PDA

View Full Version : Nieuwe gitaar kopen



Jeroen Petrucci
14 november 2007, 22:16
Hallo mensen,

Aangezien ik nu iets meer dan een jaar speel, en er achtergekomen ben dat ik er mee door wil gaan, wil ik een nieuwe gitaar aanschaffen. Ik betaal zelf een deel, en mijn vader en moeder leggen bij voor de rest (voor verjaardag)
Ik heb nu een squier, en voor metal is het eigenlijk prut. Dus ben ik vandaag is wat gaan testen in de muziekzaak, en heb ik gekeken naar gitaren onder de 1000 euro, want dat is mijn budget.

Ik kwam terecht bij een london city nog iets (prs kopie)
en bij een ibanez rga121ntf.

De looks van de london city vond ik het mooiste, maar die ibanez. Teringjantje wat een hals, heerlijk geluid en V7 en V8 pickups (graag informatie hierover) :zz: Alleen wel 980 euri, betaal ik hier te veel voor?

De london city speelde ook wel lekker, alleen ik vond de hals wat stroef.

Als jullie nog suggesties hebben voor gitaren onder de 1000 euri, graag (en ja ik heb al in het gitaren onder de 1000 euro topic gekeken) Ook graag ervaringen of informatie over beide gitaren!

Greetz

Rexke21
14 november 2007, 22:35
2dehands gibson flying V??

almarvk
14 november 2007, 22:50
Met dat budget zou ik naar een gitaar én een versterker kijken! Met een nieuwe gitaar gaat je spel misschien wel vooruit, maar je klank niet!

Voor 1000,- euro zou ik een OLP Petrucci of Ibanez RG321 halen met bijvoorbeeld een Peavey versterker.

Aan je nickname te zien ben je een Dream Theater fan, dus ga dan ook voor die combinatie bijv.

Jeroen Petrucci
14 november 2007, 23:06
Daar d8 ik ook al aan, maar ik en mijn vader zijn erover eens om als ik een gitaar koop, een gitaar voor het leven te kopen. Ik ga niet een super goede versterker kopen, en dan met een prutgitaartje. De versterker die ik nu heb, ben ik wel tevreden over. BuizenVersterker komt over een paar jaar wel. Ik wil humbuckers in mijn gitaar, gewoon lekker scheuren. Maar is die ibanez een goede gitaar?

Dribbel_
14 november 2007, 23:11
Wat voor versterker heb je nu dan als ik vragen mag.


En kijk ook eens naar LTD in die prijsklasse heb je echt supermodellen daarvan. Ibanez zitten ook erg goeie dingen tussen. In die prijsklasse heb je sowieso wel kwaliteit maar wat "mooi""goed" is is natuurlijk heel persoonlijk dus ik zou gewoon naar de gitaarzaak gaan en daar wat testen

Jeroen Petrucci
14 november 2007, 23:13
Fm 65r (Fender)

Dribbel_
14 november 2007, 23:17
Fm 65r (Fender)

Die heb ik ook gehad :p leuk versterkertje. Maar vind het wel goed dat je in 1 keer in iets goeds wil inversteren. Heb ik zelf toen ook gedaan omdat ik wist als ik een tussenmodelletje zou kopen ik latere wéér iets anders zou willen en al je eenmaal iets goed hebt zit je wel goed voor een tijdje.

Maar onderschat niet dat je versterker natuurlijk ook superbelangrijk is voor je ggeluid. Maar die kan je later ook nog aanschaffen

Jeroen Petrucci
14 november 2007, 23:20
Die heb ik ook gehad :p leuk versterkertje. Maar vind het wel goed dat je in 1 keer in iets goeds wil inversteren. Heb ik zelf toen ook gedaan omdat ik wist als ik een tussenmodelletje zou kopen ik latere wéér iets anders zou willen en al je eenmaal iets goed hebt zit je wel goed voor een tijdje.

Maar onderschat niet dat je versterker natuurlijk ook superbelangrijk is voor je ggeluid. Maar die kan je later ook nog aanschaffen

Dat bedoel ik, maar dan koop ik liever ook in 1 keer iets goeds. Ik heb dus ook hetzelfde als jij, ik wil in 1 keer gewoon iets goeds hebben, dat ik niet zon gitaar heb die ik weer weg wil doen. Verkoper zei ook al dat versterker het belangrijkste is, maar in bands speel ik (nog) niet, dus dat komt nog wel. Eerst gewoon nog ff verder klootviolen en veel oefenen, en beter worden.

Dribbel_
14 november 2007, 23:25
Dat bedoel ik, maar dan koop ik liever ook in 1 keer iets goeds. Ik heb dus ook hetzelfde als jij, ik wil in 1 keer gewoon iets goeds hebben, dat ik niet zon gitaar heb die ik weer weg wil doen. Verkoper zei ook al dat versterker het belangrijkste is, maar in bands speel ik (nog) niet, dus dat komt nog wel. Eerst gewoon nog ff verder klootviolen en veel oefenen, en beter worden.

Precies maar ga echt gewoon goed rond kijken en veel testen. Je kan hier veel vragen maar iedereen heeft een persoonlijke smaak wat de ene goed vind vind de ander weer helemaal ruk enz.

En die fender gaat meer dan hard zat vor in een band. Hij is uit nood zelfs een kee rmeegeweest naar optredne ook en dat ging ook zonder problemen

Jeroen Petrucci
14 november 2007, 23:26
Ja ik ga binnekort nog keer naar feedback, en gitaarzaak in de buurt. En ik belsis sowieso niet te snel

hendrix_appendix
14 november 2007, 23:41
Een gitaar voor je leven kopen als je net speelt is onzinnig, pin je daar niet op vast. Als je oud wijs en ervaren bent kun je nog eens (met een wat groter budget) een supergitaar kopen die je niet meer weg doet. Nu is je speelstijl en je wensen nog te aan verandering onderheving, misschien speel je over een half jaart niet eens meer!

Ik heb goede dingen gelezen over die Hurricane, LC maakt sowieso over het algemeen goed spul. Ik weet niet of je binnen afzienbare tijd in een bandje wil gaan spelen, maar anders zou ik toch echt eens gaan kijken naar een wat zwaardere amp.

Dribbel_
14 november 2007, 23:51
Een gitaar voor je leven kopen als je net speelt is onzinnig, pin je daar niet op vast. Als je oud wijs en ervaren bent kun je nog eens (met een wat groter budget) een supergitaar kopen die je niet meer weg doet. Nu is je speelstijl en je wensen nog te aan verandering onderheving, misschien speel je over een half jaart niet eens meer!

Ik heb goede dingen gelezen over die Hurricane, LC maakt sowieso over het algemeen goed spul. Ik weet niet of je binnen afzienbare tijd in een bandje wil gaan spelen, maar anders zou ik toch echt eens gaan kijken naar een wat zwaardere amp.

Qua volume haalt die amp het mákkelijk dus daarmee komt ie wel vooruit om te oefenen

Jeroen Petrucci
14 november 2007, 23:57
Idd qua volume haalt ie het easy. Ik wil een gitaar kopen met humbuckers, kwalitatief goed, en die in principe nooit meer weghoeft. Ik wil niet als ik een goede amp heb, weer een nieuwe gitaar kopen. Die amp komt nog wel.

En stoppen doe ik sowieso niet :B

Dribbel_
15 november 2007, 00:01
Idd qua volume haalt ie het easy. Ik wil een gitaar kopen met humbuckers, kwalitatief goed, en die in principe nooit meer weghoeft. Ik wil niet als ik een goede amp heb, weer een nieuwe gitaar kopen. Die amp komt nog wel.

En stoppen doe ik sowieso niet :B

Je zegt wel dat je squier niet goed is voor metal maar wat voor muziekstijlen wil je wel allemaal gaan spelen. Metal dus maar ook weer rustige dinen ?

Jeroen Petrucci
15 november 2007, 00:07
Ook beetje arctic monkeys, peppers. Die ibanez vond ik clean ook heel mooi klinken.

Dribbel_
15 november 2007, 00:11
Ook beetje arctic monkeys, peppers. Die ibanez vond ik clean ook heel mooi klinken.

Kan je ook kijken naar een gitaar die eventueel een coilsplit heeft om je humbuckers naar singelcoils te schakelen

Rormo
15 november 2007, 11:43
2dehands gibson flying V??

Flying V staat nieuw voor 800 bij Feedback. Lijkt me een koopje...

Anders zou ik ook lekker voor een Ibanez gaan. Bedenk alleen wel even goed of je met of zonder Floyd wilt. En misschien als je toch ook nog andere dingen dan metal speelt, is het verstandig om een HSH Ibanez te kopen. Dan heb je ook nog een singlecoil element voor de wat rustiger dingen.

a darker shade of grey
15 november 2007, 12:01
Hallo mensen,

Aangezien ik nu iets meer dan een jaar speel, en er achtergekomen ben dat ik er mee door wil gaan, wil ik een nieuwe gitaar aanschaffen. Ik betaal zelf een deel, en mijn vader en moeder leggen bij voor de rest (voor verjaardag)
Ik heb nu een squier, en voor metal is het eigenlijk prut. Dus ben ik vandaag is wat gaan testen in de muziekzaak, en heb ik gekeken naar gitaren onder de 1000 euro, want dat is mijn budget.

Ik kwam terecht bij een london city nog iets (prs kopie)
en bij een ibanez rga121ntf.

De looks van de london city vond ik het mooiste, maar die ibanez. Teringjantje wat een hals, heerlijk geluid en V7 en V8 pickups (graag informatie hierover) :zz: Alleen wel 980 euri, betaal ik hier te veel voor?

De london city speelde ook wel lekker, alleen ik vond de hals wat stroef.

Als jullie nog suggesties hebben voor gitaren onder de 1000 euri, graag (en ja ik heb al in het gitaren onder de 1000 euro topic gekeken) Ook graag ervaringen of informatie over beide gitaren!

Greetz

Even voor de duidelijkheid: 980 euro voor een rga121?????!!!!!???????

Wat een afzetterij, 800 euro maximaal, zeker voor dat oudere model. Het nieuwe model met de andere finish is maximaal 888 euro in Duitsland...laat je dus niet afzetten!

Rinze
15 november 2007, 13:27
PRS SE Custom of Singlecut. Geweldige gitaren voor het geld, hou je nog genoeg over voor een beul van een vervormingspedaal bij je versterker.

Jeroen Petrucci
15 november 2007, 23:14
Flying V staat nieuw voor 800 bij Feedback. Lijkt me een koopje...

Anders zou ik ook lekker voor een Ibanez gaan. Bedenk alleen wel even goed of je met of zonder Floyd wilt. En misschien als je toch ook nog andere dingen dan metal speelt, is het verstandig om een HSH Ibanez te kopen. Dan heb je ook nog een singlecoil element voor de wat rustiger dingen.

Zonder floyd, en ik kon de humbuckers gewoon splitten volgens mij hoor.