PDA

View Full Version : OLP stopt ermee: dringed info nodig over mm1



matty
14 november 2007, 11:05
ik was daarstraks in de winkel en die had wat olp liggen.
ik had op diversie fora al redelijk veel lovende dingen gehoord over de mm1...

ik vroeg of hij deze kon krijgen en hij zei dat het moeilijk ging worden om ze nog te krijgen aangezien olp ermee stopt.

ik kan er nog eentje krijgen voor 225 euro (wat mij geen geld lijkt)
maar ik kan ze uiteraard niet testen en ik heb ze nog nergens anders tegengekomen dus als ik ze wil moet het snel gaan en moet het een blinde aankoop worden.

daarom dat ik nu dus graag van jullie zo veel mogelijk ervaringen zou willen horen van die olp mm1.

ik heb bijvoorbeeld al gehoord dat de oudere modellen stukken beter zouden zijn dan de huidige?

is ze geschikt voor zowat alle stijlen? kan ze ook heavy stuff aan?
ik neem aan van wel met de humbuckers en de humbuckers kan ik altijd vervangen

dus als je er iets over weet of ervaring hebt met deze gitaar, laat het hier dan zo snel mogelijk weten aub :p

episua
14 november 2007, 11:32
Volgens mij stopt OLP er niet mee hoor. Het probleem is echter dat de importeur van OLP in Nederland niet meer OLP gaat leveren. Het voordeel is dat je nu supervoordelig je MM1 (of wat voor model dan ook) kan kopen.

matty
14 november 2007, 11:37
de man in de winkel zei dat de ze de productie stopten en de andere meneer of mevrouw aan de telefoon beamde dit ...

edit: ik ben trouwens uit belgië dus wat nederlandse importeur doet heeft daar denk ik niet veel mee te maken

matty
14 november 2007, 17:45
niemand die deze gitaar heeft of ooit getest heeft of iets weet over het verschil tussen de oude en nieuwe reeksen?

bart_g
14 november 2007, 17:48
niemand die deze gitaar heeft of ooit getest heeft of iets weet over het verschil tussen de oude en nieuwe reeksen?

Volgens mij hebben de nieuwe reeksen een echte Original Floys Rose in plaats van een licensed Floyd Rose. Daarnaast zijn de nieuwe modellen dekkend gelakt ipv see-through. Verder zijn er volgens mij geen verschillen. Probeer ivm de Floyd dus een nieuwe te kopen.

matty
14 november 2007, 17:52
ik wil er eentje zonder floyd

no 1 hops
14 november 2007, 18:02
dat word dan 1 die een winkel nog heeft ligggen, of een tweede kansje
olp is van de hanser music group
en kijk eens wat die onder beheer hebben
http://www.hansermusicgroup.com/index.html

Robin.ke
14 november 2007, 23:27
Ik heb er nog eentje uit de eerste serie (zonder Floyd-rose). Is naar mijn mening zijn geld meer dan waard. Alleen de elementen zijn nogal microfonisch.

B_2_the_a
15 november 2007, 00:18
voxhumana heeft er nog 2 met vintage tremelo's, geel en rood

Wheelie
15 november 2007, 07:52
Ik heb ook een "oude" staan, met Floyd. Heerlijk gitaartje, zeker voor dat geld. Heb helemaal geen last van microphonische pu's en kom er heel goed mee uit de voeten.