Inloggen

View Full Version : Nieuw nummer van Timo. *Empty without you*



TimoSomers
13 november 2007, 15:37
Ey guys!
Hier weer een nieuw nummer van mij, dit keer zonder al te veel rare dingen, maar vooral solo's toegelegd op emotie.
Wat vinden jullie ervan? Het is nog een idee, want ik heb het idee dat sommige dingetjes nog beter kunnen en afentoe loopt er iets niet lekker.
Anyway, comments zou chill zijn:)

Link: http://profile.ultimate-guitar.com/Pr0teZT/ dan 'Empty without you'

Thanks,

savale
13 november 2007, 16:27
Hey Timo,

Ik ben maar een solo noob dus of je wat aan mijn commentaar hebt weet ik niet, maar je techniek in de solo is gewoon echt super! De solo is ook heel sterk, maar ik snap eigenlijk niet wat de rest van het nummer erbij doet.
Het stuk van ongeveer 0:34 tot 3:00 is boeiend, maar de rest is net alsof het een ander nummer is dat eraan geplakt is. Er zijn geen passende overgangen en de stijl past ook niet echt bij de rest. Verder mag het volume nog wel wat omhoog :)

TimoSomers
13 november 2007, 16:35
Hey Timo,

Ik ben maar een solo noob dus of je wat aan mijn commentaar hebt weet ik niet, maar je techniek in de solo is gewoon echt super! De solo is ook heel sterk, maar ik snap eigenlijk niet wat de rest van het nummer erbij doet.
Het stuk van ongeveer 0:34 tot 3:00 is boeiend, maar de rest is net alsof het een ander nummer is dat eraan geplakt is. Er zijn geen passende overgangen en de stijl past ook niet echt bij de rest. Verder mag het volume nog wel wat omhoog :)

Thanks voor de complimenten :)
Dat idee had ik dus ook, ik liep een beetje vast en heb toen wat stukjes erbij gehaald die er na een paar keer luisteren echt niet erbij passen.
Hier ga ik zeker aan werken, ben nu te lam though ;p.
Thanks again.

Hardguitar
13 november 2007, 17:42
Het klinkt weer fantastisch! iedere solo die je speelt weet me op de een of andere manier toch weer te raken :satisfie:
Denk dat we nog veel van je zullen horen, dus rock on! :strat:

HvV
13 november 2007, 19:23
Ja, nie gek! :) Maar...(hehe) wat beter zou kunnen is de volume afstelling van je verschillende solo-stukjes. Probleem is dat je als luisteraar net een een beetje in een solo zit en dan lijkt het plotseling alsof er een andere gitarist te voorschijn komt. Verder werk je nu echt naar een hoogtepunt in je solo's en da's wel tof. Na drie minuten lijken er wel een aantal nieuwe nummers te beginnen, vindt ik minder, persoonlijk. Ik zou gewoon de intro van je nummer achter het emo stukje plakken en daar een variatie op maken en er een eind aan breien. Sound is wel weer helemaal ok!

The Lo Lands
13 november 2007, 19:51
Hoi Timo,

Je bent weer goed bezig geweest! Je solo's vind ik echt top maar zoals hier eerder gezegt zijn je arrangementen nog erg discutabel : ) En het zou helemaal top zijn als je je eigen nummers ook nog eens iets beter kan afmixen met betere levels e.d. zodat je nummers nog meer zullen knallen.

Verder helemaal mooi en blijven komen met die nummers :listen:

almarvk
13 november 2007, 20:03
Timo: wanneer ga jij 's een keer een echte band oprichten met muzikanten die weten waar ze het over hebben? Dat is de volgende uitdaging voor jou.

Als ik het allemaal zo hoor zit het tussen Dream Theater & Threshold in qua stijl.

Als jij een band met goede en serieuze muzikanten bij elkaar kan vinden garandeer ik je succes!

TimoSomers
13 november 2007, 21:07
Thanks iedereen voor de positieve comments!
Morgen maak ik dit nummer af, en meteen nog een ander freaky idee.

@Almar: Word idd. tijd ja, ben er mee bezig.
Btw bedankt dat je threshold hebt genoemt, had er nog nooit van gehoord en vind het heeeeeeeelemaal te gek (net ff paar cds van ze gedownload, bad me). En indd Dream Theater is een erg grote invloed van m'n spel.
Bedankt!

Ibanez666
13 november 2007, 23:48
Ik vind de composities sterk en ook knap hoe je alles in elkaar zet met drums en bas en zo. Het intro van dit nummer is ook heel goed. De langzame solo is wel aardig, maar het snellere werk is gewoonweg rommelig en ik betwijfel of het ook nog klinkt als je de effecten eraf haalt. Ik vind dat je qua composities een stuk volwassener bent dan met soleren. Daarmee bedoel ik dat de composities op zichzelf meer met me doen dan de solo's. Maar da's voor een ieder persoonlijk natuurlijk en het gaat erom dat je er zelf het meest tevreden over bent.

Tankman
14 november 2007, 00:13
Hm...Hij is vandaag volgens mij in een kutbui...ik zie dit soort posts van hem vaker vandaag.

On topic....Mooi nummer...lijkt een beetje op de shit die de andere gitarist in mijn band zou schrijven. Best wel chill. Zou natuurlijk live of met een betere recording beter zijn, maar ja, nu is ie al chill, dus het kan alleen maar beter worden.

TimoSomers
14 november 2007, 07:28
Ik vind de composities sterk en ook knap hoe je alles in elkaar zet met drums en bas en zo. Het intro van dit nummer is ook heel goed. De langzame solo is wel aardig, maar het snellere werk is gewoonweg rommelig en ik betwijfel of het ook nog klinkt als je de effecten eraf haalt. Ik vind dat je qua composities een stuk volwassener bent dan met soleren. Daarmee bedoel ik dat de composities op zichzelf meer met me doen dan de solo's. Maar da's voor een ieder persoonlijk natuurlijk en het gaat erom dat je er zelf het meest tevreden over bent.

Dit is echt precies wat ik zelf dacht.
De intro vond ik indd erg lekker klinken, de langzame solo vind ik eigenlijk niks, komt omdat het 4 takes ofzo waren, en het lukte maar niet, en om dan een gevoelige solo neer te zetten is nog heel moeilijk dus nu klinkt ie een beetje gemaakt. De snelle stukken zijn indd wat rommelig maar dat heeft puur met de recordingshit te maken, door de effecten werden ze juist een beetje rommelig (een delay bijv. die niet precies deed zoals ik wou) (als ik de snelle stukken clean speel klinken ze namelijk precies hetzelfde als met dikke scheur). Dit nummer vind ik qua composities een van mijn beste maar qua solos een van mijn slechtse . Ik ga vandaag denkik alle solo's opnieuw taken, en dan kijken wat er uit komt.

Oja, ook komt er vandaag nog een nummertje aan, weer een keer iets freakies en toch wel vrij puur op snelheid.

Thanks trouwens voor de positieve comments :)!

Oh, en Fenderblabla, neuken?

Ibanez666
14 november 2007, 09:18
[QUOTE=Tankman]Hm...Hij is vandaag volgens mij in een kutbui...ik zie dit soort posts van hem vaker vandaag.
QUOTE]

Volgens mij had hij maar 7 posts of zo, dus dat zou betekenen dat hij alleen maar van zulke posts maakte. Daarnaast is hij er niet meer volgens mij

Don Capo
14 november 2007, 09:20
Nopes, meneer heeft een ban, was een goede bekende in een ander jasje, mag nu ergens anders zijn frustratie gaan botvieren.

Ibanez666
14 november 2007, 10:28
Nopes, meneer heeft een ban, was een goede bekende in een ander jasje, mag nu ergens anders zijn frustratie gaan botvieren.


Sja zulke gasten kom je op elk forum tegen helaas

repelsteeltje
15 november 2007, 11:08
Mooi, knap en creatief, petje af hoor :)

glennshred
15 november 2007, 19:53
gewoon een bangelijk nummer zoals ze hier in belgie zeggen..
wat niets anders betekend als megagoed :D

stevie_vp
16 november 2007, 01:28
Klinkt eerrrgggggg als modeling... misschien tijd voor een lekkere amp? en mic?
(ik hoop niet dat ik je beledig als je wél een echte amp heb staan ;))

Oja en verdiep je een beetje in recording... komt je ding een stuk beter naar vooren.

TimoSomers
16 november 2007, 07:25
Klinkt eerrrgggggg als modeling... misschien tijd voor een lekkere amp? en mic?
(ik hoop niet dat ik je beledig als je wél een echte amp heb staan ;))

Oja en verdiep je een beetje in recording... komt je ding een stuk beter naar vooren.

Ik heb op dit moment nou eenmaal niks beters.
Je bent trouwens de eerste die iets zegt over mijn sound.
Ook nog iets aan te merken op het nummer zelf?

stevie_vp
16 november 2007, 19:01
Ik let op je sound omdat dat het gevoel weergeeft van wat je speelt.
Als je die amp niet kan betalen op t moment is het dus een goed plan om je te verdiepen in recording. Komt het gewoon beter naar voren.
Nummer zelf is prima idd. Gaat alleen een beetje alle kanten op.
Maargoed dat is soms ook t truukje in dit genre natuurlijk....
succes!

TimoSomers
16 november 2007, 19:17
Ik let op je sound omdat dat het gevoel weergeeft van wat je speelt.
Als je die amp niet kan betalen op t moment is het dus een goed plan om je te verdiepen in recording. Komt het gewoon beter naar voren.
Nummer zelf is prima idd. Gaat alleen een beetje alle kanten op.
Maargoed dat is soms ook t truukje in dit genre natuurlijk....
succes!

Sry datk beetje lullig overkwam, was gister in een niet zo'n beste bui xD.
Ik ben me atm indd aan het verdiepen in recording, ga binnekort wat spulletjes bij halen.
Thanks btw :).

jasper159
16 november 2007, 19:53
Mij deed het allemaal erg aan Vai denken, en dat is heel goed!

Timo, jouw nummertjes worden echt steeds beter!
Ik speel nu ook bijna 3 jaar gitaar (in februari 3 jaar) en ook redelijk fanatiek sinds anderhalf jaar, maar dit kan ik echt niet (maken) :P

Rinze
17 november 2007, 08:44
Goed gespeeld en opgenomen Timo, ik zie dat je nog maar 16 bent :o ? Hoe lang speel jij eigenlijk al? Mag ik vragen wat je gebruikt hebt om de gitaarpartijen op te nemen?

TimoSomers
17 november 2007, 12:02
Goed gespeeld en opgenomen Timo, ik zie dat je nog maar 16 bent :o ? Hoe lang speel jij eigenlijk al? Mag ik vragen wat je gebruikt hebt om de gitaarpartijen op te nemen?

Thanks :)!
'kword volgende maand 16.
Om op te nemen gebruik ik zo'n line 6 guitarport, het programma 'Riffworks' (die 2 zaten in een bundel bij elkaar). En voor wahwah en octaaf dingen e.d. gebruik ik mijn Boss GT-6.
Ik speel nu ong. 3.5 jaar btw.

Rinze
17 november 2007, 13:25
Dan heb je goed je best gedaan in die drie jaar. Toneport klinkt toch wel erg goed, ik heb een vriend van me ook zo'n ding aangeraden, die maakt er ook goeie opnames mee.

Tho
17 november 2007, 14:07
Mij deed het allemaal erg aan Vai denken, en dat is heel goed!

Timo, jouw nummertjes worden echt steeds beter!
Ik speel nu ook bijna 3 jaar gitaar (in februari 3 jaar) en ook redelijk fanatiek sinds anderhalf jaar, maar dit kan ik echt niet (maken) :P

hahahaha, je sig! :D

OT: Ik ben nu aant werk, als ik thuis ben ga ik Timo's nummer even luisteren!

MichaelSS
17 november 2007, 16:09
Leuke intro. Alleen het stuk van 1:04 tot 1:35 slaat nergens op. Ik hoop dat je zelf ook kunt horen dat dit erg vals is? Laatste stuk is wel weer erg leuk. Ik vind trouwens dat je kwa techniek/sound wel iets weg hebt van MAB.

TimoSomers
18 november 2007, 19:21
Leuke intro. Alleen het stuk van 1:04 tot 1:35 slaat nergens op. Ik hoop dat je zelf ook kunt horen dat dit erg vals is? Laatste stuk is wel weer erg leuk. Ik vind trouwens dat je kwa techniek/sound wel iets weg hebt van MAB.

Thanks:)
In principe hoor ik niet veel vals, ik vond het zelf ook niet zo'n mooi stuk, maar vals is het niet (denk ik iig?).

Gitaar4LifeDude
18 november 2007, 19:49
we ongeveer even oud en jij ownt mij vierkant XD (nou heb ik ook buiten gitaren om een leven kweenie hoe jij 't in dat opzicht doet :P) maar iig geweldige zooi. klinkt beetje als de band van een vriend van me.

TimoSomers
19 november 2007, 15:30
we ongeveer even oud en jij ownt mij vierkant XD (nou heb ik ook buiten gitaren om een leven kweenie hoe jij 't in dat opzicht doet :P) maar iig geweldige zooi. klinkt beetje als de band van een vriend van me.

Thanks :)
Ja, leven buiten m'n gitaren is very secksie :)

Cheetoria
23 november 2007, 02:26
wat heeft hoe oud je bent te maken met hoe goed je kan spelen?
ik ken jochies van 14 die kerels van over de 40 er uit spelen, en die kerels van 40 spelen dan vanaf hun 12e.

TimoSomers
23 november 2007, 07:32
wat heeft hoe oud je bent te maken met hoe goed je kan spelen?
ik ken jochies van 14 die kerels van over de 40 er uit spelen, en die kerels van 40 spelen dan vanaf hun 12e.

Dan doen die gasten van 40 toch echt iets verkeerd, want in principe kun je een goeie indicatie krijgen als je kijkt naar het aantal jaar (lees eigenlijk: uur) iemand speelt. Tenzij je iemand hebt met heelveel talent, etc.

Lennert
23 november 2007, 07:42
Tja, mijn oom speelt ook van kleins af aan en ik speel nu ook beter dan hij, maar ik ben gewoon fanatieker.. een paar keer per maand de gitaar oppakken of elke dag een paar uur is nogal een verschil. Maar als je er vanuit gaat dat iemand fanatiek bezig is met gitaar dan is het aantal jaar dat iemand speelt idd een indicatie.

Ibanez666
23 november 2007, 09:38
Dan doen die gasten van 40 toch echt iets verkeerd, want in principe kun je een goeie indicatie krijgen als je kijkt naar het aantal jaar (lees eigenlijk: uur) iemand speelt. Tenzij je iemand hebt met heelveel talent, etc.

Dat zei ik veel eerder ook al, het gaat om het aantal (serieuze) uren dat je er mee bezig bent, niet de tijd dat je een gitaar thuis hebt staan. Het enige wat je jonge leeftijd er mee te maken hebt, is dat je dan als talent gezien wordt. Een man van 30 zal niet als talent gezien worden, ook als hij net drie jaar speelt en erg goed is...

Toen ik 14 was vonden ze mij ook een talent, maar als je vanaf een jaar of 18 alleen maar met andere dingen bezig bent en zelfs een periode hebt gehad van 10 jaar helemaal niet spelen, wordt je een aardige gitarist zoals ik nu ben. (maar ik oefen me nu suf dus wacht maar ;-))))

Een goed beging is dus het halve werk, maar dat betekent dat er nog veel werk aan de winkel is en er zijn maar weinig mensen die hun hele leven rond de gitaar bouwen en zo een echte gitaarheld worden. Talent en het goede begin heb je, de rest zal de toekomst uitwijzen.... :-)