PDA

View Full Version : Mic voor optreden/recording(/zang)



artnaz
15 november 2007, 16:46
Voor optredens zat ik te denken om een Sennheiser E906 aan te schaffen. Maar ik wil me ook wat meer bezighouden in recording, en vroeg me af of de microfoon daar ook geschikt voor zou zijn.

Mooiste zou zijn als ik één mic zou kunnen gebruiken voor optredens, en ook om thuis te kunnen opnemen. Helemaal mooi zou zijn als ik er ook zang mee op kan nemen. Het hoeft (voor het opnemen) geen optimale kwaliteit te zijn natuurlijk.

Dus is zoiets (voorlopig) mogelijk met redelijke resultaten? Heb namelijk geen groot budget. Ik wil wel voor de optredens een goede kwaliteit hebben, en daarnaast zou het mooi zijn als ik geen extra geld hoef uit te geven voor de recording stuff...

pol
15 november 2007, 18:52
die 906 is een prima gitaarmic, klinkt heel zuiver en vol.

Ik had er vroeger 2 voor de band, en ze klonken duidelijker dan een shure sm57, ben ze helaas wel kwijtgeraakt op een optreden.

of zang ermee gaat heb ik geen idee van, zal wel lukken vermoed ik.

artnaz
16 november 2007, 16:58
Ok, maar ik heb niet zo veel verstand van microfoons voor het opnemen. Kan dat een beetje fatsoenlijk met de E906 denk je?

pol
16 november 2007, 18:22
tuurlijk, zijn zoveel mics die goed zijn voor gitaaropname

artnaz
16 november 2007, 18:47
Top! Dus ik hoef niet bang te zijn dat goede live-microfoons voor opname bagger zijn... :D

pol
16 november 2007, 18:55
dat zou sterk zijn, mics die live goed klinken doen dat op opname evengoed :)

alleen moet je bij opname geen rekening houden met feedback, live wel...

artnaz
16 november 2007, 22:46
Prachtig! Je wordt hartelijk bedankt! :)

Sennheiser E906 it is... :D