PDA

View Full Version : yamaha pacifica 112J



N.iceplayer
15 november 2007, 16:43
hallo allemaal,
ik speel zo een jaartje akoestische gitaar en ik heb een keer op een elektrische gitaar(yamaha pacifica) welk type weet ik niet meer. het beviel me wel en ik ben ook wel aan wat vernieuwing toe. Nou had ik een vraag of de yamaha pacifica 112J een goede gitaar is om mee te starten. als iemand kan helpen of advies heeft over andere goede beginnersgitaren dan hoor ik het graag:)
alvast bedankt
N.iceplayer

Spitfire
15 november 2007, 16:53
Pacifica's zijn naar mijn mening nog altijd de allerbeste startersgitaren :satisfie:

guitartub
15 november 2007, 18:39
Goed beter best bestaat naar mijn bescheiden mening niet. Een goede keuze maken echter wel en daar hoort de Pacifica serie van Yamaha zeker bij!!

Herman
15 november 2007, 18:54
ALs je een leuke beginnersgitaar zoekt dan zit je bij de Pacifica zeker goed! Ze zijn erg veelzijdig (iig de 112, H-S-S configuratie) en klinken erg goed. Als je het mij vraagt ook een van de betere keuzes die je kan maken als je een budget gitaar zoekt!

Steven-gh
15 november 2007, 20:46
Ik speel er nu zo'n 3 jaar op. ( in februari komt als het goed is de nieuwe gitaar)
Goede gitaar hoor! Ook erg populair onder beginners, ik zie hem vaak voorbijkomen. Absoluut eigenlijk geen andere gitaar gewild!
Het enige wat ik minder vind is de ingang voor de kabel, daar moeten ze eigenlijk iets anders opzetten want bij mij komt het steeds los te zitten.
1x geleid dat een draadje was los gekomen, resultaat geen geluid! maar was makkelijk te solderen dus zo thuis gefixed!

Destijds had ik een pakket met een Yahama Pacifica 112J en een Roland Cube 30.. over beiden nog tevreden! Hoop dat je hier wat aan hebt.

N.iceplayer
15 november 2007, 21:01
gasten heel er bedankt voor het advies :soul:
alleen ik had nog een andere gitaar gezien, een sun mustang.
is dat niet wat of is dat veel mindere kwaliteit?

Spitfire
15 november 2007, 21:09
Ik ken het hele merk Sun niet eigenlijk...

Kakihara
15 november 2007, 21:39
Ga maar voor die Yamaha.
Sun was (is?) een budgetmerk van Fender (made in Indonesia als ik mij niet vergis), nog budgetter dan Squier. Als je geluk hebt, is het een redelijke gitaar, maar je gaat - zeker op lange termijn - gelukkiger zijn met een Yamaha. Is mijn mening.

zeppo
16 november 2007, 00:43
yamaha....

B-studio
16 november 2007, 09:59
Heb zelf een Jamaha pacifica 412V in combinatie met een Vox AC15CC. Ben hier zeer tevreden van en de humbucker die er in zit is echt helemaal top. De single coils zijn wel OK, maar klinken af en toe ietsjes te dun naar mijn smaak. Heb ook gespeeld op de pacifica 112 en dat is ook een zeer goede startersgitaar voor het geld. Koop er een goede amp bij en je kan een hele tijd vooruit

knepman
16 november 2007, 12:07
Ik heb zelf een Pacifica 120S (telecaster vorm met 2 humbuckers). Ik speel nu 6 jaar gitaar en heb ook een fender Jazzmaster en een PRS se Custom, maar speel nog steeds erg vaak op mijn Yamaha, omdat het een ontzettende lekkere gitaar is om op te spelen en je hebt een mooie sound. Ik zou dus gewoon voor de Yamaha gaan.

N.iceplayer
16 november 2007, 14:49
okay gasten, bedankt voor de info hier heb ik wat aan :cool:

TimmU
16 november 2007, 14:51
die suns zijn die plankjes van 50 - 200 euro , van die website, u remember?

Spitfire
16 november 2007, 14:52
die suns zijn die plankjes van 50 - 200 euro , van die website, u remember?

Ohja, nu je het zegt, afblijven van die rommel zeg ik dan maar.

Danielovich
16 november 2007, 15:54
ik heb dus ook een pacifica en gister tijdens het snaren verwisselen viel me op dat in alle frets deukjes zaten vd snaren :S het leken wel topkammen.

nu koop ik geheid een andere gitaar.
Dit wil niet zeggen dat alle pacifica's dit probleem hebben maar ik wil iedereen er wel voor waarschuwen dat het kan gebeuren.