PDA

View Full Version : Ibanez ES-175



patOnTheNet
13 november 2007, 13:07
Hallo, Ik ben de trotse eigenaar van een ES-175 ibanez (70's, lawsuit model).
Ik merk alleen dat de output van de humbuckers zo ontzettend laag is. Als ik over mijn versterker speel (cube -100) staat die voluit(=10). volume op gitaar = 7. Als ik daarna switch naar een andere gitaar (strat) op dezelfde bak dan moet ik hem echt op de helft zetten anders hou ik het niet uit. De afstand tot de snaren is niet noemenswaardig hoog, dus daar ligt het niet aan. Is dat normaal?

Wat voor soort elementen zouden op deze gitaar moeten zitten? En hoe herken ik dat dan? Zou het kunnen zijn dat de originele elementen door de jaren heen achteruit gaan? kortom:

Ik zoek iemand die veel verstand heeft van elementen(van oude gitaren). Of een tip van een goede gitaar-customizer/bouwer die mij hiermee kan helpen.

groeten Pat.

www.laundrybigband.nl

guitartub
13 november 2007, 19:00
Hallo Pat,

Welkom op dit forum namens iedereen.
Ik denk dat je je elementen moet upgraden (of misschien alleen het hals element) Een beetje afhankelijk van wat voor sound je zoekt kun je kijken naar vervangende elementen. Voor Jazz zou ik je P90 of P94 (Deze zijn er naast Gibson van diverse fabrikanten) aanraden.

Vraag er gerust op los op dit Forum. Er is altijd wel iemand die je verder kan helpen.

Muzikale groeten,
Bert.