PDA

View Full Version : Stemknop minder



Poivre
15 november 2007, 09:56
Ik heb in een onhandige beweging mijn Crafter laten vallen en daarmee is een stemknop afgebroken. Wat kan ik nu het beste doen en hoeveel denken jullie wat me dat gaat kosten?
Gr. Peter

Don Capo
15 november 2007, 09:57
Machineheads (stemsleutels) zijn in elke muziekwinkel te koop. Kost niet zoveel (geloof zo rond de 15 euro) en zijn makkelijk aan te brengen, neem je oude stemmechaniek even mee.

Succes

Poivre
15 november 2007, 10:11
He, dat valt me dan weer alles mee. Bedankt voor de goede raad!

Don Capo
15 november 2007, 10:18
Ik heb in mijn begindagen een keer een nieuwe gitaar gekocht omdat mijn stemsleutels kapot waren... Dan voel je je niet blij wanneer je hoort dat stemsleutels ook los verkrijgbaar zijn. (ik verdiende destijds nog geld met een krantenwijk)

Laser
15 november 2007, 11:19
Peter,
voel je je onzeker om de mechaniek zelf te vervangen, neem dan gitaar en kapotte mechaniek even naar de shop, is in een wip geklaard. Het is geen moelijk werkje, verre van, maar er mag niet teveel kracht gebruikt worden bij los en vastdraaien van de vijsjes - je zou het hout kunnen beschadigen.
Succes!
.... en niet meer laten vallen LOL ...

greencharlie
15 november 2007, 21:01
je weet dat "Schaller" (Ger) wordt beschouwd als de beste stemschroef fabrikant?
"Grover" (USA) is een een ander bekend merk.
Check hun websites om uit te vissen welke je nodig hebt.

http://www.musictrade24.com/webshop/index.php/cat/c790_Guitar-Hardware.html/page/1

reken toch maar 50-100 € voor een set van 6

Poivre
16 november 2007, 09:45
Ik breng morgen m'n gitaar wel naar de zaak, ben een beetje huiverig dat ik zelf anders de boel beschadig. Er zitten standaard Grovers op dus die zal ik dan maar aanhouden he. Ze zullen er vast wel een paar los hebben liggen voor reparaties als deze. Bedankt voor de tips!