PDA

View Full Version : Kramer - Life Cycle



rjong999
12 november 2007, 22:09
Al eerder beloofd, eindelijk is het dan zover: onze eerste CD is klaar! Vandaag is de master naar de perserij gegaan, en op 15 december hebben we de officiele launch in Paradiso.

Ik heb een sampler gemaakt, in 22.05/48, redelijke kwaliteit, 4,5 minuut en toch maar 1.6 Mb of in 44.1/128, CD kwaliteit, is wel 5 Mb.

Al het materiaal is zelf opgenomen met behoorlijk allerdaagse spullen, alleen voor de drums hebben we een weekeind een 'echte' studio kunnen lenen. Voor het mixen en masteren hebben we wel hulp gehad van een prof, Martijn Groeneveld van MailMen studio in Utrecht.

http://www.kramer-music.nl/files/life%20cycle%20sampler%2022.5-48-Mono.mp3

http://www.kramer-music.nl/files/life%20cycle%20sampler%2044.1-128-Stereo.mp3

Als je onze muziek leuk vindt en op de hoogte gehouden wilt worden, stuur me dan je naam en e-mail adres, dan spammen we je tot je om genade smeekt ;-)

Ic3gl0vE
12 november 2007, 22:40
Allemaal van die superkorte stukjes geven niet echt een duidelijke impressie he? Er komen wel mooie stukjes langs hoor, dat wel.
De zanger heeft echt een vreemde uitspraak trouwens....

knal een keer een heel nummer online als de cd uit is, ben toch wel benieuwd hoor. En nee je krijgt m'n email adres niet want ik wil geen spam :harmony:

Overigens zijn jullie niet de enige Kramer (http://www.last.fm/music/Kramer/+wiki)

bass blom
12 november 2007, 22:58
22.05/48 en mono :nervous:
dat weiger ik te luisteren :D

Azrael
12 november 2007, 23:00
22.05/48 en mono :nervous:
dat weiger ik te luisteren :D

Ik ook. Ik ga in staking. Ik beluister vanaf heden geen youtube/myspace en andere troep kwaliteit meer van bands die een serieuze opmerking verwachten of promotie willen. Ben er al een tijdje helemaal ziek van namelijk dat ik zo weinig fatsoenlijke kwaliteit voorbij hoor komen.

rjong999
12 november 2007, 23:41
Ja, ik zit in de trein en heb alleen mij UMTS-kaartje ter beschikking, dus het heeft ff geduurt voor de 44.1/128-versie ook geupload was. Maar die staat dus hier: http://www.kramer-music.nl/files/life%20cycle%20sampler%2044.1-128-Stereo.mp3, ik hoop dat die wel goed genoeg is (het gitaarspel wordt er natuurlijk niks beter door)

bass blom
12 november 2007, 23:42
ah kijk, Laatst aangepast door rjong999 : Vandaag om 23:38. Reden: Nu ook de 5Mb-versie geupload
goedzo jochie :D

bass blom
12 november 2007, 23:44
belachelijk korte fragmentjes :angry:

Azrael
12 november 2007, 23:44
Tja, ik kan hier echt helemaal niks mee behalve dat ik vind dat de zanger totaal geen Engels kan qua uitspraak. Maar dit is zooooooooooo kort.

rjong999
12 november 2007, 23:52
We zaten zelf nog wat te twijfelen, zo'n sampler. Ik heb er nu gewoon stukjes van alle nummers op gezet. Maar om het dan wat redelijk in de tijd te houden krijg je toch vrij korte stukjes. Zou het beter zijn om minder, en dan langere stukjes te plakken, of gewoon een langere sampler ? Ik had gelezen dat je een sampler niet langer dan 4:30 min. moet maken, want daarna luisteren mensen toch niet meer. Wat is wijsheid ?

Tja, en dat engels, he ? Mijn engels is idd een stuk beter maar ik kan weer niet zingen. Ja, hij komt 'uut ut oostn', en dat kun je wel aan zijn uitspraak horen. Het rare is wel dat uitsluitend Nederlanders lijken te denken dat we aan een wedstrijd 'engelse uitspraak' mee doen, in Engeland hebben ze er bijvoorbeeld geen moeite mee. "Ja, je komt uit Nederland." Bij Charles Aznavour vindt iedereen dat accent 'charmant'. Wij zijn er inmiddels aan gewend.

Ic3gl0vE
12 november 2007, 23:59
Hij kan dan wel uit het oosten komen, maar hij heeft gewoon een onduidelijke uitspraak! Sommigen vinden dat misschien charmant... Moet ook wel anders had Sonata Artica geen fans :p

Mithrandir
13 november 2007, 00:00
Ik zou graag meer willen horen ja, ik hoor zo heel vluchtig Marillion, Flower Kings en Spocks Beard invloeden en daar hou ik wel (understatement) van.

rjong999
13 november 2007, 00:01
Hij kan dan wel uit het oosten komen, maar hij heeft gewoon een onduidelijke uitspraak! Sommigen vinden dat misschien charmant... Moet ook wel anders had Sonata Artica geen fans :p
Daarom hebben we er ook een boekje met de teksten bijgedaan ;-)

Azrael
13 november 2007, 00:02
Veel langere stukjes. Post liever de helften van twee nummers in 1 mp3. Gewoon de twee die je het meest waardeerd. Doe je iedereen veel meer plezier mee. Persoonlijk vind ik dat een goede zanger gewoon moet leren om dingen goed uit te spreken. Er is een reden dat er teksten zijn en men niet alleen lalala zingt. Maargoed, enough about that want dat is nu wel duidelijk.

rjong999
14 november 2007, 11:05
Ik ben het wel met je eens, Azrael, dat het fijner zou zijn als de teksten wat beter te verstaan zouden zijn. Maar dat is dus niet zo (en geloof me, we hebben nog heel wat zinnetjes zitten oefenen ;-) ) en dus is dit waar we het mee moeten doen.

Behaagziek en op zoek naar bevestiging als ik ben heb ik twee langere samples gemaakt, van een deel van twee nummers die wel een goede indruk geven van wat je op onze CD kunt vinden:

http://www.kramer-music.nl/files/Kramer%20-%20Life%20Cycle%20-%20Track%204%20-%20Escape%20into%20a%20Dream%20-%20Sampler%2044.1-128-Stereo.mp3

http://www.kramer-music.nl/files/Kramer%20-%20Life%20Cycle%20-%20Track%206%20-%20We%20Mortals%20-%20sampler%2044.1-128-Stereo.mp3

Misschien wil Bas er ook nog een oortje aan wagen ? Het is iig niet platgecompressed, er zit nog best wel dynamiek in.

Zoals gezegd: we hebben ons best gedaan, alles is met beperkte middelen opgenomen en in elkaar gedraait en ik ben eigenlijk wel tevreden over het resultaat (wie mijn lijst wil lezen van dingen waar ik nog niet te vreden over ben moet wel een weekje vrij nemen ;-) ). Maar beter dan dit konden wij - gegeven de fondsen en tijd - niet.

Ik heb er wel erg veel van geleerd en zal dat bij recording nog wel eens posten, hints, tips en truukjes, do's en don'ts, die dingen.

bass blom
14 november 2007, 11:28
bass wil wel even hoor ;)

inderdaad wat jammer van die zang.
of zijn wij muzikanten zelf daar vaak te kritisch over?
kan het niet hard draaien nu, zit te wachten op de post met een stel P94's, als de boel hard staat hoor ik de bel niet, moet toch eens dat tweede belletje aansluiten hier of een lampje :D
dan een lange dag bikkelen in hillieversum, wellicht vanavond nog eens had draaien.

op zich klinkt het best spannend, maar niet als een geheel, niet homogeen of erg fragmentarisch ofzo, kweenie..
wel een leuke reis lijkt het.

zet een lekker wijf met een goeie strot erop en het wordt heel anders :cheerup:

die piano komt me iets te vaak iets te helder naar voren..

l8or

TimoSomers
14 november 2007, 11:51
Ik ben het wel met je eens, Azrael, dat het fijner zou zijn als de teksten wat beter te verstaan zouden zijn. Maar dat is dus niet zo (en geloof me, we hebben nog heel wat zinnetjes zitten oefenen ;-) ) en dus is dit waar we het mee moeten doen.

Behaagziek en op zoek naar bevestiging als ik ben heb ik twee langere samples gemaakt, van een deel van twee nummers die wel een goede indruk geven van wat je op onze CD kunt vinden:

http://www.kramer-music.nl/files/Kramer%20-%20Life%20Cycle%20-%20Track%204%20-%20Escape%20into%20a%20Dream%20-%20Sampler%2044.1-128-Stereo.mp3

http://www.kramer-music.nl/files/Kramer%20-%20Life%20Cycle%20-%20Track%206%20-%20We%20Mortals%20-%20sampler%2044.1-128-Stereo.mp3

Misschien wil Bas er ook nog een oortje aan wagen ? Het is iig niet platgecompressed, er zit nog best wel dynamiek in.

Zoals gezegd: we hebben ons best gedaan, alles is met beperkte middelen opgenomen en in elkaar gedraait en ik ben eigenlijk wel tevreden over het resultaat (wie mijn lijst wil lezen van dingen waar ik nog niet te vreden over ben moet wel een weekje vrij nemen ;-) ). Maar beter dan dit konden wij - gegeven de fondsen en tijd - niet.

Ik heb er wel erg veel van geleerd en zal dat bij recording nog wel eens posten, hints, tips en truukjes, do's en don'ts, die dingen.


Erg vette nummers !!
Doe jij de lead gitaar? If so, eeeeeerg goed, precies de noten die je wil horen.

benwave
14 november 2007, 12:24
Het is gewoon errrggg goed. De zangstem moet je gewoon even aan wennen.
Dan hoor je dat die gewoon in de muziek thuis hoort.
Het is een erg professioneel geheel en kan zich moeiteloos meten met Marillion
Dit soort muziek leent zich nu eenmaal niet om de ene na de andere gitaarsolo er in te rammen.
Ik ben blij dat dit ook in Nederland gemaakt wordt.

groeten Ben

Azrael
14 november 2007, 12:29
Even geluisterd. Ik vind het persoonlijk erg druk klinken en het klinkt alsof alles echt los van elkaar staat. Ik hoor geen eenheid in de band. De zang vind ik ook bij de langere stukken een heel irritant punt. Hij zingt erg door zijn neus. Ik denk dat jullie qua compositie wel grappige ideeen hebben maar het komt niet goed op mij over. Het klinkt een beetje als een samenraapsel nu. Het is zeker niet slecht, maar het mist dus gewoon het een en ander.

Mithrandir
14 november 2007, 13:01
Zang doet me nog het meeste aan Stratovarius of Dream Theater denken en dat is eigenlijk niet echt een compliment, wellicht moet je er aan wennen, maar tot nu toe vind ik de zang echt onaangenaam om naar te luisteren.

Muzikaal vind ik het op het eerste gehoor erg goed in elkaar zitten, ik zal proberen ook wat opbouwende kritiek te geven, maar daarvoor moet ik langer luisteren.