PDA

View Full Version : Nou ok dan



Ibanez666
15 november 2007, 10:14
Ik vond nog een deuntje van mezelf. Ik was de sound van een Gibson Les Paul '73 aan het testen en daar heb ik samen met een vriend een deuntje voor in elkaar geknutseld. Ik wist alleen niet dat hij al aan het opnemen was tijdens de solo, dat hoor je aan het begin. Maar aan de andere kant heb een een hekel aan opnemen, dus is het juist goed geweest dat ik het niet wist.

http://www.soundclick.com/bands/default.cfm?bandID=735120

Ben wel benieuwd wat jullie van mijn gevoelige kant vinden ;-)

Makor1966
15 november 2007, 10:19
Wow, mooi wat je doet bij 0:35 en dat van 1:11 ... tears to my eyes.

Ibanez666
15 november 2007, 10:24
Wow, mooi wat je doet bij 0:35 en dat van 1:11 ... tears to my eyes.

wow en dat had ik dan weer niet verwacht...

bass blom
15 november 2007, 10:44
lekker clean met je billen bloot :D

stiekum opnemen is de shit man :cheerup:

en die krak op het einde, super :P

Ibanez666
15 november 2007, 10:46
lekker clean met je billen bloot :D

stiekum opnemen is de shit man :cheerup:

en die krak op het einde, super :P

Stiekum opnemen is noodzakelijk bij mij, ik weet meteen niet meer wat ik moet als record aan gaat. Ik baal daar wel van.

TimoSomers
15 november 2007, 14:18
Klinkt eeeeerg vet gast !
Hele mooie tone ook, bijne foutloos, erg gaaf!

Ibanez666
15 november 2007, 14:19
Klinkt eeeeerg vet gast !
Hele mooie tone ook, bijne foutloos, erg gaaf!


Leuk dat je dit werk ook kan waarderen :-)

TimoSomers
15 november 2007, 14:27
Leuk dat je dit werk ook kan waarderen :-)

Zeer zeker, meer dan wat dan ook.
Ik vind alleen freaky en snelle dingen spelen meer een uitdaging en leuker om te doen, en vaak ook 'gaver' klinken. (Niet perse mooier).

Ibanez666
15 november 2007, 14:33
Zeer zeker, meer dan wat dan ook.
Ik vind alleen freaky en snelle dingen spelen meer een uitdaging en leuker om te doen, en vaak ook 'gaver' klinken. (Niet perse mooier).


ik snap je helemaal, ik wil niet steeds als een ouwe lul overkomen maar toen ik jouw leeftijd had dacht ik er net zo over als jij. Ik kan nog steeds genieten van een goede shred trouwens. Ik ben behoorlijk fan van Paul Gilbert

savale
15 november 2007, 17:09
Helemaal mijn ding! Lekker gespeeld! Niks aan toe te voegen verder

Ibanez666
16 november 2007, 08:57
Helemaal mijn ding! Lekker gespeeld! Niks aan toe te voegen verder


Thnx! Ik vind het ook steeds leuker om clean te spelen.

Ibanez666
16 november 2007, 14:31
Ik ga ff kijken of ook ook wat anders kan opnemen. Zoals gezegd heb ik een hekel aan opnemen, maar misschien als ik het vaak doe, ik het nog leuk ga vinden ook :-)

fransoos
16 november 2007, 16:28
Ik vond nog een deuntje van mezelf. Ik was de sound van een Gibson Les Paul '73 aan het testen en daar heb ik samen met een vriend een deuntje voor in elkaar geknutseld. Ik wist alleen niet dat hij al aan het opnemen was tijdens de solo, dat hoor je aan het begin. Maar aan de andere kant heb een een hekel aan opnemen, dus is het juist goed geweest dat ik het niet wist.

http://www.soundclick.com/bands/default.cfm?bandID=735120

Ben wel benieuwd wat jullie van mijn gevoelige kant vinden ;-)

Wow, als dat je gevoelige kant is dan mag je voortaan meer gevoeligs posten ......
met regelmaat wel te verstaan.
beregoed, keep them going

HvV
17 november 2007, 00:20
Erg mooi dit. Vooral mooi om weer eens een cleane sound te horen. Back to basics.... Kan het zeker waarderen!

Rinze
17 november 2007, 08:41
Mooi geluid en mooi gespeeld. Is die gitaar van jou, en hoe heb je het opgenomen (versterker?)

Ibanez666
17 november 2007, 11:20
Mooi geluid en mooi gespeeld. Is die gitaar van jou, en hoe heb je het opgenomen (versterker?)


met een Gibson Les paul '73 van een vriend rechtstreeks in een 32 fader DigiDesign ICON D-Control in de studio van diezelfde vriend http://www.legacystudio.nl/
Hij speelde de bas en speelde drums met zn vingers op een klein BOSS drum machientje. Er is voor het cleane geluid alleen wat galm toegevoegd meen ik en de crunch akkoorden zijn een plug-in. Het akkoorden schemaatje had ik bedacht, de solo was ter plekke uit mijn mouw geschud

The Lo Lands
17 november 2007, 18:40
Heel puur en mooie opname ook! Doet mij heel erg denken aan Frusciantes eerste solo album waarbij hij zwaar aan de heroine zat. Niet negatief bedoeld, maar ik doel hier meer op de pure intentie en zekere kwetsbaarheid van het schone cleane geluid wat mij in iedergeval erg aanspreekt!

Echt heel mooi! Nu uitwerken tot een compleet nummer : )

Ibanez666
17 november 2007, 18:56
Heel puur en mooie opname ook! Doet mij heel erg denken aan Frusciantes eerste solo album waarbij hij zwaar aan de heroine zat. Niet negatief bedoeld, maar ik doel hier meer op de pure intentie en zekere kwetsbaarheid van het schone cleane geluid wat mij in iedergeval erg aanspreekt!

Echt heel mooi! Nu uitwerken tot een compleet nummer : )

thnx. Ik sta zelf eigenlijk wel te kijken van de positieve reacties. Temeer omdat ik het grootste deel van mijn gitaarleven heavy metal heb gespeeld.

Makor1966
17 november 2007, 19:09
Ik hoop dat de feedback hier je inspireert meer van dit soort dingen te doen :satisfie:

drap
17 november 2007, 19:10
Ja, dit kan ik ook zeer zeker waarderen. Dit zou je eigenlijk moeten uitwerken tot een nummer met zang joh. Het solowerk zou je dan bijvoorbeeld kunnen beperken tot het einde van het nummer. Ik zou hier veel mee kunnen in ieder geval, hoop potentie tot een goed, compleet nummer. Wat ik er ook aan kan waarderen is dat het puur blijft, waardoor 'foutjes' niet storend zijn en er eigenlijk bijhoren. Er is één momentje waar je toch ff wat meer noten speelt dan nodig wat mij betreft, maar ik vind het zonder meer goed klinken. M'n complimenten!

Ibanez666
17 november 2007, 19:18
Ik hoop dat de feedback hier je inspireert meer van dit soort dingen te doen :satisfie:

durf bijna geen overstuurde song meer te posten....

Ibanez666
17 november 2007, 19:20
Ja, dit kan ik ook zeer zeker waarderen. Dit zou je eigenlijk moeten uitwerken tot een nummer met zang joh. Het solowerk zou je dan bijvoorbeeld kunnen beperken tot het einde van het nummer. Ik zou hier veel mee kunnen in ieder geval, hoop potentie tot een goed, compleet nummer. Wat ik er ook aan kan waarderen is dat het puur blijft, waardoor 'foutjes' niet storend zijn en er eigenlijk bijhoren. Er is één momentje waar je toch ff wat meer noten speelt dan nodig wat mij betreft, maar ik vind het zonder meer goed klinken. M'n complimenten!


ik ken wel een geweldige zangeres, ik zal eens kijken. Als iemand er mee wil helpen qua zanglijn/tekst, dan hou ik me aanbevolen :-)

Makor1966
17 november 2007, 19:21
durf bijna geen overstuurde song meer te posten....
Daar is hier ook publiek voor hoor, mij zul je d'r niet over horen :D

drap
17 november 2007, 19:26
ik ken wel een geweldige zangeres, ik zal eens kijken. Als iemand er mee wil helpen qua zanglijn/tekst, dan hou ik me aanbevolen :-)

Qua tekst kan ik je helaas niet helpen. Daar ben ik echt te slecht in. Wat zoiets als dit nodig heeft is een pakkend refrein wat mij betreft en ik heb nu al wat in m'n hoofd qua melodie. Grappig ook, want ik heb een tijdje terug ook zoiets dergelijks bedacht, zonder het solowerk dan, en het accoordenschemaatje komt redelijk overeen. Het is jammer dat ik niet echt serieus kan opnemen, anders had ik het je graag willen laten horen.

Ibanez666
17 november 2007, 19:29
Daar is hier ook publiek voor hoor, mij zul je d'r niet over horen :D

Sja, maar dan heb ik ook nog het probleem dat ik nauwelijks in die studio ben, dus dan wordt het een youtube opname, met mijn fototoestel's camera opname functie opgenomen en een backingtrack via mijn pc speakers.....en de wetenschap dat ik aan het opnemen ben (brrrrr) ;-)

Ibanez666
17 november 2007, 19:30
Qua tekst kan ik je helaas niet helpen. Daar ben ik echt te slecht in. Wat zoiets als dit nodig heeft is een pakkend refrein wat mij betreft en ik heb nu al wat in m'n hoofd qua melodie. Grappig ook, want ik heb een tijdje terug ook zoiets dergelijks bedacht, zonder het solowerk dan, en het accoordenschemaatje komt redelijk overeen. Het is jammer dat ik niet echt serieus kan opnemen, anders had ik het je graag willen laten horen.

Dan laat je het morgen in Almere toch even horen? Ik ben er ook :-)

Tupelo
17 november 2007, 19:48
Relax stukje muziek man!
Had een dikke shred/goth-metal partij verwacht! :)

Ibanez666
17 november 2007, 19:52
Relax stukje muziek man!
Had een dikke shred/goth-metal partij verwacht! :)


Ga ik ook nog wel s proberen :-)

drap
17 november 2007, 19:55
Dan laat je het morgen in Almere toch even horen? Ik ben er ook :-)

Oh ja, dat wil ik morgen best doen. Speel me het stukkie ff voor en ik wil er best wat op verzinnen. Volgens mij moet het wel aardig overeen komen met wat ik in m'n hoofd heb.

Makor1966
17 november 2007, 19:58
Sja, maar dan heb ik ook nog het probleem dat ik nauwelijks in die studio ben, dus dan wordt het een youtube opname, met mijn fototoestel's camera opname functie opgenomen en een backingtrack via mijn pc speakers.....en de wetenschap dat ik aan het opnemen ben (brrrrr) ;-)
Even je oude sounds opgezocht, gaat toch prima met die camera
en voor mij hoef je niet in beeld hoor als je opnames maakt ;)
of heb je het sowieso opnameangst, ook zonder beeld?
Ook geweldig Mila op kabouter plop :cheerup:
helemaal na het lezen van het commentaar dat het zonder muziek is gefilmd

Ibanez666
17 november 2007, 19:59
Oh ja, dat wil ik morgen best doen. Speel me het stukkie ff voor en ik wil er best wat op verzinnen. Volgens mij moet het wel aardig overeen komen met wat ik in m'n hoofd heb.


shit dan moet ik ook nog oefenen haha, het is al een aantal maanden geleden opgenomen en ik heb er daarna niks meer mee gedaan, nou ja we zien wel hoe het loopt. Ik neem aan je na morgen ook nog wel eens te spreken

Ibanez666
17 november 2007, 20:01
Even je oude sounds opgezocht, gaat toch prima met die camera
en voor mij hoef je niet in beeld hoor als je opnames maakt ;)
Ook geweldig Mila op kabouter plop :cheerup:
helemaal na het lezen van het commentaar dat het zonder muziek is gefilmd

haha oh jee, je hebt mn youtube naam gevonden. Ik ben daar begonnen met alles te posten wat ik kan. Het is lastig thuis wat op te nemen met zo'n schreeuwerdje erbij die steeds aan mn snoeren trekt en mijn pedaaltjes bewerkt en zo. Dus als ze er even niet is sluit ik de boel snel aan en probeer wat op te nemen....

Makor1966
17 november 2007, 20:03
is niet zo moeilijk als je een filmpje van jezelf post :D

Ibanez666
17 november 2007, 20:04
is niet zo moeilijk als je een filmpje van jezelf post :D


ja ok, maar da's al weer een tijdje terug, dus je moet wel hebben geweten en onthouden dat ik hem gepost had. Zal die Carlos santana shit er gauw afhalen haha. Ik haat santana LOL

drap
17 november 2007, 20:09
shit dan moet ik ook nog oefenen haha, het is al een aantal maanden geleden opgenomen en ik heb er daarna niks meer mee gedaan, nou ja we zien wel hoe het loopt. Ik neem aan je na morgen ook nog wel eens te spreken

Welnee, oefenen is helemaal niet nodig joh. Ik heb het net nog ff beluisterd en ff m'n eigen accoordenschemaatje erover heen gelegd. Het komt niet helemaal overeen, maar er zitten precies dezelfde accoorden in. Ik kan je daar zo m'n ideetje voor een refrein bij laten horen. Het schemaatje schreeuwt ook melodieuze solo :)

Ibanez666
17 november 2007, 20:12
Welnee, oefenen is helemaal niet nodig joh. Ik heb het net nog ff beluisterd en ff m'n eigen accoordenschemaatje erover heen gelegd. Het komt niet helemaal overeen, maar er zitten precies dezelfde accoorden in. Ik kan je daar zo m'n ideetje voor een refrein bij laten horen. Het schemaatje schreeuwt ook melodieuze solo :)

ah ok, nou ik ben benieuwd. tot morgen

Makor1966
17 november 2007, 20:15
ja ok, maar da's al weer een tijdje terug, dus je moet wel hebben geweten en onthouden dat ik hem gepost had. Zal die Carlos santana shit er gauw afhalen haha. Ik haat santana LOL
je begon zelf over je eerdere overstuurde songs, dus even gezocht op topics die je was gestart in sounds, is niet heel ingewikkeld...
vind dit wel je mooiste http://gearslutz.com/board/images/smilies/thumb.gif
maar de inprov op she's not there vond ik ook niet verkeerd

Ibanez666
17 november 2007, 20:30
je begon zelf over je eerdere overstuurde songs, dus even gezocht op topics die je was gestart in sounds, is niet heel ingewikkeld...
vind dit wel je mooiste http://gearslutz.com/board/images/smilies/thumb.gif
maar de inprov op she's not there vond ik ook niet verkeerd


thnx, het ging niet eens om eerder geposte overstuurde songs, maar om een sound demo. Maar ik zal toch eens wat vaker naar de studio gaan om het een en ander op te nemen, want qua sound en opname gemak is zo'n studio natuurlijk ideaal (en kindvrij ;-)))

Makor1966
17 november 2007, 20:36
Nou, ben benieuwd.. keep us posted zeg maar :)