PDA

View Full Version : ableton live



Madcow
12 november 2007, 17:44
hallo,

Ik wil wat nummers gaan opnemen en me broer had ableton ergens liggen dus heb ik deze maar geinstaleert. leuk natuurlijk om effe creatief bezig te zijn, maar dat werd al erg snel gestopt omdat het te 'cruncht'
Ik speel van Gitaar--->versterker(line6 flextone)effectloop send mono--->pc En me geluiden klinken gewoon niet mooi, ik speel al met een flinke bak met gain maar wat er uit me pc boxen komt is niet te doen... ook mijn clean geluid heeft een ruw randje eraan wanneer ik deze in de pc steek, Wie kan me helpen?

alvast bedankt :)

Ic3gl0vE
12 november 2007, 18:27
Je moet niet de fx send maar de line out van je versterker gebruiken. Ik neem aan dat zo'n flextone wel een line out met speakersimulatie heeft?

Madcow
12 november 2007, 18:57
Hmm deze flextone heeft: send left(mono)send right, Return left(mono) Return right en een phone uitgang

Ic3gl0vE
12 november 2007, 19:02
OK. in dat geval zou ik de phone uitgang nemen. Ik had verwacht dat je versterker wel een line out of direct out zou hebben, omdat line6 spul toch wel vaak in thuisstudio's gebruikt wordt.

skanky
12 november 2007, 19:48
Je moet de XLR outputs gebruiken. Als je PC alleen een Jack-ingang heeft moet je even een verloop kabel kopen van female XLR naar jack male.

Madcow
12 november 2007, 20:23
Uhm ik heb een jack naar microfooninput plugje als je dat bedoelt?