PDA

View Full Version : Intonatie ukelele



Mephistocles
14 november 2007, 11:36
hoe intoneer je een ukelele? Of moet ik dan andere snaren nemen, net als op een gitaar de intonatie per set snaren kan verschillen? of moet ik een dure ukelele kopen, of hoort een ukelele VRESELIJK SLECHT geintoneerd te worden?

hendrix2
14 november 2007, 13:41
Die goekope dingen zijn waarschijnlijk standaard slecht geïntoneerd. Het is uiteindelijk maar een 'speelgoedje'. Correct intoneren moet wel mogelijk zijn, maar ik vrees dat er een bouwer aant e pas zou moeten komen.

Je mag natuurlijk niet teveel verwachten van die instrumentjes. Da's net al een gitaar die je koopt voor 50 euro, daar kan je ook niet veel van verwachten. Zoek maar eens voor de fun op wat een ukulele kost, je zou wel nog kunnen schrikken.

http://www.theukuleleshop.co.uk/index.html

Oude Drummer
14 november 2007, 23:00
Op een uke van minder dan € 50 valt er voorbij de derde fret niet veel te doen. (En op een goede sopraan zijn mijn vingers voorbij de derde fret te groot....)

-Yves-
15 november 2007, 20:56
Inderdaad, een stuk speelgoed.

Ik heb een sopraanuke van Martin. (Mexican made)
Het is werkelijk een goedklinkende ukelele voor een redelijke prijs. (€350) In alle eerlijkheid zou ik wel een groter model willen omdat dit iets makkelijker speelt en is vast te houden.

Die Flukes heb ik nog nooit gehoord. Daar hebben we al eens een topic over gehad. We zullen er toch eens eentje moeten bestellen. Hebben ze op dit forum niet zoiets als een onkostenvergoeding?
Heb net een boekje ontvangen met alle nieuwe modelletjes. Het "snowflake"-model is een limited edition. Waar wachten we nog op? :)

Mephistocles
30 november 2007, 12:52
Hmmm... dat wordt sparen...