PDA

View Full Version : vuurvogel



telebart
13 november 2007, 21:25
hallo

even mijn nieuwste aanwinst poste

voor 150euro wou ik hem niet laten hangen...

http://i2.photobucket.com/albums/y4/bartlamp/IMG_0112.jpg


ff pose

http://i2.photobucket.com/albums/y4/bartlamp/IMG_0135.jpg


vraagje... hoe krijg je zn fretbord weer mooi glad...daar is toch van die olie meug voor... wat moet je hier voor hebben???

http://i2.photobucket.com/albums/y4/bartlamp/IMG_0129.jpg


en iemand een iedee wat voor elementen er hier nog meer in passen, gretsch elementen of zijn die te breed??? ben niet zo al tevreden over het brugelement... het nek element is wel helemaal te gaaf

almarvk
13 november 2007, 21:27
Een Epiphone Firebird voor 150,- euri? Nice!!

telebart
13 november 2007, 21:27
ow hier nog meer foto`s

http://i2.photobucket.com/albums/y4/bartlamp/IMG_0131.jpg

http://i2.photobucket.com/albums/y4/bartlamp/IMG_0116.jpg

http://i2.photobucket.com/albums/y4/bartlamp/IMG_0125.jpg

G.G.
13 november 2007, 21:28
vraagje... hoe krijg je zn fretbord weer mooi glad...daar is toch van die olie meug voor... wat moet je hier voor hebben???


Oud bankpasje en een beetje naphta op een doekje doet wonderen.

Doekje met een beetje meubelolie werkt ook prima. Vet maakt vet los.

bass blom
13 november 2007, 21:28
vette shit man :D

Spitfire
13 november 2007, 21:29
vraagje... hoe krijg je zn fretbord weer mooi glad...daar is toch van die olie meug voor... wat moet je hier voor hebben???

Beetje wasbenzine op een doek --> vuil weghalen
Beetje lemonoil op een doek (te koop bij de muziekwinkel) --> laten intrekken en overtollig spul op te toets wegvegen

En als het aangekoekt is rond de frets kun je het eraf schrapen met een bankpasje.

bart_g
13 november 2007, 21:29
Vieze vuile gore stinkende rottende eikel.....



























:D
Waarom vind ik nou nooit zulke koopjes. Coole gitaar man! Ik ben echt jaloers!

hendrix2
13 november 2007, 21:29
Ik geef er je 100 euro voor!



Nee, serieus, enorme coole gitaar. Zeker voor die prijs.
Gefeliciteerd en veel plezier ermee!

G.G.
13 november 2007, 21:29
Beetje wasbenzine op een doek --> vuil weghalen
Beetje lemonoil op een doek (te koop bij de muziekwinkel) --> laten intrekken en overtollig spul op te toets wegvegen

En als het aangekoekt is rond de frets kun je het eraf schrapen met een bankpasje.

hahahahhhaaa... precies mijn advies, we waren tegelijk aan het tikken

Ic3gl0vE
13 november 2007, 21:30
Wat is dat voor bas die je hebt? Apart ding man.

Je fretboard kun je schoonmaken met slaolie, of als je wilt dat het lekker ruikt een beetje lemon oil (van dunlop bijvoorbeeld).

telebart
13 november 2007, 21:31
Vieze vuile gore stinkende rottende eikel.....


haha jah had ook zo iets, ookal speeld hij voor geen meter, kan je eraltijd nog winst op maken, maar spelen als boter...:)

telebart
13 november 2007, 21:33
Ic3gl0vE >>> is een jolana IX

ding spoort voor geen meter kwa hals lengte... longscale snaren.. veel te lang... shortscale snaren 1cm te kort, zit met die blauwe bindingen op de eerst fret...:P

Makor1966
13 november 2007, 21:35
Wow... een vuurvogel... echt een ontzettend gaaf ding, doe je goed :rockon:


Edit: Ik poetste in het begin met pledge en daarna geprobeerd met citroenolie. Daarvan kreeg ik door ruig poetsen (en piepkleine spettertjes olie) vage vlekjes in de lak vd gitaar, paar weken tegenaan zitten kijken totdat ik de snaren weer ging vervangen, toen het fretboard met boter en de vlekjes meegenomen, gingen ze weer weg... :satisfie:
Dus sindsdien gebruik ik gewoon altijd bakboter. Er wordt me dan weleens gevraagd of dat niet gaat stinken.. Nee dat stinkt niet, je poetst het teveel gewoon uit net als je met andere middeltjes zou doen.

bart_g
13 november 2007, 21:35
Vieze vuile gore stinkende rottende eikel.....


haha jah had ook zo iets, ookal speeld hij voor geen meter, kan je eraltijd nog winst op maken, maar spelen als boter...:)

Als hij lekker speelt dan moet je hem sowieso niet weg doen. Maar als je hem wilt verkopen dan neem ik hem wel over voor 151 euro. Dan heb jij je winst en ik een mooi prijsje ;)

Maar waar heb je hem eigenlijk gevonden?

Vonk
13 november 2007, 21:48
Nog een tip: knip de snaren af als je ze opgespannen hebt. Het ziet er niet uit die opgerolde uiteinden. Of zorgt dit voor extra t00000ne...?

Negative K3 fan
13 november 2007, 21:49
Ontzettend mooi ding, Firebirds zijn nog steeds een soort van obsessie voor me. Normaal vind ik Epiphones echt walgelijk vanwege de headstock-verkrachting, maar dat is bij deze niet het geval, echt een plaatje en ook een goede deal! Wat betreft elementen zou ik er gewoon een minihumbukcer in laten zitten. Misschien een vervanging van gibson, seymour duncan, gfs etc. want anders verander je de looks wel heel drastisch...

telebart
13 november 2007, 21:52
VONK: Nog een tip: knip de snaren af als je ze opgespannen hebt. Het ziet er niet uit die opgerolde uiteinden. Of zorgt dit voor extra t00000ne...?

nee lekker laten zitten, breken je snaren bij je brug, kan je ze door schuife, knup er in van onder en spelen maar weer, zitten mij echt niet in de weg...

Luke-wannabe
13 november 2007, 21:55
Wow te gek! En dat voor 150 pleuro! Succes ermee!

nevyn292
13 november 2007, 22:04
setje GFS P90's erop lijkt me ook wel vet erop,dogears! :D



gefeli man!!

Vonk
13 november 2007, 22:08
nee lekker laten zitten, breken je snaren bij je brug, kan je ze door schuife, knup er in van onder en spelen maar weer, zitten mij echt niet in de weg...

Haha ok het heeft wel degelijk nut, zo had ik het nog niet begrepen. Ik heb in 3,5 jaar nog maar 1 snaar gebroken, gelukkig heb ik jouw oplossing niet nodig.

TimmU
13 november 2007, 22:20
Haha ok het heeft wel degelijk nut, zo had ik het nog niet begrepen. Ik heb in 3,5 jaar nog maar 1 snaar gebroken, gelukkig heb ik jouw oplossing niet nodig.
Ook nog niet vervangen ? smerige bende zou dat zijn dan!

@ TS : 150 euro én een kratje bier!

Saf
14 november 2007, 00:20
als je die jolana bas ooit verkoopt pm met maar.

De Beer
14 november 2007, 00:30
Lucky bastard!!!!!!

Mooi ding! koopie!

Jay75
14 november 2007, 01:18
Mar waar heb je 'm gekocht dan?

telebart
14 november 2007, 02:18
gekocht bij mijn muziek maat/ "gitaarleraar" had dit ding hangen en een galema firebird... had centjes nodig en hij wist dat ik al menig dagen kwijlplekker veroorzaakte op de vloer als ik die 2 zag... nou 1 was te koop... en nu hangt hij bij mij aan de muur, en net even aan het poetsen geweest met meubelreniger, werkt prima, schoon, en weer lekker glad

Lexvandoef
14 november 2007, 02:25
cool ding man, ik zou er trouwens P90's in gooien, maar das een kwestie van smaak. Feli. :lp:

Rexke21
14 november 2007, 03:17
Moooooooooooie plank !!!!

Harry
14 november 2007, 11:06
idioot goedkoop...... gefeliciteerd!!!

no 1 hops
14 november 2007, 11:27
galama firebird
dat is toch wel prachtig om zoeen te hebben denk ik

telebart
14 november 2007, 11:49
jha een paar keer op gespeeld die galema... wat een stuk hout niet normaal, emg humbuckers er in... en de stem mechanieken naar achter... kwijl..... haha :jam:

omni
14 november 2007, 13:47
coole gitaar! In een vuurvogel zitten standaard mini humbuckers. Als je er fullsize humbuckers in wil plaatsen moet je gaan fresen ben ik bang. P90's zouden kunnen maar dan ga je schroef gaatjes zien. Ook als je zogenaamde dogears koopt want de schroeven zitten op een andere plaats. Seymourduncan maakt mooie mini humbuckers die er zo invallen. Succes!

telebart
14 november 2007, 14:56
en van die tv jones, gaat dat niet lukken?
lijkt me wel leuk als brug element...