PDA

View Full Version : Presets Roland Cube van jezelf en bands



hesse
15 november 2007, 13:22
Voila, dan kunnen hier veel mensen inspiratie uit halen (onder meer ik :) )
En nog een bijvraagje: zou iemand weten hoe je het geluid van 'monkeys gone to heaven' van the pixies hieruit krijgt?

Jimwoud
15 november 2007, 13:33
Voila, dan kunnen hier veel mensen inspiratie uit halen (onder meer ik :) )
En nog een bijvraagje: zou iemand weten hoe je het geluid van 'monkeys gone to heaven' van the pixies hieruit krijgt?
Behoorlijk duidelijke titel.....NOT.

Opzich wel een prima topic, maar je kunt het beste even je titel aanpassen zoals dit

Presets Roland Cube van jezelf en bands

hesse
15 november 2007, 13:35
strak plan

hesse
15 november 2007, 13:38
behalve dat ik niet weet hoe ik die titel zelf aanpas :)

Mitch
15 november 2007, 14:12
De titel zoals die verschijnt in de lijst met topics verandert niet als je 'm zelf aanpast, dat moet een moderator doen. Ik stuur wel even een PB'tje ;)

Dirk_Hendrik
15 november 2007, 14:17
done ;)

postcount+1

Bins
15 november 2007, 14:32
Mijn "redelijke sound voor thuis" is:

cube 15: Metal stack, gain 5, bas 7, mid 7, treb 2.

De andere amp sims klinken een beetje naar poep imo.

jw009
15 november 2007, 14:46
Voila, dan kunnen hier veel mensen inspiratie uit halen (onder meer ik :) )
En nog een bijvraagje: zou iemand weten hoe je het geluid van 'monkeys gone to heaven' van the pixies hieruit krijgt?

Zo lastig in te stellen is die Cube toch niet, het is geen line6? Beetje een raar onderwerp om te starten..... zoveel functies heeft hij nou ook weer niet.

Azrael
15 november 2007, 14:48
Cube.........................3 knopjes en een speaker. Kan inderdaad zo moeilijk niet zijn. :satisfie:

TimmU
15 november 2007, 14:54
Cube.........................3 knopjes en een speaker. Kan inderdaad zo moeilijk niet zijn. :satisfie:
http://www.accordo.it/upload/1132563515/rolandcube60_1.jpg

Ik vind het best grappige dingetjes hoor!

Azrael
15 november 2007, 15:18
'k Heb hem zelf gehad Timmu. Niks mis met een Cube.

jw009
15 november 2007, 16:08
Leuke bakkies idd, maar een preset topic??


http://www.roland.co.uk/prodimages/cube15xa2.jpg

iWishmaster
15 november 2007, 17:14
Laat ik dan de eerste zijn die een preset post (voor mijn micro cube dan wel, maar toch):

Metal(lica)
Tone: 10 (waarschijnlijk bij een 3-bands eq iets in de richting van b/m/t = 5/5/8 )
Model: R-FIER
Gain: 10
Afhankelijk van het nummer:
Delay: 9 (Bijv. Shredding en solo's van Master of Puppets)
Reverb: 5 (Bijv. Welcome Home Sanitarium)

Uiteraard helemaal afhankelijk van je gitaar, pick-ups keuze en switch en vooral persoonlijke smaak.

(ben overigens nieuw op dit forum, zie het 'stel jezelf voor'-forum :) )

Puerco
15 november 2007, 17:47
Cube15 was het toch???
Hier zijn de artist presets van de cube15 (http://www.rolandmusik.de/ftp/pub/downloads/sounds-der-helden/SDH-Cube-15X.pdf)

Azrael
15 november 2007, 18:09
Laat ik dan de eerste zijn die een preset post (voor mijn micro cube dan wel, maar toch):

Metal(lica)
Tone: 10 (waarschijnlijk bij een 3-bands eq iets in de richting van b/m/t = 5/5/8 )
Model: R-FIER
Gain: 10
Afhankelijk van het nummer:
Delay: 9 (Bijv. Shredding en solo's van Master of Puppets)
Reverb: 5 (Bijv. Welcome Home Sanitarium)

Uiteraard helemaal afhankelijk van je gitaar, pick-ups keuze en switch en vooral persoonlijke smaak.

(ben overigens nieuw op dit forum, zie het 'stel jezelf voor'-forum :) )

LOL......interessant! :satisfie:
Gain op 10? Bwahahaha!

pannekoek
15 november 2007, 18:09
Cube15 was het toch???
Hier zijn de artist presets van de cube15 (http://www.rolandmusik.de/ftp/pub/downloads/sounds-der-helden/SDH-Cube-15X.pdf)


met welk programma open je dat?

Puerco
15 november 2007, 18:19
met welk programma open je dat?
Dat is een PDF bestandje, openen met adobe acrobat reader.
Gratis te downloaden hier (http://www.adobe.com/products/acrobat/readstep2.html)
Handig om te hebben daar de meeste gebruiksaanwijzingen etc. uitsluitend in dit formaat te downloaden zijn.

iWishmaster
15 november 2007, 19:23
LOL......interessant! :satisfie:
Gain op 10? Bwahahaha!

Heb je ooit op een micro cube gespeeld? Dat ding heeft een stuk minder gain als de grotere broertjes van de cube, zeker bij laag volume heb je dat allemaal nodig als je het mij vraagt. Maar ik speel dan ook op een erg lichte humbucker. Ik bedoel trouwens op een schaal van 1-10, dus gain vol open.

pannekoek
15 november 2007, 19:34
Heb je ooit op een micro cube gespeeld? Dat ding heeft een stuk minder gain als de grotere broertjes van de cube, zeker bij laag volume heb je dat allemaal nodig als je het mij vraagt. Maar ik speel dan ook op een erg lichte humbucker. Ik bedoel trouwens op een schaal van 1-10, dus gain vol open.

ik speel met een gibson humbucker op een 30 watt cube en zonder gain op 10 krijg ik egt een kutsound (lees->nog kutter ;) )

JeanPaul du Vinnie
15 november 2007, 19:47
Ik heb zelf ook een microcube, en gain op tien begrijp ik... maar toon op tien? Al op driekwart snijdt dat ding door mijn trommelvliezen :confused:

iWishmaster
15 november 2007, 19:53
Ik heb zelf ook een microcube, en gain op tien begrijp ik... maar toon op tien? Al op driekwart snijdt dat ding door mijn trommelvliezen :confused:

Mjah ik speel meestal nogal veel met de tone-knop van mn gitaar, die staat op half-driekwart open. Ik gebruik deze setting trouwens als ik speel op mn Fender strat HSS op de middelste stand met s-1 switch aan. Dat is midden single en brug-hum in serie met neck pickup paralel aan die 2, geeft wat meer warmte en wat meer output als je zou verwachten van een strat met standaardpickups.

hesse
16 november 2007, 04:11
Hmm, tuurlijk is het niet zo'n moeilijk dingetje en zo, maar je kan er best wat verscheidenheid mee halen.
Mijn eigen favoriet voorlopig (op de 30x) is de brit combo met gain op 1/3
Flenger ietsjes onder de helft ook op
De bas netjes in het midden, middle op 4 ongeveer en treble op 6 of 7
voor de rest mijn gitaar in derde stand zetten en de tone-knop ongeveer in de helft zetten, maar dat is gewoon voor mijn gitaar (godin lg met p-90's :hippie: )

Maar ondanks dit heb ik bv nog steeds niet dat geluid uit 'monkeys gone to heaven' van the pixies...

Puerco
16 november 2007, 08:27
Die lijst met artist presets voor de cube 30 is weer iets anders dan die van cube15
Hier is de lijst voor de Cube 30X (http://www.rolandmusik.de/ftp/pub/downloads/sounds-der-helden/SDH-Cube-30X.pdf)