PDA

View Full Version : Review: Matchless Phoenix



charlie45
12 november 2007, 18:46
ik wil even melden dat ik sinds een paar weken op een matchless phoenix 2x12 combo speel en het is helemaal geweldig. daarom lees je waarschijnlijk zo weinig over matchless, iedereen die er een heeft is alleen nog maar aan het spelen en niet aan het internetten.

anyway.

het is een nieuwe combo, bij van der haar gehaald in ijsselstein. model heeft 2 inputs. er zitten twee kanalen op, een 12ax7 kanaal met volume en bass/treble, en een ef86 kanaal met een gain knop en een 6 standen schakelaar. die standenschakelaar maakt in mijn oren het geluid geleidelijk dikker, heel makkelijk om daarmee je sound aan te passen aan de ruimte waarin je speelt. ik gebruikte eerst vooral het eerste kanaal, nu na een tijdje wennen hang ik steeds meer op het tweede kanaal. de mastervolume kan uitgeschakeld worden zodat je een wat puurdere sound hebt, je hoort het verschil inderdaad. hij kan lekker hard, als ik de master volume uitschakel heb ik moeite het volume goed in te regelen omdat de gain dan tussen 1 en 1,5 moet in de meeste settings.

het speelt heerlijk maar je wordt ook echt afgerekend op je spel. ik vind het qua sound niet typisch een bepaalde kant op gaan maar juist universeel, een gitaar klinkt gewoon als een gitaar. als ik clean speel klinkt mijn stratocaster bijna als een akoestische gitaar. door je pedaaltjes en gitaar anders in te stellen krijg je veel variatie in de sound en de twee kanalen geven ook opties. ik vind hem heel veelzijdig. je kunt met behulp van de master volume een crunchy overdrive halen uit beide kanalen, het tweede kanaal is een stuk hotter.

ik heb de effectloop nog niet geprobeerd, speaker phase switch is handig. ik gebruik een fulldrive voor de overdrive, de matchless laat ik gewoon clean lopen. ik heb hem ook aan twee vrienden uitgeleend om te proberen, en die waren lyrisch.

ik dus ook, mijn ac30 staat dus inmiddels op marktplaats..

the sure thing
12 november 2007, 18:57
Foto's foto's wij willen foto's!!!! Wat voor eindbuizen zitten erin?

charlie45
13 november 2007, 20:10
foto's moet ik toch ergens op een website knallen? te moeilijk... (pm me, dan mail ik ze..)

er zitten 2 jj el34 eindbuizen in