PDA

View Full Version : Drummert aan de gitaar?



Mystical Potato Head
14 november 2007, 00:24
Hallo allemaal,

Ik ben 22 jaar oud en een totale newbie in de wereld van de gitaar. Speel al sinds mijn 12e drums en heb nooit de behoefte gehad om de stokken te ruilen voor een plectrum.

Onder invloed van toppers als: Joe Satriani, Steve Lukather, John Petrucci, Yngwie Malmsteen, Mark Knopfler, Eric Johnsson, Carlos begint het de laatste tijd echter wel heel erg te kriebelen om te beginnen met gitaar spelen. Dit zou ik dus graag naast het drummen willen gaan doen.

Ik heb echter geen verstand van gear, lessen, toonladders, vingerzettingen, akkoorden, etc. Dus hoop op dit forum wat vragen op antwoorden te vinden en te leren van ervaren gitaristen. :lp:

Hopelijk kunnen jullie me op weg helpen met de volgende vragen:

• Hoelang duurt het voordat ik theorie enigszins praktisch kan toepassen. Maw: is het de eerste jaren alleen toonladders, vingerzettingen oefenen of kun je dan al gauw wat spelen?
• Is les noodzakelijk of kun je veel leren uit boeken, internet, etc?
• Welke gitaar zou ik het beste kunnen aanschaffen. Heb e.e.a. gelezen over pick-up’s, hout, kastopbouw en hun invloed op het geluid, etc. Maar zou iemand me kunnen vertellen welke parameters er precies bestaan en hoe deze invloed hebben op het geluid?

o Is het juist wel of niet verstandig om een bepaald type/merk gitaar aan te schaffen om mee te beginnen.
o Kan ik voor +- € 500 een goede gitaar aanschaffen. En wat zou een goede versterker kunnen zijn voor een € 200? Of is het juist verstandig om 2e hands een goede gitaar uit de subtop te kopen. (dit is bij drums nl. vaak te verkiezen boven (redelijk) goedkoop en nieuw?
o Is OLP een goedkoper zustermerk van Music Man; net zoals Pacific bij DW drums? Zag nl. een OLP Lukather of een Petrucci staan voor €329. Is dit wat?

Ik weet dat het veel vragen zijn maar begin nu wel heel nieuwsgierig te worden…Alvast bedankt! :strat:

Luke-wannabe
14 november 2007, 07:53