PDA

View Full Version : mustang of jagstang



nathandan
14 november 2007, 13:06
ik weet dat jagstang van mustang en jaguar komt maar toch hebben ze normaal andere klanken. welke klank heeft over het algemeen een mustang en een jagstang en welke vinden julie persoonlijk het best.
En wat moet ik doen ik kan een jagstang voor 400 euro krijgen maar vind de mustang van body net iets mooier.wat zou ik moete doen volgens jullie?

Luke-wannabe
14 november 2007, 13:09
De jagstang is ietsje veelzeidiger door de humbucker. Voor de rest zullen ze niet heel erg anders klinken.

Mr.Fingers
14 november 2007, 13:10
Jagstang is spuuglelijk, en speelt helemaal niet vlotjes... Ik zou gaan voor de mustang!

Joey Handsome
14 november 2007, 13:10
Vriend van me heeft een Mustang. Klinkt een beetje dun, erg sixties, maar niet zo dun als mijn Jaguar. Moet zeggen dat een Mustang zich nou niet echt onderscheid in z'n bespeelbaarheid. Jagstang heb ik nooit op gespeeld, vind hem zelf wel erg mooi.

JeroenSchaaf
14 november 2007, 13:16
Ze allebij uitproberen , kijke wat je zelf het mooist of lekkerst vind spelen?

nathandan
14 november 2007, 13:16
De jagstang is ietsje veelzeidiger door de humbucker. Voor de rest zullen ze niet heel erg anders klinken.
is een jagstang voor 400 euro een goed koopje hij is wel 2de hands maar dat maakt niets uit.

Joey Handsome
14 november 2007, 13:18
Geen slechte prijs lijkt me. Tweedehands is niets mis mee. Wel goed kijken of ie in orde is natuurlijk.

Pat85
14 november 2007, 13:26
Jagstang is spuuglelijk, en speelt helemaal niet vlotjes... Ik zou gaan voor de mustang!

Wat is dat nou weer voor een kortzichtige opmerking??
Jij vindt het misschien niet vlot spelen, ik kan absoluut niet uit de voeten met een les paul, dus dat is puur smaak.

de Short-scale neck is misschien wennen, maar geloof dat het dezelfde neck is op de jag-stang en Mustang. zelf vind ik de Jag-stang mooier (vandaar ik er ook een heb). De pick-up switches maakt het een erg veelzijdige gitaar, goede SC erin, en redelijke HB. ook een best bruikbare out-of-phase mogelijkheid. Weet niet precies hoe dit bij de Mustang is, maar veel mensen beschrijven de Jag-Stang wel als een Mustang met een humbucker.

nathandan
14 november 2007, 13:39
Wat is dat nou weer voor een kortzichtige opmerking??
Jij vindt het misschien niet vlot spelen, ik kan absoluut niet uit de voeten met een les paul, dus dat is puur smaak.

de Short-scale neck is misschien wennen, maar geloof dat het dezelfde neck is op de jag-stang en Mustang. zelf vind ik de Jag-stang mooier (vandaar ik er ook een heb). De pick-up switches maakt het een erg veelzijdige gitaar, goede SC erin, en redelijke HB. ook een best bruikbare out-of-phase mogelijkheid. Weet niet precies hoe dit bij de Mustang is, maar veel mensen beschrijven de Jag-Stang wel als een Mustang met een humbucker.
en vind u 400 euro voor een jag stang een goed deal?

up-guitarman
14 november 2007, 13:54
400€ is een mooie prijs?

Welke versie? De rode of de blauwe?
Ik vind zo'n blauwe echt prachtig !!!


Jagstang is spuuglelijk, en speelt helemaal niet vlotjes... Ik zou gaan voor de mustang!

Zoals ze in Nederland zeggen: KANSLOOS !!! :D

Pat85
14 november 2007, 13:59
Op zich is 400 geen slechte prijs, maar nieuw (voor zover die nog te krijgen zijn) doen ze zo'n 475 ofzo? dus het zou voor minder kunnen, maar tweedehands schijnt 500 euries erg gangbaar te zijn als ik zo marktplaats ofzo zie. dus al met al geen slechte deal, afhankelijk van de staat waar in het beestje is. Welke kleur is het inderdaad? ik heb de fiesta red, maar die sonic blue zijn zooooo mooi!

Reigor
14 november 2007, 14:08
Jagstang is echt een coole en veelzijdige gitaar. Maarja, probeer ze allebei even.

Luke-wannabe
14 november 2007, 14:21
400 eu is niet duur. Ik zou het wel doen denk ik!

Mr.Fingers
14 november 2007, 16:26
Wat is dat nou weer voor een kortzichtige opmerking??
Jij vindt het misschien niet vlot spelen, ik kan absoluut niet uit de voeten met een les paul, dus dat is puur smaak.

de Short-scale neck is misschien wennen, maar geloof dat het dezelfde neck is op de jag-stang en Mustang. zelf vind ik de Jag-stang mooier (vandaar ik er ook een heb). De pick-up switches maakt het een erg veelzijdige gitaar, goede SC erin, en redelijke HB. ook een best bruikbare out-of-phase mogelijkheid. Weet niet precies hoe dit bij de Mustang is, maar veel mensen beschrijven de Jag-Stang wel als een Mustang met een humbucker.

Ik heb meerdere Jagstangs & mustangs (net als jaguars) door m'n handen zien gaan, en ik krijg geen degelijk akkoord uit de jagmaster, is niet "goed" in te stellen + ziet er nog eens verdomd lelijk uit ook!

EDIT: maar voor 400€ zou ik nu ook niet gaan mekkeren hoor! ga dan maar voor die jagstang.

(ik bedoelde dat als je voor dezelfde prijs een mustang kan krijgen, je voor de mustang moet gaan)

Pat85
14 november 2007, 17:14
Ik heb meerdere Jagstangs & mustangs (net als jaguars) door m'n handen zien gaan, en ik krijg geen degelijk akkoord uit de jagmaster, is niet "goed" in te stellen + ziet er nog eens verdomd lelijk uit ook!

EDIT: maar voor 400€ zou ik nu ook niet gaan mekkeren hoor! ga dan maar voor die jagstang.

(ik bedoelde dat als je voor dezelfde prijs een mustang kan krijgen, je voor de mustang moet gaan)

een jagmaster is ten eerste een hele andere gitaar....ten tweede het blijft een mening van jou dat het niet fijn speelt en aangezien de jag-stang een mustang neck heeft, is jouw mening dus ook dat mustangs kut zijn?

Mr.Fingers
14 november 2007, 17:32
een jagmaster is ten eerste een hele andere gitaar....ten tweede het blijft een mening van jou dat het niet fijn speelt en aangezien de jag-stang een mustang neck heeft, is jouw mening dus ook dat mustangs kut zijn?

Neen (voel ik hier een kleine flame-war opstarten?), mustangs zijn niet kut! Maar iedere jagstang die ik eens vastgehad heb, mankeerde wel iets (dolle trussrod, kl*tebrug die maar niet juist te krijgen was (ja, is dezelfde als een mustang), inferieure elementjes, teruglopende stemsleutels,...) Als je dat allemaal bij elkaar optelt, kan je begrijpen waarom de jagstang bij mij afgedaan heeft. Ik weet best dat dit exemplarisch kan zijn, en er zullen heus wel goeie jagstangs tussenzitten, maar ik heb het toch wel gehad met die gitaar. En het feit dat ze eruitziet als een vernagelde jaguar/mustang vind ik nu niet echt "smakelijk"...


maarja, ieder z'n meug!

@TopicStarter: Ga 'm vooral testen, en bevalt hij je, koop ze dan, maar ik denk, als je ze voor maar 400€ al kan hebben, er toch iets mee mis moet zijn... (persoonlijk wantrouwen jegens goedkope merkgitaren op 2ehands-sites)

nathandan
14 november 2007, 18:09
400€ is een mooie prijs?

Welke versie? De rode of de blauwe?
Ik vind zo'n blauwe echt prachtig !!!



Zoals ze in Nederland zeggen: KANSLOOS !!! :D
het is de rode maar de blauwe vind ik ook mooier maar dat maakt eigenlijk niet echt voor mij veel uit want ik vind de beide kleure mooi

nathandan
14 november 2007, 18:16
welke verschillen na en voor delen zijn er met jagstang en met mustang want ik vind de mustang wel zeer mooi en jagstang ook.en zou je voor 400 euro ook een mustang krijgen 2de hands?het blijve 2 sjieke gitaren waar ik toch even over moet nadenken voor welke ik koop want mss krijg ik binnen een maand een mustang voor mijn neus ook voor 400 euro en ik die jagstang heb gekocht en niet genoeg geld heb voor die mustang dan te kopen. kan dit mss zo een gitaar waar je spijt van hebt?(de jagstang)

Pat85
14 november 2007, 18:50
Neen (voel ik hier een kleine flame-war opstarten?), mustangs zijn niet kut! Maar iedere jagstang die ik eens vastgehad heb, mankeerde wel iets (dolle trussrod, kl*tebrug die maar niet juist te krijgen was (ja, is dezelfde als een mustang), inferieure elementjes, teruglopende stemsleutels,...) Als je dat allemaal bij elkaar optelt, kan je begrijpen waarom de jagstang bij mij afgedaan heeft. Ik weet best dat dit exemplarisch kan zijn, en er zullen heus wel goeie jagstangs tussenzitten, maar ik heb het toch wel gehad met die gitaar. En het feit dat ze eruitziet als een vernagelde jaguar/mustang vind ik nu niet echt "smakelijk"...


maarja, ieder z'n meug!

@TopicStarter: Ga 'm vooral testen, en bevalt hij je, koop ze dan, maar ik denk, als je ze voor maar 400€ al kan hebben, er toch iets mee mis moet zijn... (persoonlijk wantrouwen jegens goedkope merkgitaren op 2ehands-sites)


nee, geen flame war, maar als je jag-stang zou vervangen door les paul/strat, zou iedereen over je heen vallen, omdat je hun meest geprezen gitaar aanvalt met puur meningen en niks onderbouwd, en als je dit doet bij een niet populaire Fender, gaat dit niet op...blijft een beetje een raar forum wat dat betreft.....

maargoed, een afstel beurt doet wonderen, een slagje dikkere snaren erop en juist geintoneerd, en ook wel belangrijk, niet te veel de vibrato gebruiken,en er is helemaal niks mis met deze gitaar, t is inderdaad niet de meest gebruiksvriendelijke fender, maar als je weet hoe em af te stellen, en ermee om te gaan is er helemaal niks mis mee.

Tupelo
14 november 2007, 19:00
Ik zou ook voor de Mustang gaan, al is het maar omdat het één van die gitaren is waar ik een fetisj voor hem.
Die Jagstang ken ik niet zo.
Nooit op gespeeld, maar ik vind 'm er i.i.g. niet uitzien.
Mustang, is toch nog vrij veelzijdig, kwam de gitaar gisteren bij the arcade fire tegen, maar zie ze ook bij zg. grungebandjes, dan wel bij Nick Cave & the Gorillaz.
Dat zou mij ook kunnen motiveren.
Overigens, pleur t.z.t. een hotrail in je Mustang en van sustainproblemen ben je ook af.
Oftewel, laat die humbucker op de Jagstang niet je mainmotivatie zijn.

Succes met je keuze.

Tupelo
14 november 2007, 19:05
S.v.p.
http://www.gitaarnet.nl/kegvind2.php3?catkeuze=10&merkkeuze=fender&bouwerkeuze=&modelkeuze=mustang&pagina=1&sortkeuze=&Zoeken.x=0&Zoeken.y=0&Zoeken=SUBMIT

€ 555,- voor een MIJ.

Ex-bandlid van me kocht ooit een gemodde CIJ Mustang met Seymour Duncan Hotrail & JB.. of Pearly Gates... weet het niet meer, anyhow, kostte hem 400 euro.

Dus ja, het is mogelijk.

nathandan
14 november 2007, 19:35
S.v.p.
http://www.gitaarnet.nl/kegvind2.php3?catkeuze=10&merkkeuze=fender&bouwerkeuze=&modelkeuze=mustang&pagina=1&sortkeuze=&Zoeken.x=0&Zoeken.y=0&Zoeken=SUBMIT

€ 555,- voor een MIJ.

Ex-bandlid van me kocht ooit een gemodde CIJ Mustang met Seymour Duncan Hotrail & JB.. of Pearly Gates... weet het niet meer, anyhow, kostte hem 400 euro.

Dus ja, het is mogelijk.
ah ok en welke is volgens jou beter jagstang of mustang

Tupelo
14 november 2007, 19:54
Kan ik niet op antwoorden want ik ken die Jagstangs niet.
Maar met een Made in Japan Mustang zit je i.i.g. altijd goed.

gerritje tralalalala
14 november 2007, 19:58
eeh, jongens ik wil niet lullig doen ofzo hoor

maar wat is een jagstang :confused:

Tupelo
14 november 2007, 20:03
Links de Courtney Love - Squier Venus (die ik dan wel weer te pruimen vind zo op zicht) & Rechts de Kurt Cobain - Jagstang (waar ik niet dood mee gevonden zou willen worden en Kurt wellicht ook niet)
http://www.wronashouseofviolins.com/curt_courtney.jpg

Nee... ik zou geen tweemaal na hoeven denken, zou voor de Mustang gaan en die domme jagstang gewoon uitsluiten. :stop:

Brent Ray Vaughan
14 november 2007, 20:04
Ik zou voor de Mustang gaan. Als Cobain zijn eigen signature model niet goed vind.... euh vond.

Tupelo
14 november 2007, 20:05
http://www.genu.co.jp/photos/fender%2065mustang.jpg

Saf
14 november 2007, 20:08
die mustang is zoooo gaaf en mooi.

gerritje tralalalala
14 november 2007, 20:09
Links de Courtney Love - Squier Venus (die ik dan wel weer te pruimen vind zo op zicht) & Rechts de Kurt Cobain - Jagstang (waar ik niet dood mee gevonden zou willen worden en Kurt wellicht ook niet)
http://www.wronashouseofviolins.com/curt_courtney.jpg

Nee... ik zou geen tweemaal na hoeven denken, zou voor de Mustang gaan en die domme jagstang gewoon uitsluiten. :stop:

ik zou ook voor de mustang gaan, wat een mislukte gitaar die jagstang.

nathandan
14 november 2007, 21:05
[QUOTE=gerritje tralalalala]ik zou ook voor de mustang gaan, wat een mislukte gitaar die jagstang.[/QUOTE=
ik weet niet op die foto vind ik de jagstang die ik wil heel mooi (de rode)
ik denk dat ik de jagstang ga kope terwijl het is een fender en hij kost maar 400 euro

nathandan
14 november 2007, 21:06
Links de Courtney Love - Squier Venus (die ik dan wel weer te pruimen vind zo op zicht) & Rechts de Kurt Cobain - Jagstang (waar ik niet dood mee gevonden zou willen worden en Kurt wellicht ook niet)
http://www.wronashouseofviolins.com/curt_courtney.jpg

Nee... ik zou geen tweemaal na hoeven denken, zou voor de Mustang gaan en die domme jagstang gewoon uitsluiten. :stop:
wat bedoel je met waar ik niet dood mee gevonden zou willen worden en Kurt ook niet?

Samder
14 november 2007, 21:31
die mustang is zoooo gaaf en mooi.

Dat zijn ze zeker,

maar tegelijk zijn ze zo onpraktisch als de weetikwat. Je ramt steeds maar weer met je hand tegen die switches aan. En gebruik maken van de tremolo kan je ook wel vergeten, want die ontstemt al wanneer je er naar kijkt.

maar ik moet toegeven, hij ziet er retestrak uit...

nathandan
14 november 2007, 21:33
Dat zijn ze zeker,

maar tegelijk zijn ze zo onpraktisch als de weetikwat. Je ramt steeds maar weer met je hand tegen die switches aan. En gebruik maken van de tremolo kan je ook wel vergeten, want die ontstemt al wanneer je er naar kijkt.

maar ik moet toegeven, hij ziet er retestrak uit...
heb jij ervaring met deze gitaar?

Tupelo
14 november 2007, 21:36
ik weet niet op die foto vind ik de jagstang die ik wil heel mooi (de rode)ik denk dat ik de jagstang ga kope terwijl het is een fender en hij kost maar 400 euroMooi, gewoon doen dan, gaat tenslotte toch om wat jij zelf wilt en we willen hier niet dat jij dadelijk met een aangeraden 2e keus zit toch? Als jij die Jagstang wilt gewoon doen dan, 't is een mooie prijs en dat ik of iemand anders het een spuuglelijke gitaar vind, daar moet jij jezelf niets van aantrekken. :)

Samder
14 november 2007, 21:46
heb jij ervaring met deze gitaar?

Jazeker, ik heb er een jaar of 2 opgespeeld!

Luke-wannabe
14 november 2007, 22:16
nee, geen flame war, maar als je jag-stang zou vervangen door les paul/strat, zou iedereen over je heen vallen, omdat je hun meest geprezen gitaar aanvalt met puur meningen en niks onderbouwd, en als je dit doet bij een niet populaire Fender, gaat dit niet op...blijft een beetje een raar forum wat dat betreft.....
Wat is dat nou weer voor onzin. Een LP of strat is tog een heel andere gitaar dan een Jagstang?

Pat85
15 november 2007, 08:50
Nee, het ging me erom dat als iemand zonder echt te onderbouwen die gitaren afkraakt er altijd wel meerdere fan-boys op staat op te roepen hoe geweldig die modellen wel niet zijn....

Mr.Fingers
15 november 2007, 17:34
Nee, het ging me erom dat als iemand zonder echt te onderbouwen die gitaren afkraakt er altijd wel meerdere fan-boys op staat op te roepen hoe geweldig die modellen wel niet zijn....

Ik heb onderbouwd op m'n eigen mening!

Vickman
15 november 2007, 22:25
Ik wil geen ruzie maken, maar ik ben eigenlijk al jaren zeer tevreden met mijn Jag-Stang, zeker nadat ik een andere humbucker erin heb gezet. De originele klinkt niet echt lekker. En de body is wel iets apart, maar voor het spelen maakt dat geen reet uit. Ook zitten de switchen voor mij niet in de weg. Beide gitaren hebben op die plek de switchen zitten.
Gewoon lekker testen en kijken of je het wat vindt. Hou er alleen rekening mee dat short-scale gitaren wat anders aanvoelen. Ik moest er wat aan wennen.

nathandan
15 november 2007, 22:27
Mijn neef heeft een Jag-stang... en heb 'm geprobeerd en speelde niet zo lekker :confused:
en ik hoorde meer brom dan m'n Squier, want ik heb 'm vergeleken met m'n Squier Affinity Strat. M'n affinity strat speelde lekkerder en actie was lager... en vond 'm ook nog lelijk... had beter verwacht van een Fender Jag-stang, heb ook wel eens gespeeld op een CS strat die speelde veel en veel beter, ook beter dan m'n Squier.
en kun je geen aanpassingen doen aan die gitaar zoals elementen verranderen dit was maar een voorbeeld want dit is niet nodig maar kan ik geen dingen veranderen voor de gitaar meer speel baar te maken voor u? want ik ga hem testen binnenkort en als ik dit ook zo vind wil ik mischien aanpassingen doen welke zou ik dan moete doen volgens u?