PDA

View Full Version : Pod 2.0 vs Pod XT



lostsoul
14 november 2007, 21:28
Hallo,

Ik kan wel wat hulp gebruiken.

Ik ben vrij nieuw met effecten, en ik vroeg me af wat nu de belangrijkste verschillen zijn tussen de Pod 2.0 en de XT

Het ziet er op de site van line6 wel heel mooi uit allemaal, maar die termen zeggen me niet zo vreselijk veel.
Ik wil er in ieder geval een goede metal sound uit kunnen halen, en elk effect naar wens kunnen tunen.

Alle hulp is meer dan welkom!

gr, Martijn

glennshred
14 november 2007, 22:40
Hallo,

Ik kan wel wat hulp gebruiken.

Ik ben vrij nieuw met effecten, en ik vroeg me af wat nu de belangrijkste verschillen zijn tussen de Pod 2.0 en de XT

Het ziet er op de site van line6 wel heel mooi uit allemaal, maar die termen zeggen me niet zo vreselijk veel.
Ik wil er in ieder geval een goede metal sound uit kunnen halen, en elk effect naar wens kunnen tunen.

Alle hulp is meer dan welkom!

gr, Martijn



Ik heb geen ervaring met de vorige pod maar heb wel de xt..
heb gelezen op internet dat de xt beter klinkt.. mooier geluid
ben er zelf heel tevreden mee, als je het standaard pack hebt
(gewone podxt) kan je al geweldige metal geluiden maken..

je kan ook het metal pack aanshaffen is zeker de moeite waard..
ga ook op zoek en download presets op line6com
kan je veel uit leren, is er een sound die goed klinkt kan je het
zelfs nog aanpassen :metal:

Harald
15 november 2007, 09:26
Wilde zelfde vraag stellen, en er is vast meer over geschreven in het forum, maar zoekfunctie laat het afweten


Sorry - niets gevonden. Probeer het nogmaals met andere termen.

De volgende woorden zijn of te gewoon, te lang, of te kort. Ze zijn niet meegenomen in je zoek-opdracht : pod, 2.0, xt



Wil hem niet zozeer als effectenbak, maar om met een beetje redelijk geluid bij mijn pc snel een el. gitaar op te nemen. (Kan niet altijd in mijn oefenhok duiken, ivm kinderen) Dat zou met beide moeten kunnen. Vraag is of het prijsverschil de moeite waard is. En neem de Pocketpod gelijk ook maar in het verhaal mee. Een halfweg redelijk Fender en Marshal geluid zijn zo'n beetje de minimum eisen. (Hoeft niet perfect, dat lukt je thuis op normaal volume met mic ook niet echt.)

Bouke
15 november 2007, 10:48
- Pod2.0 stel je makkelijker in, redelijke tones, geen usb voor aan pc


- PodXT duurt even voor je de juiste tones er in draait, maar deze hebben veel meer definitie. Wel USB, dus erg makkelijk met opnemen, updaten, etc.

- Toneport - ook leuke optie, goedkoper, meerdere opname mogelijkheden (ook mic's etc). PodXT-tone, maar dan via software.

- Pocket Pod - geen idee

Check ook de PodX3 - opvolger van XT - schijnt lekkerder te klinken.

Bouke

Harald
15 november 2007, 11:27
Damn, geen usb, daar ging het me een beetje om. Via line ingangen hang ik mijn VS880 wel aan de PC. Moet ik dat ding alleen steeds heen en weren... En die toneport werkt waarschijnlijk alleen met pc. Dacht die pod gelijk als backup voor mijn amp mee te slepen. Kan ik de sessionette thuis laten bij gigs. Maar goed, die sessionette kan ik me ook mee redden. Maar eens naar de toneport kijken. Bedankt voor de reactie.

lostsoul
15 november 2007, 11:29
Zoekfunctie laat het idd afweten.

Goed om te horen dat er vette metalsounds uit te halen zijn.
En het is idd ook wel belangrijk dat je makkelijker kunt opnemen met de XT

Ik ben er al uit, de XT it is!

Bedankt voor de reacties.

matty
15 november 2007, 18:31
de zoek functie op deze site is niet veel soeps
wat beter werkt

ga gewoon naar google

en typ dan in: wat je wil zoeken site:gitaarnet.nl/forum
dan zoekt hij wel fatsoenlijk op alles