PDA

View Full Version : whammy pedaal



Ronald
31 januari 2003, 09:37
wat is een whammypedaal voor een pedaal ?korn schijnt die veel te gebruiken

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ronald op 2003-01-31 12:32 ]</font>

skanky
31 januari 2003, 09:59
Een digitech Whammy is een, Pitchshifter/Harmonizer/Detuner. De Pitchshifter klinkt als een floyd Rose, je kunt er duikvluchten mee maken. De Harmonizer voegt extra noten boven of onder de noot die je speelt toe. De detuner doet hetzelfde maar dan hele kleine afstanden

Ronald
31 januari 2003, 12:30
ah da kan wel kloppen ja want bij here to stay van korn word een whammy pedaal gebruikt en da klinkt echt vreselijk laag , je kan dus dus van een E een B maken ofzo met die pedaal ? klinkt wel cool , hoe duur zijn van zulke pedalen eigenlijk ?

Nielsje
31 januari 2003, 13:13
Tom Morello heeft um ook wel gebruikt. je echt wel 10 octaven omhoog of omlaag met zo'n ding (of het scheelt niet veel). maar ze zijn wel vrij prijzig.. ik heb er volgens mij wel eens een gezien van rond de 500 gulden.. beetje krom, want een ander multi fx pedaal van digitech koste toen iets van 350.. en daar zat ie ook op, misschien iets minder uitgebreid..

maar ik vind het nogal wat geld, voor iets wat je neem ik aan niet elk nummer gebruikt...

skanky
31 januari 2003, 14:01
Je koopt'm niet als "leuk voor erbij", maar alleen als het echt bij de stijl past en'm veel gaat gebruiken

Negative K3 fan
31 januari 2003, 16:49
het deuntje van radioheads my iron lung is ook whammy, muse - newborn solo is ook whammy, dat geeft je volgens mij wel ongeveer een idedee van wat hij doet.

Ronald
31 januari 2003, 17:26
ik heb toch nog geen geld om ene pedaal te kopen ik wou er alleen maar wat meer over weten

vulvasonic
2 februari 2003, 00:17
Steve Vai = whammy

Luiser maar es goed naar wat hij ermee doet (volgens mij heeft hij zijn voet aan een whammy vastgetaped).
;]

McCloud
4 februari 2003, 21:17
De solo van 'Killing In The Name' van Rage Against The Machine word ook met een Whammy gespeeld.