PDA

View Full Version : Verschil Goldtop deluxe en Goldtop



Bas
31 januari 2003, 02:26
Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen een Gibson Les Paul Goldtop, en de LP Goldtop Deluxe (ook Gibson) ??

Als ik user reviews lees zijn die dingen veel goedkoper dan de normale goldtops die je altijd voor 3000 euro ofzo ziet staan. En ik vroeg me af.. waar ligt dat aan? Is het de constructie, hout, mechaniek..

Ik kon er gewoon niet van slapen :smile:

Someone?

Bas
31 januari 2003, 11:19
Ben er inmiddels uit, het is in principe een Standard Anniversary modelletje. Verschil is wel dat hij chrome hardware heeft ipv nickel.. ehhh.. sja dit zegt mij dus niet veel, is dat beter ofzo?

Marc Oblivian
31 januari 2003, 11:59
Maakt geen fuck uit voor je geluid...is alleen een kwestie van afwerking...ik vind dat persoonlijk niet zo belangrijk.

marc_o
31 januari 2003, 14:17
Is wel degelijk een andere gitaar, de deluxe heeft minihumbuckers en klinkt iets ieler, Thin Lizzy gebruikte deze gitaren vaak. Ze waren er ook in Sunburst.

Bas
31 januari 2003, 15:06
Op 2003-01-31 14:17, schreef marc_odijk:
Is wel degelijk een andere gitaar, de deluxe heeft minihumbuckers en klinkt iets ieler, Thin Lizzy gebruikte deze gitaren vaak. Ze waren er ook in Sunburst.


Is dat het enige verschil tussen de standard en de deluxe, de pickups? Heb er hier namelijk 1 gezien uit 1976 moet hij komen.. en ik ben eigenlijk op slag in love :grin: Vroeg me alleen af wat de kwaliteit/verschillen waren ten opzichte van de standard.

Maar als alleen de pups anders zijn is het dus een vrij goede gitaar. En inmiddels vintage ook=)

marc_o
31 januari 2003, 15:51
Zijn prima gitaren, worden vaak de meest veelzijdige Les Pauls genoemd omdat het clean wat beter is door de geringere snaarlengte die zo'n pick-upje in beslag neemt, heeft wat meer punch in het clean...Zag er laatst eentje waar de eigenaar de minihumbuckers had verwisseld voor p-90's, erg mooi hoor...
Wat vragen ze ervoor??