PDA

View Full Version : emg passief ( h4 ) of aktief (81)... meningen?



damon183
14 november 2007, 18:13
he guitar hero's.

wat is jullie ervaring in het verscil in deze elementen?

emg h4 en h4a

en emg 81 85.

ben erg benieuwd wat jullie ervaringen zijn en met welke soorten muziek.


thanx

Dark_Tranquillity
14 november 2007, 18:23
Aangezien ik zelf over een 81/85 jackson speel, kan ik je wel wat vertellen over de 81 die ik zelf altijd gebruik (de 85 is voor clean wel wat lekkerder, iets vetter).

1. De 81 is niet schel zoals velen zeggen.
2. Hij scheurt als een gek.
3. Shielden? Ruis krijg je toch niet!
4. Hij prikt overal zo lekker door, lekker aanwezig, mooi lead geluid humbuckertje.

Dit is mijn persoonlijke mening, ik vind niet dat je er een slechte koop aan kan doen, het is nou eenmaal een prachtig humbuckertje! EMG81 Rocks!

Niet om af te doen aan de 85, maar ik prefereer de 81, maar zoals gezegd, clean komt de 85 toch zijn recht!

gibsonfreak7
14 november 2007, 18:25
en niet te vergeten
voor actieve elementen heb je batterijtjes nodig ;)
voor de HZ niet :)
maar dat wist je al waarschijnlijk :D

chennie
14 november 2007, 18:39
mijn ervaring is dat EMG als actieve elementen het heel erg goed doen. Voor de passieve elementen is er zoveel beters te krijgen.

damon183
14 november 2007, 18:59
dus de aktieve zijn echt super fijne elementen en de passieve kan je beter iets anders voor je geld kopen.

wat voor een alternatief zou je kunnen gebruiken voor metal/rock maar ook met een mooi clean geluid???

orreltak
14 november 2007, 19:06
voor passieve alternatieve zou een seymour duncan sh-5/sh-6 distortion inde brug en een sh-2 jazz in de neck het wel goed doen.

voor een ander actief setje heb je nog semour duncan blackouts maar ik weet niet hoe die clean klinken.

moet je even zoeken op hun site voor samples

the_arod
15 november 2007, 09:18
kijk eens op de site van EMG: www.emginc.com
en seymour duncan: www.seymoourduncan.com
daar zijn geluidsfragmentjes te vinden.

maar het hoeft niet zo te zijndat voor jou smaak actieve elementen van EMG per sé beter zijn dan de HZ-jes, gewoon eens proberen. Het is echter wel zo dat de meeste mensen die hun gitaar willen laten scheuren kiezen voor de EMG 81. Het is geen kwestie van beter zijn, maar van voorkeur.

gibsonfreak7
15 november 2007, 17:09
Maar van passieve elementen is er ook wat goed te krijgen
zoals seymour duncan zijn invader en jeff beck model :)
of je kunt een gibson dirty fingers kopen
maar de dirty fingers doet het dan minder goed clean
dimarzio is ook redelijk goed de super 2 en de X2N

actieve elementen wilt niet altijd zeggen dat ze top zijn voor juist DIE muziekstijl
maarja :)
ik hoop dat je hier iets mee bent :D :)
greetz

the_arod
15 november 2007, 17:29
sorry voor de onduidelijkheid, toen ik zei dat de meesten kiezen voor EMG-81 bedoelde ik in vergelijking met de HZ

er zijn inderdaad tal van passieve elementen mogelijk die het gewenste resultaat zullen geven

damon183
17 november 2007, 09:04
en hoe denken jullie over deze set???



GIT0010118-000
Seymour Duncan Hot Rodded Humbucker SET SH4 und SH2 black


ben benieuwd

thanx alvast.

Danny Drug
17 november 2007, 09:52
en hoe denken jullie over deze set???



GIT0010118-000
Seymour Duncan Hot Rodded Humbucker SET SH4 und SH2 black


ben benieuwd

thanx alvast.
hoe denk jij over die set?

Lennert
17 november 2007, 10:44
Hmm ik speel zelf metal, en ik ben altijd pertinent voor passieve elementen geweest, ik VIND het geluid van emg's te steriel en feit is dat een emg altijd iets minder strak klinkt dan een goed gekozen passief element. Ik zeg X2n, niks scheurt beter (naar mijn mening). En voor in de hals? Air Norton of EVO lekker warm(niet te warm) karakter en toch harmonics.
Allemaal dimarzio's voor de duidelijkheid.

damon183
17 november 2007, 19:09
hoe ik den k over die set??

geen idee ... ik heb de sampels beluisterd maar ,om met het geluid van mijn laptop het geluid van mijn gitaar te vergelijken is natuurlijk onmogenlijk.

ik zou ook niet weten hoe ik die elementen ergens zou kunnen proberen.

dan zou ik bij een gitaarshop moeten vragen in welke gitaar die elementen zitten en die gitaar moeten proberen.

zelfs dan is een vergelijking niet mogelijk omdat ik een andere gitaar gebruik dan een gitaar waar deze pu inliggen :satisfie:

dus als er iemand een ibanez s 320 heeft met deze set s d 's hoor ik het graag :sneaky:




daarom vraag ik dus meningen..........vat je hem?

Soulflyhigh
17 november 2007, 23:54
Hmm ik speel zelf metal, en ik ben altijd pertinent voor passieve elementen geweest, ik VIND het geluid van emg's te steriel en feit is dat een emg altijd iets minder strak klinkt dan een goed gekozen passief element. Ik zeg X2n, niks scheurt beter (naar mijn mening). En voor in de hals? Air Norton of EVO lekker warm(niet te warm) karakter en toch harmonics.
Allemaal dimarzio's voor de duidelijkheid.
Waarom zou een Emg minder strak klinken dan een passief element?

Iceman
18 november 2007, 10:12
Waarom zou een Emg minder strak klinken dan een passief element?

EMG's zijn strakker dan 95% van alle passieve elementen, maar er zijn uitzonderingen.

Bijvoorbeeld de DiMarzio XN2 of de Seymour Duncan Dimebucker/Bill lawrence XL500. Deze zijn strakker dan een EMG81.

Ik ben van een EMGfan omgeturned naar een passievefan. EMG's zijn steriel, maar stil en storingsvrij. Maar als ik met een 81 een akkoord aansla, dan krijg ik 1 gelijkmatige scheur. Met passieve elementen gebeurt er wat, dan gromt en brult een akkoord.

Soulflyhigh
18 november 2007, 17:39
EMG's zijn strakker dan 95% van alle passieve elementen, maar er zijn uitzonderingen.

Bijvoorbeeld de DiMarzio XN2 of de Seymour Duncan Dimebucker/Bill lawrence XL500. Deze zijn strakker dan een EMG81.

Ik ben van een EMGfan omgeturned naar een passievefan. EMG's zijn steriel, maar stil en storingsvrij. Maar als ik met een 81 een akkoord aansla, dan krijg ik 1 gelijkmatige scheur. Met passieve elementen gebeurt er wat, dan gromt en brult een akkoord.
Ok dan. Lennert gaf in z'n post aan dat het een feit was dat passieve elementen strakker klonken dan actieve en dat kon ik al niet geloven.

Otje
18 november 2007, 18:34
Koop in een electronica zaak een paar krokodillebekjes en neem die mee naar de winkel. Vraag of je de elementen kunt proberen in je eigen gitaar, in de winkel. In plaats van solderen gebruik je de krokodillenbekjes. Als je voorzichtig bent komt het element er net zo uit als dat 't erin gegaan is: nieuw. Als de winkelier weigert, dan koop je toch lekker elders :).

damon183
20 november 2007, 20:41
OK.

stout geweest :angry: .....

heb seymoure duncan blackouts besteld..... :rockon: :rockon: :rockon:

laat jullie gauw horen hoe ze zijn.........heb hooge verwachtingen

tot gauw!!!!