PDA

View Full Version : Nieuwe pu's Ibanez sa260 Fm



rhcp_schipper
15 november 2007, 15:36
Hallo Mensen,

Ik had in het topic van de gfs pu's al wat gepost, maar open toch maar een eigen topic in de hoop hier iets meer uit te halen.

Ik wil dus in mijn ibanez sa260fm nieuwe elementen gooien, maar zit een beetje te twijfelen tussen bepaalde dingen.

Het gaat dus om 2 single coils(neck en middle), en een humbucker(die overigens ook te splitten is d.m.v. een push/pull pot). Ik ga geen twee aparte single coils kopen, ik koop wel gewoon een volledig setje gfs pu's, kost toch niet echt veel. Ik wil van dit gitaartje een lekker veelzijdig ding maken(rock, pop, funk reggea enz), maar er hoeven verder geen high ouptut elementen in.

Voor in de brug positie leek mij de Vintage 59" Classic Alnico PAF een hele goede pickup.

Nu zoek ik alleen nog een neck en middle single coil die beide goed matchen met de humbucker kwa output zeg maar.

Dit probleem heb ik ook bij Gfs neergelegd, en heb ze dit ongeveer ook gemaild, en daar zeiden ze dat ik de 1960's Repro Premium Alnico Strat Pickup Set goed kon combineren met de Vintage 59" Classic Alnico PAF. Is dit een beetje een goed match kwa pu's? Van de man van gfs kreeg ik een beetje een kort af antwoord. Dus daarom post ik het hier ook nog even.

De waarden van de single coils zijn: 5.35K for the neck, 5.5K mid, en voor de humbucker: 8.5-8.8K for the Bridge. Zal dit goed gaan met elkaar?


Alvast Bedankt.

Groeten Tim

rhcp_schipper
15 november 2007, 20:36
Niemand die mij verder kan helpen bij mijn kleine dilemma?

rhcp_schipper
18 november 2007, 13:58
Is er niet iemand die mij hier over kan informeren? Ik wil dus binnenkort de pu's aanschaffen, maar zou er wel eerst graag wat meer info over hebben.

Ik hoop dat iemand mij hierover wat meer kan vertellen/informeren.

Vonk
18 november 2007, 15:29
Die vent van GFS is altijd kort van stof, maar heeft mij wel goed een setje aangeraden. Ik geloof hem wel als hij wat adviseert.

Verder heeft niemand hier ervaring met het setje zo te zien, en niemand heeft dezelfde smaak. Waag eens een gokje, zo gaat het altijd bij nieuwe pups.

bass blom
18 november 2007, 15:34
met de prijzen daar is het gokje niet eens zo groot :D

rhcp_schipper
18 november 2007, 17:50
Die vent van GFS is altijd kort van stof, maar heeft mij wel goed een setje aangeraden. Ik geloof hem wel als hij wat adviseert.

Verder heeft niemand hier ervaring met het setje zo te zien, en niemand heeft dezelfde smaak. Waag eens een gokje, zo gaat het altijd bij nieuwe pups.


Hee bedankt, is natuurlijk wel handig om te weten!

rhcp_schipper
19 november 2007, 19:45
Ik was alleen nog benieuwd hoe het zit met het splitten van de humbucker.
Zal dat wel goed gaan met de door mij gekozen humbucker, blijft er dan nog wel wat over van de sound?

Ic3gl0vE
19 november 2007, 21:14
Die vent van GFS is misschien kort van stof, maar hij antwoordt wel erg snel op mails en dat is prettig :)

rhcp_schipper
26 november 2007, 23:53
Nog even terugkomend op die pu's.

Wat zijn een beetje de verhoudingen tussen single, single, humbucker. In output bedoel ik dan. De outputs van de pickups moeten toch wel een met elkaar matchen?

Is er iemand die hier meer info over heeft, of die mij hier meer over kan vertellen?

no 1 hops
27 november 2007, 08:16
je zal gewoon moeten proberen.
niemand hier op dit forum heeft kan alle mogelijke combinaties hebben uitgeprobeert met alle merken.
als je je bij 1 fabrikant houd dan kan deze je dus wel ongeveer vertellen of de output een beetje bij elkaar komt of niet.
voor de rest is het nu eenmaal een gok.
maar dit is beter dan de staats loterij, nu heb je tenminste nog wat over voor je geld

rhcp_schipper
27 november 2007, 09:22
je zal gewoon moeten proberen.
niemand hier op dit forum heeft kan alle mogelijke combinaties hebben uitgeprobeert met alle merken.
als je je bij 1 fabrikant houd dan kan deze je dus wel ongeveer vertellen of de output een beetje bij elkaar komt of niet.
voor de rest is het nu eenmaal een gok.
maar dit is beter dan de staats loterij, nu heb je tenminste nog wat over voor je geld

Daar zit wel wat in ja.

Maar zijn er geen richtlijnen waar je je een beetje aan moet houden?

Bram+
27 november 2007, 09:23
Als je die combinatie aangeraden krijgt door de vrienden van guitarfetish, zullen ze wel enigszins 'gematcht' zijn w.b. output.
Volgens mij zijn die vintage 59's niet te coiltappen, zul je toch moeten uitwijken naar de Crunchy PAT.

rhcp_schipper
27 november 2007, 09:41
Als je die combinatie aangeraden krijgt door de vrienden van guitarfetish, zullen ze wel enigszins 'gematcht' zijn w.b. output.
Volgens mij zijn die vintage 59's niet te coiltappen, zul je toch moeten uitwijken naar de Crunchy PAT.


Ik zat er toch al aan te denken om gewoon een standaard hss configuratie te maken, zonder de humbucker te kunnen splitten. Dus gewoon lekker standaard.