn. Yeah right... alsof niemand dat doet in versterkerwereld.

Chris Winsemius
20 november 2007, 17:21
Hij levert die Overtone Special niet (meer), helaas...

Volgens mij is er redelijk wat gedonder geweest tussen Nik en iemand die hem alle info had gegeven met de afspraak alléén wat voor hem (iemand dus) te bouwen of maken...

Edit nav. jouw edit:

Ik bestel ook weleens 'n boardje of chassistje bij Nik maar als je met iemand afspreekt om iets alléén/exclusief voor jou te laten maken en hij daarna (toch) er commersjeel mee aan de haal gaat is het zakelijk gezien natuurlijk ***.

Rutger
20 november 2007, 17:29
Ik had juist het verhaal gehoord dat de aanbieder hem de info gaf met de vermelding dat het voor iedereen beschikbaar was...

Dus ja, who knows? In elk geval zou het niet netjes zijn als hij zonder medeweten van de aanbieder de boel publiekelijk gemaakt heeft. Ik hoop dat ze eruit komen, want de OS ziet er goed uit en ik heb er goede dingen over gelezen!

Fender75
20 november 2007, 20:58
Misschien een hele domme vraag hoor, maar waar staat TW voor? :sssh: Het is natuurlijk afgeleid van een bepaald merk/type?

zjanke
20 november 2007, 21:04
Trainwreck (http://www.trainwreck.com/), peperduur maar naar het schijnt retegoed.

Chris Winsemius
20 november 2007, 21:13
Merk van Ken Fischer. Ken is vorig jaar overleden. Hij heeft bij Ampeg gewerkt en is later voor zichzelf begonnen met repareren en modden. In de jaren 80 en begin jaren 90 heeft hij enkelen tientallen amps gebouwd die nu zéér veel waard zijn.

Liverpool/express zijn qua topology (volgorde gainstages/toonregeling) afgeleid v/e post '64 Bassman top maar dan totaal anders qua spanningen/waardes/buizen en trafo's :)
Rocket is afgeleid v/e AC30 TopBoost.

Fender75
20 november 2007, 21:21
Ah. op die fiets...weer wat geleerd! Ga ik daar maar eens voor sparen, zodra ik de achtertuin heb aangepakt, de zolder opgeknapt, oh, en nog een telecaster heb gebouwd...mhmm :rockon:

Orpheo
21 november 2007, 00:43
Meeste gain:
TW Clones

Expression (http://www.ceriatone.com/productSubPages/tWcloneExpression/tWcloneExpression.htm)

LiverPull (http://www.ceriatone.com/productSubPages/tWcloneLiverPull/tWcloneLiverPulll.htm)

(rauw, dynamisch, ietsje meer gain dan 'n Marshall 2203/2204)




CeriaTone

Overtone Special (http://www.ceriatone.com/productSubPages/Overtone_noprice/CTOvertone_no$.htm)

(smooth, dynamisch)

Je mag me mailen als je 'n x 'n upgraded Express van mij wilt proberen, zéér EVH-achtig. Kon hem zondag niet meenemen omdat ie even op stap was :)

hm ok... Ik zoek een amp met gewoon nog meer punch en gain dan mijn jcm800. aan de ene kant de gain (en meer) van de jcm, met het strakke van de jcm, maar ook weer het warme, bluesy van de cmw. zeg maar; kanaal1 is de cmw private paisley, en kanaal 2 de jcm800++++. welke zou dan in aanmerking komen voor zover jij weet?

Chris Winsemius
21 november 2007, 10:54
Van bovenstaande amps zou dan de TW Express het meest in aanmerking komen maar het is 'n 1 kanaals amp.

Ik heb 'n tijdje terug 'n amp gebouwd die op 'n Express gebasseerd is en die gaat van ruige blues t/m VH1.

Orpheo
21 november 2007, 13:49
tja, dan speel ik gewoon met m'n volumepot, dat is geen probleem.

maar wat bedoel je met VH1?

ACSlater
21 november 2007, 13:56
tja, dan speel ik gewoon met m'n volumepot, dat is geen probleem.

maar wat bedoel je met VH1?

Van Halen's 1e album? :)

Chris Winsemius
21 november 2007, 13:57
tja, dan speel ik gewoon met m'n volumepot, dat is geen probleem.

maar wat bedoel je met VH1?

eerste Van Halen LP.

Ik heb eind deze maand m'n "Jersey Girl" weer hier, moet je 'n keer proberen.

Orpheo
21 november 2007, 17:29
oh, maar dat is bij lange na niet genoeg gain... Qua gain moet je denken aan zakk wylde, iced earth en iron maiden...

Chris Winsemius
21 november 2007, 17:38
Ik heb hier weleens 'n ex Zakk Wylde 2203 binnengehad. Bij de genoemde sounds moet je aan 2203s + pedalen of + modificaties denken.

Realeigo
21 november 2007, 21:00
oh, maar dat is bij lange na niet genoeg gain... Qua gain moet je denken aan zakk wylde, iced earth en iron maiden...
Misschien is een Jcm888 iets?
Ik heb gehoord dat dat ding plenty gain heeft ;)

Lexvandoef
21 november 2007, 21:01
Dat ding heeft idd plenty gain, maar toch geen iced earth territory hoor.

Chris Winsemius
21 november 2007, 21:06
Bij Z.W.: (LP Custom met maple neck, EMGs d'r op en 'n) Boss SD1.

Thoom42
21 november 2007, 21:26
Laten we het bij het topic houden en niet afdwalen! Deze jongen (morroow) heeft gewoon een fucking Ceriatone die werelds klinkt :D :B :jam:

Orpheo
21 november 2007, 23:33
Ik heb hier weleens 'n ex Zakk Wylde 2203 binnengehad. Bij de genoemde sounds moet je aan 2203s + pedalen of + modificaties denken.

tja, is waar... de 2203 van ceriatone; levert die ook net zoveel gain als een 'normale' jcm800?

trouwens, wat is die 888-mod?

tja, het is wel het topic van de DC30, maar toch... onzinnig om hier nu een los topic voor te maken lijkt me :)

of had ik nog niet gezegd:


MEGAGAVE AMP DUDE!!!
:hippie:

Chris Winsemius
22 november 2007, 23:07
OT: amp ziet er mooi uit!


tja, is waar... de 2203 van ceriatone; levert die ook net zoveel gain als een 'normale' jcm800?

trouwens, wat is die 888-mod?

Op papier net zo veel gain als 'n Marshall 2203. Ik heb alléén de 1987 met Ceriatone trafo's gehoord en die was ok maar niet echt als 'n oude '67-'69 plexi qua sound en feel (sorry, ben verwend :) ).

JCM888 mod: voor 2203/4s, meer gain, vetheid en ballen, extra MV. Bij de "deluxe" versie ook oa. 'n Mercury Magnetics uitgangstrafo voor nog meer sustain en harmonischen. Op de meeting had ik 'n 4010 combo mee met de JCM888 Deluxe mod.

Orpheo
23 november 2007, 00:10
ah, dan is jou 888 ongeveer zoals mijn 2203. mijn combo is namelijk ooit aangepast voor inderdaad, dat wat jij zegt. ik ben nog nooit een jcm800 tegengekomen, stock, die zo vet en scheurend klonk als de mijne.

paulbekkers
4 juni 2008, 16:07
trouwens, morroow:

Hoe zit het met de effectsloop op die dc30?
Ik zag dat op de achterkant 2 inputs zaten, genaamd ch1 en ch2, maar zijn dat dan de sends van de aparte kanalen, of zijn het send en return, maar is het gewoon raar benaamd?

Chris Winsemius
4 juni 2008, 16:16
Hoe zit het met de effectsloop op die dc30?
Ik zag dat op de achterkant 2 inputs zaten, genaamd ch1 en ch2, maar zijn dat dan de sends van de aparte kanalen, of zijn het send en return, maar is het gewoon raar benaamd?

Net als bij Matchless zijn dat insertie-punten met 'n stereo-aansluitingen, ipv. send en return heb je ze beiden op 1 stereo-aansluiting per kanaal.

Verwacht er niet te veel van als je effekten bij de vervorming v/d amp zelf wilt gebruiken met de mastervolume lager afgesteld.

@Orpheo
Er zijn tig verschillende manieren om 800s te modden, het zal 'n andere mod zijn geweest die qua gain iets vergelijkbaars doet.

paulbekkers
4 juni 2008, 16:30
Net als bij Matchless zijn dat insertie-punten met 'n stereo-aansluitingen, ipv. send en return heb je ze beiden op 1 stereo-aansluiting per kanaal.

Verwacht er niet te veel van als je effekten bij de vervorming v/d amp zelf wilt gebruiken met de mastervolume lager afgesteld.


THNX

Wat bedoel je met: verwacht er niet teveel van.....bij de vervorming v/d amp zelf....?
Dat de effecten ruk klinken als je de amp an het scheuren hebt?
Ligt dat aan de loop?

Chris Winsemius
4 juni 2008, 18:15
THNX

Wat bedoel je met: verwacht er niet teveel van.....bij de vervorming v/d amp zelf....?
Dat de effecten ruk klinken als je de amp an het scheuren hebt?
Ligt dat aan de loop?

De vervorming v/d versterker zelf vindt hoofdzakelijk plaats na die fx-loop, modden/ombouwen/aanpassen v/d loop komt eigenlijk neer op 'n ander amp-circuit (2 extra buizen nodig om de sound te behouden).

paulbekkers
4 juni 2008, 19:50
Aha, apart.
Klinkt dus als een versterker die uitermate ongeschikt is voor mij.

Tips voor een goede versterker voor mij?
- veel dynamiek (als de DC30)
- effectsloop die wél bruikbaar is

Chris Winsemius
4 juni 2008, 20:22
Aha, apart.
Klinkt dus als een versterker die uitermate ongeschikt is voor mij.

Als je bij vervorming uit die amp zelf chorus/flanger/delay/reverb in 'n loop wilt: ja, als je vooral od-pedalen er voor gebruikt en de amp zelf voornamelijk clean: niet al te veel zorgen maken.


Tips voor een goede versterker voor mij?
- veel dynamiek (als de DC30)
- effectsloop die wél bruikbaar is

Matchless of Ceriatone kwaliteit?

paulbekkers
4 juni 2008, 20:26
Tja, gezien mijn waarschijnlijke budget (ong. 700 voor de head) zal het ceriatone kwaliteit worden. Suggesties van andere merken worden ook ten zeerste gewaardeerd.

oeps, ben ik nou aan het topic-vervuilen?

morroow
4 juni 2008, 21:47
hoi paul,

ik gebruik de effectsloop eigenlijk niet.. al mijn pedalen werken prima rechtstreeks in de versterker! ik gebruik er niet superveel dus verlies niet veel tone... als er meer pedalen bijkomen gooi ik er een buffer/looper bij om de tone een beetje goed te houden.

dynamisch is de dc30 wel... heel erg.. maar verwacht geen flinke gain.
hij gaat vansprankelend clean tot een lichte overdrive met een fuzzig randje.
met een overdrive ervoor (fulltone ocd kwam het beste uitde test met vele verschillende pedalen) gaat ie een stuk steviger.
de overdrive zelf heeft zoals ik zei heeft eens soort smerig/fuzzig geluidje (op een goede manier) maar een overdrive ervoor trekt dat helemaal recht! echt supercool geluid..

ik ben nog steeds super tevreden!

ooit ga ik hem upgraden met betere transformatoren en andere onderdelen die het geluid aanzienlijk verbeteren (enige tips chris ;) )

wrc_46
4 juni 2008, 22:13
Heeft de Cut knop ook relatief weinig effect bij jullie? Of zijn mn oren iets te ongevoelig? Ik denk er ook aan wat aanpassingen te doen. (ondermeer ter verbetering van de cut-knop).

Met een tubescreamer ervoor, krijg ik er aardig wat scheur uit. Ben ook zeer tevreden over het geluid van de amp.

@ morroow : Gebruik je reverb en/of delay pedals?

Chris Winsemius
4 juni 2008, 22:19
ooit ga ik hem upgraden met betere transformatoren en andere onderdelen die het geluid aanzienlijk verbeteren (enige tips chris ;) )

Ik weet wel 'n adresje in Vleuten... ;)

morroow
5 juni 2008, 09:05
Haha ja als ik aan het upgraden toe ben was ik sowieso wel van plan om naar Vleuten af te reizen :satisfie:

@ wrc_46: ik gebruik delay en reverbpedalen ja... een mxr carbon delay en een boss rv-3 reverb.

ik wil ook nog een line 6 DL-4 maar die gaat dan wel in een true bypass looper met een buffer want die zuigt wel tone als ik alle verhalen hoor...

verder hoor je het effect van de "cut" niet zo goed inderdaad! dit is niet iets wat ontbrekende kwaliteit is van ceriatone, want bij matchless geven ze ook toe dat die control alleen effectief werkt als master volume is uitgeschakeld en de versterker op 30watt stand staat en redelijk hard staat.
Wat hij dan doet is het hoog er iets van af snoepen omdat als de versterker hard gaat er vrij veel hoog in zit.

charlie45
5 juni 2008, 13:04
bij mijn matchless werkt de 'cut' heel goed hoor, maar idd niet echt op huiskamer volume.

er handig bij schelle zalen, ik kan precies afregelen hoeveel tophoog erin zit

morroow
5 juni 2008, 22:17
CUT
The CUT control varies the bandwidth, or high frequency response of the power amplifier. This is characterized by fewer highs or less top end. The CUT control is used to soften or take the edge off a harsh instrument or tone setting. The effect is subtle before the halfway point on the control and increases the amount of cut from midpoint to full. The CUT control is most effective when the Master volume is bypassed or set for maximum gain.

ja dat bedoel ik dus.. dat is bij de ceriatone net zo!