PDA

View Full Version : JD-AG2 Jack Daniel's Acoustic van Peavey



Zen
14 november 2007, 01:55
Hello Iedereen, ik ben hier dus nieuw en heb meteen al een vraag :D

Is er hier iemand die met deze gitaar al ervaring heeft? goed of slecht?

Ik heb al een tijdje met een basic steelstring gespeeld maar het was moelijk om goed te kunnen spelen omwille van de qualiteit en had het toen een tijdje opzij gelaten en nu zoek iets beter om te upgraden en om beter te kunnen spelen, dus ben niet echt een beginner maar juist iets daarboven :)..
was vandaag in de musicwinkel en heb deze gitaar gezien en gehoord en vond hem echt prachtig.. maar veel keuze was er niet met een hardtop en wil gewoon 100% zeker zijn voor mijn volgend gitaar.

heb een zoekactie gedaan maar vond deze gitaar niet direct terug in de forum.


bedankt voor alle info! :D

TimmU
14 november 2007, 02:05
klein beetje technische info:
25 1/2 inch scale

Solid cedar top

Traditional X-bracing

Mahogany back, neck and sides

20 frets

Rosewood fretboard, inset Old No. 7? logo on 12th fret

Sealed die-cast tuners

JD-AP acoustic pickup system

Compensated bottle bridge saddles

Jack Daniel's? laser-inscribed filigree on rosette

Chrome hardware

Classic barrel finish


---------------
Ik denk dat je érg veel betaald voor het jack daniels logotje op je gitaar. DOE DAT NIET ! tenzij je het echt héél graag wilt hebben.

Als ik jou was zou ik is op m'n gemak een aantal gitaarwinkels afgaan, opzoek naar een steelstring die wel perfect bij je past. die magie moet er maar net zijn. Hou er daarbij ook rekening mee dat verschillende types gitaren van hetzelfde merk kunnen verschillen. die verschillen kunnen zelfs groot zijn bij gitaren uit dezelfde serie!!
Succes met je zoektocht man!

Zen
14 november 2007, 09:29
Bedankt TimmU. Ik vond de prijs ook wat een beetje boven mijn budget.. maar je kent die verkopers ;) Het was geen echte liefde op het eerste gezicht, maar wel een heel mooi gitaar van klank... echt bedankt voor je hulp :D
Ik ga verder zoeken... :)

Zen
14 november 2007, 21:44
oke... heb een prijs gekregen voor deze gitaar van 499Euro..Wat is beter voor hetzelfde of minder geld? :D

edit: Heb niet gezien dat de back niet solid is, alhoewel de verkoper dat wel zei, dus absoluut niet zijn geld waard...

Zen
21 november 2007, 01:17
Heb besloten om de Seagull Rustic Mini jumbo te kopen. speelt als een droom :cooler: heb verschillende winkels bezocht en gitaars gespeeld en vond deze een mooie klank.
Heb hem wel vanavond op internet bij een andere winkel gezien aan de prijs van 339 euro, terwijl waar ik hem heb gespeeld en ook waar ze hem voor me opzij houden en prijs heb gekregen van 490euro... zal het maar gaan uitzoeken :)
maar weet er hier soms iemand de normale prijs van deze gitaar?

http://www.seagullguitars.com/productentouragerusticmj.htm



Specs

Top : Select Pressure Tested Solid Cedar

Back & Sides : Wild Cherry

Neck : Silver Leaf Maple with the Seagull Slim 1.72" nut width.

Fingerboard & Bridge : Rosewood

Tusq® nut and compensated saddle

Finish : Rustic Burst Custom Polished Finish

Einzeln
23 november 2007, 13:32
Heb besloten om de Seagull Rustic Mini jumbo te kopen. speelt als een droom :cooler: heb verschillende winkels bezocht en gitaars gespeeld en vond deze een mooie klank.
Heb hem wel vanavond op internet bij een andere winkel gezien aan de prijs van 339 euro, terwijl waar ik hem heb gespeeld en ook waar ze hem voor me opzij houden en prijs heb gekregen van 490euro... zal het maar gaan uitzoeken :)
maar weet er hier soms iemand de normale prijs van deze gitaar?

http://www.seagullguitars.com/productentouragerusticmj.htm



Specs

Top : Select Pressure Tested Solid Cedar

Back & Sides : Wild Cherry

Neck : Silver Leaf Maple with the Seagull Slim 1.72" nut width.

Fingerboard & Bridge : Rosewood

Tusq® nut and compensated saddle

Finish : Rustic Burst Custom Polished Finish

634,- Advies maar er wordt veel gestunt. 375 is het goedkoopste wat ik op internet vindt.

Zen
24 november 2007, 01:10
634,- Advies maar er wordt veel gestunt. 375 is het goedkoopste wat ik op internet vindt.
Thanks Nico :)

LaurentB
24 november 2007, 11:42
Nooit geweten dat Peavey akoestische gitaren maakt...

Zen
22 januari 2008, 01:15
zijn er nog andere mensen die hier de Entourage Rustic Mini Jumbo van Seagull hebben?
ik heb hem al een week of drie en in begin vond ik hem echt super maar de laatse tijd voelt hij een beetje raar aan en ongemakelijk om te bespelen en het irriteert me gewoon om hem te spelen, heb zo gewoon zin om een andere te kopen. het kan gewoon ook zijn dat ik teveel speel en dat mijn spieren gewoon gekrampt zijn lol of is het gewoon door de vorm van de guitar en zijn stijl?
tis al laat en mss ben ik gewoon aan het zeveren lol
zijn er nog andere mensen die met deze guitar ervaring hebben?

thnx

sanderz
22 januari 2008, 07:32
heb zo gewoon zin om een andere te kopen.

Dat is het gewoon: je hebt je eerste onbewuste GAS-attack.

Even een paar diagnostische vragen:

Slaap je slecht?
Heb je al een andere gitaar uitgezocht?
Ben je ervan overtuigd dat een andere gitaar je beter doet spelen?
Heb je jezelf er al van overtuigd dat een tweede goede gitaar als 'heel gewoon' geldt onder gitaristen?

Wanneer je minstens drie, en maximaal vijf, van de vragen positief beantwoordt, ligt het niet aan je gitaar maar ben je gewoon GAS slachtoffer. Da's fijn.

Blend
22 januari 2008, 07:34
zijn er nog andere mensen die hier de Entourage Rustic Mini Jumbo van Seagull hebben?
ik heb hem al een week of drie en in begin vond ik hem echt super maar de laatse tijd voelt hij een beetje raar aan en ongemakelijk om te bespelen en het irriteert me gewoon om hem te spelen, heb zo gewoon zin om een andere te kopen. het kan gewoon ook zijn dat ik teveel speel en dat mijn spieren gewoon gekrampt zijn lol of is het gewoon door de vorm van de guitar en zijn stijl?
tis al laat en mss ben ik gewoon aan het zeveren lol
zijn er nog andere mensen die met deze guitar ervaring hebben?

thnx

ik heb de Seagull S6 (cedar) met quantum elementen, en ben er heel tevreden over!

Flipkoos
22 januari 2008, 09:30
ik heb hem al een week of drie en in begin vond ik hem echt super maar de laatse tijd voelt hij een beetje raar aan en ongemakelijk om te bespelen en het irriteert me gewoon om hem te spelen, heb zo gewoon zin om een andere te kopen.

Hmm...als je m kwijt wilt...

Zen
22 januari 2008, 18:39
Dat is het gewoon: je hebt je eerste onbewuste GAS-attack.

Even een paar diagnostische vragen:

Slaap je slecht?
Heb je al een andere gitaar uitgezocht?
Ben je ervan overtuigd dat een andere gitaar je beter doet spelen?
Heb je jezelf er al van overtuigd dat een tweede goede gitaar als 'heel gewoon' geldt onder gitaristen?

Wanneer je minstens drie, en maximaal vijf, van de vragen positief beantwoordt, ligt het niet aan je gitaar maar ben je gewoon GAS slachtoffer. Da's fijn.

lol wat is GAS? klinkt serious lol
hmm... alle vijf als JA beantwoord!! lol ik snap het, thnx :)
alleen nog de beschrijving van GAS?

sanderz
22 januari 2008, 18:44
Gear Acquisition Syndrome (weet ik ook nog niet zo lang, maar de symptomen ken ik zeker wel ;))

Zen
22 januari 2008, 18:53
hmm.. mss is het gewoon een excus om een tweede bij te halen :) :rockon:
bedankt voor alle antwoorden :)
ik ben echt een addict geworden en vaak zit ik een uur te spelen zonder te beseffen van het tijd, ik wil gewoon altijd spelen lol
ik ben zot geworden :)

sanderz
22 januari 2008, 19:16
Ik wil je wel waarschuwen voor Blueridge gitaren.

Als je die als eerste koopt, kun je daarna waarschijnlijk niet snel een betere vinden (nou... beetje overdreven wellicht)

Mijn Blueridge is de voordeligste van mijn gitaren maar het geluid beangstigd me af en toe ;)

Happy GASsing!

Zen
22 januari 2008, 22:09
goed om te weten van de blueridge ;)
ma ja vind gewoon de mini jumbo een beetje anders te spelen en eigenlijk niet gemakkelijk als ik dacht, als iemand me kan begrijpen lol
tis echt raar want mijn echte eerste guitar was een naam dat niemand kende en man kon ik die gemakkelijk en met plezier spelen, spijtig dat ik hem al jaren geleden verkocht heb :(
niets tegen de seagull, mss is het gewoon iets om gewoon te worden. prachtig instrument en mooie klank :)

sanderz
22 januari 2008, 22:25
Misschien... het weer kan ook heel goed invloed hebben op de actie (bespeelbaarheid) van je gitaar. Ik heb wel eens zoiets gelezen.

Dit moet overigens geen reden zijn om géén andere gitaar aan te schaffen. Waar moet je die mini jumbo anders mee vergelijken?

Zen
23 januari 2008, 00:52
dat kan ik inkomen van die actie. tis echt moeilijk om in woorden uit te leggen.
want heb ook een tijdje geleden een ibanez model gespeeld van rond dezelfde prijs catorgorie en hij speelde heel gemakkelijk. ook die peavey dat ik toen ook getest had, ook een tof guitar vind ik. of mss heb ik gewoon dikke lompe vingers lol
ma ben aan het denken of het zou het verbeteren met een ander stel strings?
kan je de bespeelbaarheid ook zo beinvloeden?

gvink
25 januari 2008, 19:43
Waarschijnlijk zal de stand van je hals wat beinvloed zijn door de weersveranderingen.. Hierdoor kan inderdaad je actie (hoogte van je snaren -> speelgemak) sterk beinvloed worden.

Mijn advies is om langs een goede gitaarwinkel te gaan waar ze gitaren ook afstellen en hem/haar eens goed af te laten stellen. Zo te horen zit daar je antwoord op je probleem.

Zen
27 januari 2008, 18:02
http://i116.photobucket.com/albums/o22/xylonasv/100_4870copy.jpg

Is het normaal dat de snaren van boven véél dichter bij de hals zijn dan als vanonder?
Ik ben zo gefrusteerd :sneaky: ben echt een kiek geweest deze keer :(

LaurentB
27 januari 2008, 18:22
http://i116.photobucket.com/albums/o22/xylonasv/100_4870copy.jpg

Is het normaal dat de snaren van boven véél dichter bij de hals zijn dan als vanonder?
Ik ben zo gefrusteerd :sneaky: ben echt een kiek geweest deze keer :(

Ja, dat is normaal. De snaren trillen ook harder onder bij de hals, dus als ze daar even dicht bij de hals zouden staan als bovenaan zouden ze tegen de frets aan kletteren.

Zen
27 januari 2008, 18:24
oke thanks ;)

sanderz
27 januari 2008, 18:47
Je bent een kiek geweest? Wat is een kiek en op grond waarvan ben je dat geweest?

Heb je iets aangepast aan je gitaar?

Misschien verbeeld ik het me. Misschien is het een vertekend beeld door het objectief van je camera, maar het lijkt op de foto dat de hals 'hol' staat.

Das verklahrt vieleicht waarum je gitaar nicht lecker spielt.

Zen
27 januari 2008, 20:17
lol ik heb niets veranderd, gewoon een kiek dat ik hem zo gekocht heb zonder veel meer andere guitars uit te proberen.
wat bedoel je met hol? leeg?
(ben by the way engelstalig daarom dus...)
ik ga vrijdag terug naar de muziekwinkel en zien of ik heb niet kan terugbrengen, weet niet wat de procedures zijn met guitars en omruilen maar we zien wel.

sanderz
27 januari 2008, 20:27
Hol in de zin van niet bol, zeg maar (hollow in the sin of not bollow, say but).

Serieus: als een boog, dus de snaren staan rond de 7e of 8e fret relatief gezien verder van de hals af. Maar het kan ook gezichtsbedrog zijn.

Zen
27 januari 2008, 20:32
dus niet recht bedoel je dus?
hier is een tweede foto...

http://i116.photobucket.com/albums/o22/xylonasv/100_4875copy.jpg

sanderz
27 januari 2008, 20:42
Juist... niet recht.

Maar op deze foto ziet het er wel recht uit.

Als het niet op te lossen is zou ik inderdaad niet te lang 'moeilijk doen' en proberen zo gunstig mogelijk een andere gitaar te scoren.

(By the way: www.eltjohaselhoff.com (http://www.eltjohaselhoff.com/) is completely in English, including the forum)

Zen
27 januari 2008, 21:09
thanks for all the help guys :)
ik ga zien of ze hem wel inderdaad zullen terug nemen of niet..

Pais
27 januari 2008, 21:14
thanks for all the help guys :)
ik ga zien of ze hem wel inderdaad zullen terug nemen of niet..

Je hebt hem al twee maand toch? Als ze hem nu nog terug willen nemen, dan moet er iets mis mee zijn wat onder de garantie valt. Ik zie niets raars aan de hals op de foto hoor. Een gitaarhals hoort een lichterlijke kromming te hebben.
Misschien is hij gewoon aan een afstelbeurtje toe.

Laser
28 januari 2008, 11:12
Een gitaarhals hoort een lichterlijke kromming te hebben.
Misschien is hij gewoon aan een afstelbeurtje toe.

Dat wou ik beamen.
Heb zelf een Seagull gehad, en die had zo een paar seizoenstrekjes. Nu eens wat meer, dan weer minder kromming bij het wisselen van de seizoenen. Is een kwestie van afstellen. Voor de rest zijn dat goede gitaren, kwaliteit-prijs verhouding zeer goed. Als de klenk je bekoort... niet twijfelen.
Als na een paar maanden de klank wat achteruit gaat: ook even nieuwe snaren opzetten. Klinkt weer als herboren. Ik had er Elixir .12 nanweb opstaan, en dat beviel me uitstekend.

Zen
28 januari 2008, 22:15
Dat wou ik beamen.
Heb zelf een Seagull gehad, en die had zo een paar seizoenstrekjes. Nu eens wat meer, dan weer minder kromming bij het wisselen van de seizoenen. Is een kwestie van afstellen. Voor de rest zijn dat goede gitaren, kwaliteit-prijs verhouding zeer goed. Als de klenk je bekoort... niet twijfelen.
Als na een paar maanden de klank wat achteruit gaat: ook even nieuwe snaren opzetten. Klinkt weer als herboren. Ik had er Elixir .12 nanweb opstaan, en dat beviel me uitstekend.
bedankt voor de tip ;)
zal ook de Elixer snaren een keer proberen :)