PDA

View Full Version : Vox VR30 of AD30VT?



Kriske
13 november 2007, 01:52
Iemand ervaring met de VOX AD30VT en VR30?
Ik weet niet goed wat kiezen....
De moddeling in de AD heb ik alleszins niet nodig.

Of kan ik voor een 250-300 euro toch beter een klein buizenbakje kopen (Peavey Valve King royal 8, Epiphone Valve special 5W) ?

LCH
13 november 2007, 09:26
Gebruik de zoekfunctie, er zijn al honderden topics volgeschreven over de AD30. Dat is gewoon een heel goede modeling-versterker waar je nooit een miskoop aan zult doen.

Laat je niet gek maken door buizen. Naar mijn mening klinkt een AD30 duizend keer beter dan zo'n Valve Junior. Bovendien zit er ook een voorbuisje in de AD30.

Kriske
13 november 2007, 19:05
over de AD30 inderdaad genoeg info.
Maar de VR30???

TimmU
13 november 2007, 19:12
Iemand ervaring met de VOX AD30VT en VR30?
Ik weet niet goed wat kiezen....
De moddeling in de AD heb ik alleszins niet nodig.

Of kan ik voor een 250-300 euro toch beter een klein buizenbakje kopen (Peavey Valve King royal 8, Epiphone Valve special 5W) ?
als je die moddeling niet nodig hebt, waarom kies je dan voor een ad30VT ?

Speeddemon
13 november 2007, 19:19
Gebruik de zoekfunctie, er zijn al honderden topics volgeschreven over de AD30. Dat is gewoon een heel goede modeling-versterker waar je nooit een miskoop aan zult doen.

Laat je niet gek maken door buizen. Naar mijn mening klinkt een AD30 duizend keer beter dan zo'n Valve Junior. Bovendien zit er ook een voorbuisje in de AD30.
Als jij je dan niet gek laat maken door wie je dan ook wijsgemaakt heeft dat er een voorbuis in de AD30VT zit. :)

Er zit een 12AX7 ('normaal een pre-amp buistype') in, die de power-amp sectie modelleert van een buizenamp, het 'Valve Reactor' circuit.
Zit bij mijn weten ook in de VR30. Ze klinken allebei o.k., alzijhet aan de dunne kant vanwege de enkele 10" speaker, maar de AD30VT is natuurlijk stukken veelzijdiger.
Mocht je nou de mogelijkheid hebben tot aansluiten op een 2x12" of 4x12", dan is zo'n VR30 waanzinnig. Reageert dan ook behoorlijk als een echte buizen-amp, incl. 'tube-sag', en een eigen (Vox) smoel, qua tone.

JorikDekkers
13 november 2007, 19:45
als je de effecten niet nodig hebt, zeker voor vr30 gaan!

+alles wat speeddemon zei

(btw Heb je je Invader bij van Gorp gekocht? dan heb ik jou met een enorme grijns die winkel uit zien lopen :D )

Speeddemon
13 november 2007, 20:13
(btw Heb je je Invader bij van Gorp gekocht? dan heb ik jou met een enorme grijns die winkel uit zien lopen :D )
14 Sept., samen met m'n wijlen vader ja. :hippie:

JorikDekkers
13 november 2007, 20:30
dan heb ik je gezien idd

gecondoleerd

Kriske
13 november 2007, 22:33
Die AD30 was een optie omdat ik overal lees dat ie goed is.
Van de VR30 vond ik heel weinig terug hier op gitaarnet.

Maar als ik het goed begrijp, is het geluid op zich (clean) van een VR30 beter dan een AD30?

Silco
14 november 2007, 10:43
Die AD30 was een optie omdat ik overal lees dat ie goed is.
Van de VR30 vond ik heel weinig terug hier op gitaarnet.

Maar als ik het goed begrijp, is het geluid op zich (clean) van een VR30 beter dan een AD30?

Ik heb zelf een Vox AD30. Clean klinkt het heel goed en warm (beter dan een marshall MG 30 DFX). Verder is het leuk om bij die AD30 verschillende tonen mbv effecten te krijgen. Ik speel momenteel er eigenlijk alles mee: RHCP, Metallica (zowel de cleane stukjes als het ruige gedeelte :punk: ), Deep Purple enz. enz.

Ik zou zeggen die Vox. Ook heeft deze een algemene watt knop (nog extra boven op je master vol.) om het aantal watts te gebruiken (van 1; zacht, tot 30; hardst)

rigor mortis 99
14 november 2007, 22:00
Als jij je dan niet gek laat maken door wie je dan ook wijsgemaakt heeft dat er een voorbuis in de AD30VT zit. :)

Er zit een 12AX7 ('normaal een pre-amp buistype') in, die de power-amp sectie modelleert van een buizenamp, het 'Valve Reactor' circuit.
Zit bij mijn weten ook in de VR30. Ze klinken allebei o.k., alzijhet aan de dunne kant vanwege de enkele 10" speaker, maar de AD30VT is natuurlijk stukken veelzijdiger.
Mocht je nou de mogelijkheid hebben tot aansluiten op een 2x12" of 4x12", dan is zo'n VR30 waanzinnig. Reageert dan ook behoorlijk als een echte buizen-amp, incl. 'tube-sag', en een eigen (Vox) smoel, qua tone.

als ik me niet vergis is na de gewone AD30VT de AD30VTXL op de markt gekomen (met een 12" speaker). hier in belgië zijn de gewone AD30VT's niet meer te bestellen (hier en daar staan er wel nog in de winkel)

ik heb mezelf de AD30VTxl besteld, omdat ik die 12" wel beter klinken vond, maar dat is louter persoonlijke smaak

humbucker
3 februari 2008, 09:36
als ik me niet vergis is na de gewone AD30VT de AD30VTXL op de markt gekomen (met een 12" speaker).

dat klopt idd..

Flipkoos
3 februari 2008, 10:03
Tonika had een poosje terug een stapel nieuwe VOX AD100VT's staan voor 299 euro/stuk.
Dat zijn nog eens aanbiedingen. Heb er ééntje gekocht en het zijn echt hele vette dingen!