PDA

View Full Version : Tremolo brug komt omhoog



Ace 1.15.19
13 november 2007, 00:14
Vandaag heb ik mijn zelfbouw Strat (met bestaande onderdelen) afgemaakt, maar ik zie nu al een 'probleem'. De tremolobrug komt nogal een behoorlijk eindje omhoog. Weet iemand wat hier de oorzaak van is en wat ik eraan kan doen?

http://img251.imageshack.us/img251/8853/dsc00898hm4.jpg

Close-up:

http://img208.imageshack.us/img208/9364/dsc00897bd2.jpg

P.S. Ik druk nooit hard op de tremolo pook.

Orpheo
13 november 2007, 00:21
de snaren trekken harder aan de brug dan de veren aankunnen. je moet dus even de veren dieper in de body schroeven, en dan weer stemmen, net zo lang daarmee spelen, met de afstelling van de veren, tot de brug recht ligt.














damn, dit is toch ook niet zo lastig...?

Lexvandoef
13 november 2007, 00:31
Veren dieper in de body leggen is was lastig.
Tis makkelijker om er 1 of 2 veren bij te plaatsen. Bij het overgaan naar dikkere snaren op mijn strat had ik er ook last van, 1 extra veer en het probleem was over.

Ace 1.15.19
13 november 2007, 00:33
Ik was al blij dat er geluid uit kwam...

Lexvandoef
13 november 2007, 00:34
Ik was al blij dat er geluid uit kwam...

haha cool, ach joh, eens moet je het toch leren? Vragen kan altijd :cheerup:

Ace 1.15.19
13 november 2007, 00:47
Inderdaad, zo dacht ik er ook over ;)

Lexvandoef
13 november 2007, 01:09
Kan je trouwens nog wat foto's posten of heb je dat al ergens gedaan? blauw/maple strats zien er best leuk uit. Alleen moet je ff witte elementen en knopjes erop zetten, dat oogt wat minder cheap vind ik.

Ace 1.15.19
13 november 2007, 01:24
Ik ben net een 'verslag' aan het schrijven over mijn project. Ik heb expres gekozen voor zwarte elementen, e.d. omdat ik dat mooier vind. Achjah, smaken verschillen. De look zegt ook niet alles (al is dat niet onbelangrijk).

Edit: op de foto zie je dat er geen switch tip op de schakelaar zit. Deze ben ik zwart aan het spuiten omdat die crème kleurig was :p.

Lexvandoef
13 november 2007, 01:31
Ik ben net een 'verslag' aan het schrijven over mijn project. Ik heb expres gekozen voor zwarte elementen, e.d. omdat ik dat mooier vind. Achjah, smaken verschillen. De look zegt ook niet alles (al is dat niet onbelangrijk).

Edit: op de foto zie je dat er geen switch tip op de schakelaar zit. Deze ben ik zwart aan het spuiten omdat die crème kleurig was :p.

ja idd smaken verschillen, ik heb weer een hele erge standaard strat (blackie uitvoering) die ik eerst ontiegelijk lelijk vond en alleen maar kocht vanwege zijn geluid en bespeelbaarheid, maar ik ben aan zijn uiterlijk gaan wennen, en vind hem dus wel gaaf nu, lekker basic.

Zou je je verslag kunnen posten zodra je klaar ben? Ben benieuwd, is het voor je profielwerkstuk ofzo?

Ace 1.15.19
13 november 2007, 01:35
ja idd smaken verschillen, ik heb weer een hele erge standaard strat (blackie uitvoering) die ik eerst ontiegelijk lelijk vond en alleen maar kocht vanwege zijn geluid en bespeelbaarheid, maar ik ben aan zijn uiterlijk gaan wennen, en vind hem dus wel gaaf nu, lekker basic.

Zou je je verslag kunnen posten zodra je klaar ben? Ben benieuwd, is het voor je profielwerkstuk ofzo?

Ja tuurlijk post ik dat. Ik gebruikte het woord verslag eigenlijk voor de gein omdat ik het volgens mij best uitvoerig beschrijf hoe het allemaal in zijn werk is gegaan met foto's uiteraard. Ik hoop niet dat dit bezwaarlijk is als er nogal wat foto's in staan (niet overdreven veel natuurlijk). Aan de gitaar zelf heb ik ook niet overdreven veel werk gehad.

jerome
13 november 2007, 08:14
Veren dieper in de body leggen is was lastig.
Tis makkelijker om er 1 of 2 veren bij te plaatsen. Bij het overgaan naar dikkere snaren op mijn strat had ik er ook last van, 1 extra veer en het probleem was over.

Belangrijk is dat de veren niet te los staan want dan gaan ze meetrillen onder het spelen.
Je krijgt dan irritante bijgeluiden en wat erger is je verliest heel veel tone.
Je kan dus beter 3 veren erin hebben die redelijk strak staan dan 5 veren die slap staan.

Arvoitus
13 november 2007, 11:31
Hey thijs,
Je kan het beste bij Muziek Berkers even een veertje erbij halen.
Ik dacht dat ik nog een veertje had liggen, kan ik woensdag mss wel meenemen als we naar de Plaza gaan ;)

wietse
13 november 2007, 11:43
Je kan het beste bij Muziek Berkers even een veertje erbij halen.


en haal dan ook gelijk een zwarte tip voor die switch, kosten erg weinig en als je dat gaat spuiten dat houdt nooit lang stand.

Lexvandoef
13 november 2007, 14:45
Belangrijk is dat de veren niet te los staan want dan gaan ze meetrillen onder het spelen.
Je krijgt dan irritante bijgeluiden en wat erger is je verliest heel veel tone.
Je kan dus beter 3 veren erin hebben die redelijk strak staan dan 5 veren die slap staan.

Ja oke das waar. Daar heb ik zelf geen last van trouwens, er zitten nu 4 veren in mijn strat en geen bijgeluiden niks, met 3 veren hoorde ik de brug als het ware klapperen bij het aanslaan en kwam hij mee omhoog met het benden, nu helemaal nergens last meer van. (Er zit een extra behringer veer in mijn Fender :D)