PDA

View Full Version : amrikaanse online shops die naar Nl verschepen.



Kaboemba
13 november 2007, 13:01
Kortom, welke doen dat.

barno
13 november 2007, 14:29
stewmac, allparts, en nog 35 andere denk ik ... bezoek hun websites

almarvk
13 november 2007, 14:37
Deze gaat naar Diversen.

Azrael
13 november 2007, 14:38
Klinkt als even googlen.

Spitfire
13 november 2007, 14:48
Klinkt als even googlen.

Bedenk eens een zoekterm dan...

Quink
13 november 2007, 16:57
Kortom, welke doen dat.

Wat wil je verscheept hebben? Onderdelen? Halzen, bodies, elementen? Of complete gitaren? Of gewoon alles?

Azrael
13 november 2007, 16:59
Bedenk eens een zoekterm dan...

Geeft de topicstarter oook maar enige indicatie wat hij zoekt? Nee.......
Zoektermen zijn zo moeilijk niet. Gewoon het product intikken dat je wilt, online guitar shop intikken of wat dan ook. Dat mensen lui zijn dat is een ander verhaal.

Spitfire
13 november 2007, 17:06
Zoektermen zijn zo moeilijk niet. Gewoon het product intikken dat je wilt, online guitar shop intikken of wat dan ook. Dat mensen lui zijn dat is een ander verhaal.

Probleem is dat een hele boel Amerikaanse online shops niet naar NL verzenden en bedenk daar maar eens een zoekterm voor.

Azrael
13 november 2007, 17:25
Probleem is dat een hele boel Amerikaanse online shops niet naar NL verzenden en bedenk daar maar eens een zoekterm voor.

Dat heet lezen. Is ook veel minder moeilijk dan je denkt.

De Beer
13 november 2007, 18:57
Ah, dus dit forum is niet om ervaringen en kennis uit te wisselen?

Patrick M.
13 november 2007, 19:14
Kortom, welke doen dat.
www.drumcityguitarland.com

G.G.
13 november 2007, 20:47
Ah, dus dit forum is niet om ervaringen en kennis uit te wisselen?

jawel, maar het is gemakkelijker als de rest van het forum weet wat je zoekt.

Ik weet zoveel adressen in het buitenland die verzenden naar NL, maar ga echt niet doelloos weet ik veel hoeveel links in mijn post plakken,

Azrael
13 november 2007, 20:52
Ah, dus dit forum is niet om ervaringen en kennis uit te wisselen?

Jazeker. Maar niet om mensen die de moeite niet willen nemen dingen voor te kauwen. De topicstarter vraagt iets in de trent van "Ik wil een auto kopen. Weten jullie nog een goed merk en type auto voor me?".
Ik tik wat in google in en 5 seconden later heb ik een stuk of 10 links te pakken. Notabene in een topic uit dit forum.

Kaboemba
13 november 2007, 21:17
jawel, maar het is gemakkelijker als de rest van het forum weet wat je zoekt.

Ik weet zoveel adressen in het buitenland die verzenden naar NL, maar ga echt niet doelloos weet ik veel hoeveel links in mijn post plakken,

Fijn bedankt, vooral om dat ik daar wel om vraag.
Met zoeken kom je ook wel verder maar als je een bepaald product zoekt en steeds bij shops uitkomt die niet verzenden naar europa dan wordt je daar ook niet vrolijk van.
Wat is er verkeerd aan een lijst met winkels die naar NL verzenden ?

Dus iedereen nu niet meer leuteren maar winkels posten.

Kaboemba
13 november 2007, 21:20
www.drumcityguitarland.com (http://www.drumcityguitarland.com/)

Bedankt, had helaas niet wat ik zocht.

De Beer
13 november 2007, 22:35
jawel, maar het is gemakkelijker als de rest van het forum weet wat je zoekt.

Ik weet zoveel adressen in het buitenland die verzenden naar NL, maar ga echt niet doelloos weet ik veel hoeveel links in mijn post plakken,Ik kan me voorstellen dat je met erg veel hits op een google serch door de bomen het bos niet meer ziet. Dan kan een tip van iemand met ervaring goud waard zijn natuurlijk.

Iets meer info/uitleg van de TS kan inderdaad geen kwaad.

Kaboemba
14 november 2007, 08:22
Wat meer aan info moet er zijn dan amrikaanse online shops die naar nderland verzenden.Nou vooruit, ruime gesorteerde winkels hebben de voorkeur.

Patrick M.
14 november 2007, 19:40
Wat meer aan info moet er zijn dan amrikaanse online shops die naar nderland verzenden.Nou vooruit, ruime gesorteerde winkels hebben de voorkeur.

http://www.guitarasylum.com heeft wel een ruim assortiment.

Tom Anderson Guitars
B.C. Rich
BERNIE RICO JR
Brian Moore
Caparison
Chafin Guitars
Charvel
Dean
Flipout
Fernandes
G&L
Gretsch
Hill
Ibanez
Jackson
Melancon
PRS
Schecter
Traveler
Veillette
Vigier
DiPinto

Kaboemba
14 november 2007, 21:18
Ik heb gevonden wat ik zocht op www.dolphinmusic.co.uk (http://www.dolphinmusic.co.uk)

Scheelt ook meteen een heleboel douane gezeik en extra kosten, nu maar hopen dat het aankomt.
Maar voor minder dan 50% van de prijs hier waag ik de gok.

O ja dit is het geworden:

http://messe.harmony-central.com/Musikmesse05/Content/Ashdown/PR/Superfly-lg.jpg

De Beer
14 november 2007, 23:03
dat zie je ook niet iedere dag!

greencharlie
15 november 2007, 00:43
tja , das geen amerikaanse maar een britse site

G.G.
15 november 2007, 01:39
Ik heb gevonden wat ik zocht op www.dolphinmusic.co.uk (http://www.dolphinmusic.co.uk)

Scheelt ook meteen een heleboel douane gezeik en extra kosten, nu maar hopen dat het aankomt.
Maar voor minder dan 50% van de prijs hier waag ik de gok.

O ja dit is het geworden:

http://messe.harmony-central.com/Musikmesse05/Content/Ashdown/PR/Superfly-lg.jpg

Hahahahaaa, dan had ik mijn hele lijst met amerikaanse bedrijven kunnen posten, en dan kom jij met een .uk link.

BTW: wat is dat voor een app.? Ziet eruit als een grote autoradio.

Kaboemba
15 november 2007, 08:21
Tja ik was ondertussen aan het googlen en kwam daar uit, met de goede prijs (zoals in amerika) en zonder douane gezeik.

Btw het is een basversterker, super compact 500 watt met compressor, midi, 100 patches enz.
Meningen verschillen nogal over het ding, maar waar over niet, maar het lijkt mij een heerlijk compact ding om overal heen te slepen.
Nu nog een compacte 1x15 en 2x10 erbij.

O ja nog even over die online shops die naar Nederland verschepen, het zou natuurlijk wel makkelijk zijn als we daarvan hier een lijst maken.
Met gooogle vind je het uiteindelijk wel maar ben je zo uren bezig.

Krisiunizer
27 december 2007, 22:15
Nog steeds geen lijst dus? :-)
Dit is best een nuttige vraag.

Als je iets in de US wilt bestellen loopt dat vaak mis als blijkt dat je niet in Amerika woont. Amerikaanse winkels mogen niet verkopen naar het buitenland (bescherming van Europese distributeurs) en soms durven ze het ook niet goed wegens slechte ervaringen en indianenverhalen.

musicians friend etc doen het volgens mij niet, klopt?

AutoStatic
28 december 2007, 00:44
Klopt. Het merendeel mag gewoon niet uitvoeren naar het buitenland. Protectionistische crap.

anika
30 december 2007, 10:52
ook musicians friend stuurt slecht een fraktie van wat er op de site staat naar europa.
een lijst maken is dus onmogelijk.
het is de wil vd fabrikant: ze weigeren bepaalde serie/modellen naar europa te verschepen. (en vaak de leukste/beste/mooiste of net diegene die jij wil natuurlijk)
velen daarvan zie je niet eens op de europese site, de site die de amerikanen te zien krijgen is veel en veel uitgebreider.
dit is trouwens niet alleen met gitaren zo, ook veel boeken mogen niet geexporteerd worden vb, er zijn zo duizenden zaken.

de enige manier is vaak een amerikaan (uit de gepaste staat) ze voor jou doen kopen en dat die ze opstuurt.
vaak moet de amerikaanse staatsburger dan een papier ondertekenen dat ze nooit de staat zal verlaten. (hij mag ze zelfs niet meenemen als hij zou verhuizen)

maar zo raak je zelfs aan modellen die slechts in 2 staten van amerika te krijgen zijn.

AutoStatic
30 december 2007, 11:54
Feit is gewoon dat we hier als consument dus stelselmatig teveel betalen voor muziekinstrumenten en -accessoires. Beetje belasting vind ik niet erg maar ben nu bijvoorbeeld op zoek naar een Alleykat en in Amerika kost zoiets $500,-. Ok, ik kan 'm in Frankrijk krijgen voor €430,- maar hier in NL durven ze er €600,- voor te vragen! Oja, die Franse winkel verstuurt wel naar NL maar dat kost €150,-!!! En ze versturen het gratis naar adressen in Frankrijk! Dus het is goedkoper om dat ding naar mijn ouders te sturen die verder van die winkel wonen dan ikzelf, hoe krom. Soms snap ik het even niet meer http://gitaarnet.nl/forum/images/smilies/icon_hand.gif

Braindead
30 december 2007, 19:50
Ik wil toch even reageren op de manier waarop er hier zo makkelijk naar search en google verwezen wordt. Is het niet gewoon een normale vraag dat iemand een online store uit Amerika zoekt die naar nl shipped? Veel winkels doen dat zoals al gezegd niet.

Je kunt bijna alle vragen zoniet alle vragen die hier gepost worden wel elders op het internet vinden door te googlen, maar mensen posten hier de vraag en willen graag hier antwoord, wellicht vanwege tijdswinst of andere redenen. Als je dus geen zin hebt om antwoord te geven reageer dan gewoon niet. Als je aanvullende info nodig hebt , vraag hier dan naar ipv die dooddoeners use the search en even googlen etc....

btw, dit bericht geldt niet voor mensen die wel gewoon op de topic reageren.

Kaboemba
30 december 2007, 20:57
Tja braindead, het leek mij gewoon handig als we een lijst bijhielden van sites waar je online WEL kan kopen.

Op dat moment even voor mezelf natuurlijk maar het leek me handig voor iedereen.

FNaRK
29 februari 2008, 09:54
uit ervaring:

sweetwater.com

verscheept dus naar nederland

AutoStatic
29 februari 2008, 14:27
Uit de shipping policy van sweetwater.com (http://www.sweetwater.com/help/shipping-delivery.php#5):
International Shipping:
Due to manufacturer restrictions, we are limited in what we can ship outside of the United States. Please call us to find out if the item(s) you are interested in can be shipped internationally.:(