PDA

View Full Version : EHX Small Stone probleem



llahsraM
13 november 2007, 11:26
Ik heb sinds kort een oude small stone gekregen..(eentje nog zonder ledje) het geluid is helemaal perfect en hij werkt goed. Alleen als ik het effect niet aanheb dan hoor je hem nog ligt op de achtergrond phasen.. Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn? en wat ik hier misschien aan kan dan zodat die (true)bypass wordt?

imlikeajungle
13 november 2007, 11:40
'leakage', tb-switch instoppen of in een loopertje steken (dat heb ik met de mijne gedaan, eentje van begin jaren '70)

Dirk_Hendrik
13 november 2007, 11:48
Ge-TB-ed ga je nog veel meer leakage horen.

strat58
13 november 2007, 12:03
Ge-TB-ed ga je nog veel meer leakage horen.

Hoi Dirk,

Je mailbox is vol kan geen mailtje sturen
Mvg,
Strat58

llahsraM
13 november 2007, 12:04
Is het pedaal op een of andere manier True bypass te maken? Ik heb wel een boss line selector (LS-2) maar dat pedaal verkloot echt mijn sound.. Zowat levenloos geluid

Dirk_Hendrik
13 november 2007, 12:51
Is het pedaal op een of andere manier True bypass te maken? Ik heb wel een boss line selector (LS-2) maar dat pedaal verkloot echt mijn sound.. Zowat levenloos geluid

Lees es effe m'n post van hierboven en zet dat TB uit je hoofd.

@ Dick,

heb weer plek!

llahsraM
13 november 2007, 13:05
Lees es effe m'n post van hierboven en zet dat TB uit je hoofd.

@ Dick,

heb weer plek!

Is er dan wel een andere manier omdat leakage weg te krijgen?

Dirk_Hendrik
13 november 2007, 14:37
Ja.
1) Het toevoegen van een nette ingangsbuffer
of,
2) Als je modebewust per se TB wilt is het een idee om de LFO van het ding stil te leggen als hij gebypassed is. Die hoor je het meest bleeden.

llahsraM
14 november 2007, 14:38
Ja.
1) Het toevoegen van een nette ingangsbuffer
of,
2) Als je modebewust per se TB wilt is het een idee om de LFO van het ding stil te leggen als hij gebypassed is. Die hoor je het meest bleeden.

haha:) ik weet bij allebei niet wat ik moet doen.. is dat moeilijk zo'n ingangsbuffer maken? heb je daar voorbeelden van of tips wat ik moet doen? Alvast erg bedankt!

up-guitarman
14 november 2007, 15:01
Ge-TB-ed ga je nog veel meer leakage horen.

Hoezo? Normaal is die dan toch volledig uit het circuit?

Harry
14 november 2007, 15:11
ik weet wat je moet doen; een PM naar Dirk_Hendrik sturen en vragen wat het kost als hij het voor je oplost.

llahsraM
21 november 2007, 22:14
Ik heb nu zo'n 3PDT switch gesoldeerd en inderdaad er is meer leakage. Is het moeilijk om de LFO stil te leggen? Wat is eigenlijk een LFO (sorry ben niet heel technisch) Kan ik dat zelf doen? Of zijn er nu andere manieren om het leakage weg te krijgen?

bicky
22 november 2007, 11:12
Ik denk dat de LFO staat voor Low Frequency Oscillator.

llahsraM
22 november 2007, 20:28
Ik denk dat de LFO staat voor Low Frequency Oscillator.

Enig idee hoe ik die kan uitschakelen? als het effect bypass is