PDA

View Full Version : Laney LC15



Nobler
13 november 2007, 17:39
Onlangs heb ik een AC15 gekocht omdat ik een lichtere, kleinere en minder harde versterker wilde dan mijn AC30. Ik had last van GAS en, hoewel ik op zich heel tevreden ben, niet helemaal. Hij is namelijk eigenlijk nauwelijks lichter, kleiner en minder hard dan de ac 30! En ik vind het toch lastig er zonder tubescreamer een lekkere vervorming uit te halen.

Nu was ik van het weekend bij mijn zus in Limburg en ging ik van daaruit naar Charlee guitars in Panningen omdat ik eerder een Laney LC15 had overwogen die niet zo makkelijk te vinden blijkt (is al weer uit produktie), maar waarvan hij er nog wel een had.

Lang verhaal kort: als ik dat eerder gedaan had zou ik de AC15 niet gekocht hebben! De LC15 is wél klein en licht. Het geluid is veel voller dan je gezien de omvang van de kast zou verwachten (10 inch HH speaker), en ik vind het (maar dat is persoonlijk natuurlijk) een geweldig mooi geluid en een schitterend regelbare vervorming! Ik denk hem zonder affecten te kunnen gebruiken. Ik ben er dus heel erg blij mee. Morgen ga ik ermee repeteren en kijken of hij dat aankan.

Voor de electronici onder ons: de Vox AC15 heeft een master volume-knop en de Laney LC15 een Gain-knop. Zijn dat nou gewoon andere namen voor hetzelfde principe, of is het werkelijk wat anders, en zo ja, wat is dan precies het verschil?

Luke-wannabe
13 november 2007, 17:58
Uhm mv heeft met eindtrap te maken, en gain met het voorversterker volume en vervorming). Gefeliciteerd met je amp!

Jimwoud
14 november 2007, 09:09
Veel succes ermee, ik heb ook een LC15 gehad, maar vond hem toch niet volwassen genoeg klinken, dat heb ik wel met de AC15, alleen die vind ik met overdrive niet zoveel aan.

Nobler
14 november 2007, 16:24
Luke-wannabe: Ik heb de LC15 ook niet als 'main-amp', maar als draagbare repetitie en jam-versterker.