PDA

View Full Version : Grand Auditorium - middenklassers, welke?



eliteteuntje
12 november 2007, 17:08
Beste gitaristen,

de afgelopen tijd ben ik wat op zoek gegaan naar een GA-steelstring van rond de 500 euri. Ik heb de volgende gitaren gevonden:

Cort NTL 50 FX
Gretsch G3303
Walden G3000
Fender GA43
Blueridge 143
Yamaha LS6

Wat is een echte aanrader? Wat een echte afrader? Andere goede GA-modellen voor +/- 500 euro?

Groet,
Teun

p.s. ga er voornamelijk op flatpicken beetje Chet Atkins dingetjes etc.

northernlake
12 november 2007, 18:02
De Yamaha LS serie is aan te raden. Ik had een LS-16 (geruild voor een dread uiteindelijk) maar dat was echt een ontzettend goed klinkende gitaar. De LS-6 ken ik dan weer niet.

harrie
12 november 2007, 18:03
De Blueridge gitaren en metname de GA modellen die ik heb bespeeld waren zeer verrassend qua sound en bespeelbaarheid. De BR43 heeft ondanks zijn kleine klankkast een prachtige sound met voldoende volume. De goede naam die dit merk metname de laatste tijd heeft opgebouwd komt niet uit de lucht vallen.

sanderz
12 november 2007, 19:22
Ik heb een BR63 van Blueridge die een pro (da's iemand die zijn centjes verdient met een hobby) versteld doet staan qua geluid, volume en bespeelbaarheid.

De BR143 is hetzelfde model maar gemaakt van mahonie met massief spruce top. Waarom ik voor een BR63 heb gekozen is omdat die wat minder potsierlijk is. Dat geldt ook voor de BR43, die is echter ook van mahonie)

Waarschijnlijk, als het mijn eerste gitaar was geweest, had ik nooit gekeken naar een andere... ("ja, vast" zegt vechtgenote)

Voor de rest moet je het lekker zelf uitzoeken: leuk he?! ;)

eliteteuntje
12 november 2007, 20:54
Owkee, alvast bedankt voor jullie commentaar. Kzal morgen weer eens gaan luisteren

gr,
Teun

evilpompie
13 november 2007, 19:31
Heb zelf een BR 43 , fantastische gitaar vind ik zelf. Veel volume en mooie bassen en hoog. Topding.

remcol
14 november 2007, 15:31
Dick Dijkman in Rijssen heeft ayers staan, klinken inderdaad erg oke!

eliteteuntje
14 november 2007, 18:27
Beste medepickers,

vandaag heb ik mijn droomgitaar gevonden :D een Bluerigde Parlour 342... Wat een sweety. Hij was wel ver boven mijn budget maar dan hebbie ook wat: helemaal massief: ceder bovenblad, rest massief pallisander en een ebben toetsje. Ook erg fijn (vind ik althans) is de wat bredere hals, aangezien ik veel op spaanse gitaren speel.

Thanks voor al jullie tips,

groet,
Teun

LaurentB
16 november 2007, 10:04
Ja, en zit er misschien nog een foto in? ;)