PDA

View Full Version : Modificatie Crybaby Wah



poeyerke
30 november 2001, 11:47
Ik heb een Dunlop CryBaby Wah (535), nu veroorzaakt dat ding nogal wat ruis. Hij is dus ook niet True Bypass.
er schijnt een modificatie voor te zijn, weet iemand welke dat is, en of je dat eenvoudig zelf kunt doen.

ekkerman
1 december 2001, 17:46
ja dat heb ik nog ergens in een ouwe music maker staan het koste destijds meen ik 150 gulden en was dan een vervanging van het hele binnenwerk en dan kwam er een potmeter op met voorkeuzen standen in welk gebied je wilde wah wahen en hij zou ook stiller zijn ....

Neophyte
6 januari 2004, 21:52
sorry dat ik dit oude topic zo omhoog gooi, maar ik heb in ieder geval de search gebruikt :P
Ik probeerde eerst poeyerke te mailen, maar z'n adres werkt niet meer...

ding even opengeschroefd, hij's true bypass idd :P

PeArLjAm
6 januari 2004, 22:05
naar mijn weten is de dunlop 535q wah truebypass, in tegenstelling tot de oudere 535 wah.. Haal de onderkant eens van dat ding af, beschrijf hoe de schakelaar er uit ziet of maak een fototje dan weet iemand op het forum het wel..

aadplagiaat
6 januari 2004, 23:04
Ik heb van mijn Cry-baby de plastic ring weggehaald (nadat er een compleet nieuwe print in is gegaan en een nieuwe potmeter en nieuwe chassisdelen, kortom ALLES nieuw). Die isoleert de bodemplaat van de rest van je pedaal. Dat veroorzaakt ruis, omdat je pedaal door dat ding niet meer rondom afgeschermd is. Het metaal van de onderplaat moet goed kontakt maken met de bovenkant. Zelf heb ik de verf ter plaatse weggeschuurd met een Dremel machientje.

Het al of niet true-bypass zijn lijkt mij in dit geval niets uit te maken aangezien je de ruis alleen hoort als het pedaal ACTIEF is.

Zoniet dan is er wat anders aan de hand.

succes

buuck
7 januari 2004, 18:37
toevallig heb ik het laatst ergens gelezen.. het zit met een of andere schakelaar die hem niet true maar hard-bypass maakt, en dan zou er totaal geen ruis meer zijn.. een schakelaar iets met 6 ofzo. 6 aderig ofzo. dunno.. mja t zit wel in die richting geloof ik

aadplagiaat
7 januari 2004, 23:56
Ik heb van mijn Cry-baby de plastic ring weggehaald (nadat er een compleet nieuwe print in is gegaan en een nieuwe potmeter en nieuwe chassisdelen, kortom ALLES nieuw). Die isoleert de bodemplaat van de rest van je pedaal. Dat veroorzaakt ruis, omdat je pedaal door dat ding niet meer rondom afgeschermd is. Het metaal van de onderplaat moet goed kontakt maken met de bovenkant. Zelf heb ik de verf ter plaatse weggeschuurd met een Dremel machientje.

Het al of niet true-bypass zijn lijkt mij in dit geval niets uit te maken aangezien je de ruis alleen hoort als het pedaal ACTIEF is.

Zoniet dan is er wat anders aan de hand.

succes

Het kan ook zijn dat de stand van je potmeter teveel op hoog is afgesteld.
Zoek inderdaad eerst eens uit of je pedaal alleen ruist in de "aan" stand.
In die stand ook bekijken of je pedaal over het hele bereik ruist of echt alleen in het hoog (dus met je voet naar voren).

Punt
15 januari 2004, 23:31
Je hebt alleen wat aan True Bypass als het pedaal uit staat toch.
Daar los je ruis alstie aanstaat niet mee op..