PDA

View Full Version : Supermassive Black Hole en Bliss



Kevz0r
12 november 2007, 18:49
Cover van Muse.

Deze heb ik een week geleden opgenomen met een Line 6 toneport.

Gitaar over de backingtrack

http://www.soundclick.com/bands/default.cfm?bandID=745462&content=songinfo&songID=5947111

Hier ook gelijk mijn Bliss cover.

http://www.soundclick.com/bands/default.cfm?bandID=745462&content=songinfo&songID=5943192

Een combo tussen de live en cd versie.

Bloodline
12 november 2007, 19:27
Ik als enorm grote musefan ben heel kritisch met muse covers.
En je bent behoorlijk geslaagd :D !!

Maar die intro van bliss moet je gewoon als arps spelen :D !! dat is een uitdaging :D !!

Herman
12 november 2007, 20:05
Persoonlijk vind ik je Bliss cover beter dan Supermassive Black Hole. In Supermassive Black Hole is je timing soms aan de slordige kant. Maar daar valt uiteraard ook aan te werken! Je geluid past er dan wel weer vrij goed bij vind ik. :)

Kevz0r
12 november 2007, 22:12
Bedankt!

En tja sie arpeggios.. probeer jij het maar is :p :blast:

JvD.
12 november 2007, 22:30
hoe krijg je dat smbh gitaar geluid?

en wie zingt er?

Noid
12 november 2007, 23:21
Goed gedaan zeg. Ik zit met de koptelefoon en luisterde naar Bliss en begon spontaan (vals?) mee te zingen. Dat leverde me gefronsde wenkbrauwen op vanaf de bank waar m'n vriendin zit :) SMBH vind ik ook al een goede en aansprekende copie.

Complimenten voor de mix: alle instrumenten hebben hun plaats en de onderlinge verhoudingen zijn goed, daarbij klinkt het geluid (zeker bij bliss) open en dynamisch. Kun je die digitale "tics" (in Bliss bijv. links vanaf 1:00) er nog uitkrijgen? Hoe en waarmee heb je alles ingespeeld (bijv die drums: zelf gedrumt, of met een drumcomputer?) en ja, wie zingt er in SMBH?

armageddon
13 november 2007, 08:18
Klinkt alsof je de stem van Bellamy op 1 of andere manier hebt gefiltert ofzo :) Hoe heb je die backing gemaakt? Of hoe kom je eraan?

Backing vocal loopt wel achter bij SMBH.

Verder wel goed.

Kevz0r
13 november 2007, 10:40
@JvD Dat geluid komt uit een Boss ME-50, settings:
Distortion: Muff met Variation aan. Drive: full, Bottom: full, Tone op 11 uur, level op 12 uur. Beetje sustain erbij, Tone modify op Fat en een beetje reverb.

En dat zingen is gewoon matt b. zelf, het is een gedownloade backingtrack van internet, hier kan je hem halen: http://www.guitarbackingtrack.com/play/muse/supermassive_black_hole.htm

@Noid Ja die "tics" zijn zeer iritant ik weet ook niet hoe ze daar komen maar misschien dat ik ze wel kan verwijderen.

@armageddon Ja die backing vocal loopt idd achter maarja.

Bedankt iedereen!

Bloodline
13 november 2007, 11:19
@JvD Dat geluid komt uit een Boss ME-50, settings:
Distortion: Muff met Variation aan. Drive: full, Bottom: full, Tone op 11 uur, level op 12 uur. Beetje sustain erbij, Tone modify op Fat en een beetje reverb.

En dat zingen is gewoon matt b. zelf, het is een gedownloade backingtrack van internet, hier kan je hem halen: http://www.guitarbackingtrack.com/play/muse/supermassive_black_hole.htm

@Noid Ja die "tics" zijn zeer iritant ik weet ook niet hoe ze daar komen maar misschien dat ik ze wel kan verwijderen.

@armageddon Ja die backing vocal loopt idd achter maarja.

Bedankt iedereen!

Die tics zijn digitale tics. Dit komt meestal door omdat je je gitaar via USB ( klopt dit ? ) hebt aangesloten en bij het opnemen veel programma's draait.
Hierdoor wordt enorm veel intern geheugen en USB bandwith gebruikt.

Het is zo ie zo een aanrader om met een Line 6 toneport ( zeg ik dat goed ? ) niet via USB op te nemen. Gewoon via de lineout als ie dat heeft.

Hiermee voorkom je al USB problemen, ik zlef ( Line 6 podxt ) gebruik alleen de usb om filmpjes met gitaar op te nemen, voor studio gewoon de line out L + R. Houd er ook dus rekening mee als je opneemt, Bitlord, kazaa, emule MSN !! of wat ook maar gewoon uit.

Kevz0r
13 november 2007, 13:10
Die tics zijn digitale tics. Dit komt meestal door omdat je je gitaar via USB ( klopt dit ? ) hebt aangesloten en bij het opnemen veel programma's draait.
Hierdoor wordt enorm veel intern geheugen en USB bandwith gebruikt.

Het is zo ie zo een aanrader om met een Line 6 toneport ( zeg ik dat goed ? ) niet via USB op te nemen. Gewoon via de lineout als ie dat heeft.

Hiermee voorkom je al USB problemen, ik zlef ( Line 6 podxt ) gebruik alleen de usb om filmpjes met gitaar op te nemen, voor studio gewoon de line out L + R. Houd er ook dus rekening mee als je opneemt, Bitlord, kazaa, emule MSN !! of wat ook maar gewoon uit.

Ik heb die covers opgenomen met en Line 6 Toneport :D misschien moet ik voortaan maar mijn internet uitzetten tijdens het opnemen. :punk: