PDA

View Full Version : LTD Gitaren goed voor je geld ?



Requiem1991
12 november 2007, 16:38
Ik keek laatst zo is in een winkel en zag wat LTD gitaren hangen rond de 400 euro met Licensed Floyd Rose en LTD Humbuckers, maar zijn die gitaren wat ?

Tho
12 november 2007, 16:42
Ik keek laatst zo is in een winkel en zag wat LTD gitaren hangen rond de 400 euro met Licensed Floyd Rose en LTD Humbuckers, maar zijn die gitaren wat ?

ja weet ik veel of jij het wat vind. Kan je daar niet zelf over oordelen door er een vast te pakken en te bespelen?

Kwalitatief zijn het prima gitaren. Niets mis mee. LTD humbuckers zou ik wel vervangen, die klinken niet zo bijzonder, en een Licenced floyd is natuurlijk ook geen original.. maar ik ben erg veeleisend

Requiem1991
12 november 2007, 16:52
=) zag wat mooie LTD gitaartjes staan voor wat was het 400 euro ofzo zelf zou ik er wel EMG Pickups in stouwen dan word alles leuk

Tho
12 november 2007, 16:54
=) zag wat mooie LTD gitaartjes staan voor wat was het 400 euro ofzo zelf zou ik er wel EMG Pickups in stouwen dan word alles leuk

Niet alles word leuk met EMG's geloof mij maar. Ook dat is een kwestie van smaak, maar ik ben meer van de passieve elementen. Mocht je voor EMG gaan, ga dan voor de 85

Requiem1991
12 november 2007, 17:01
ik koop dan zo'n setje Zakk Wylde elementen =)

hendrix_appendix
12 november 2007, 17:04
Dat is dus een 81/85 combi, verder snap ik niet waarom ik reageer op zo'n nutteloos topic.

Tin
12 november 2007, 18:40
LTD's onder de 400 serie zijn crap IMO.

Heb zelf een viper 200 gehad en die hals was zo onstabiel dat je em om de week moest verstellen. En de afwerking was ook niet super.

Bassist in de band heeft een LTD M100FM als k het goed heb.
Van die gitaar is de input helemaal los gegaan en de pots ook uit het niks.

Is allemaal weer strak gedraait en weer los gegaan.

Dus ik zou even doorsparen voor een LTD uit de 400 serie of hoger.

YannickH
12 november 2007, 20:02
ik zou niet gaan voor een ltd onder de 400serie.zie dat er zeker seymours of emg's inzitten.ik heb zelf de ltd kh-602 maar die kost wel1200 ipv 400:p

break_of_silence
12 november 2007, 20:04
Ik speel zelf op een EC-50, en buiten een loskomende input en een wat brakke Tone-knop geen problemen mee gehad.

robert-gitarist
12 november 2007, 20:08
Ik speel op een Viper 50 en ik vind het een prima gitaar. Ik ben aardig wat dure gitaartjes gewend maar deze LTD is een erg toffe plank. Wat Tho als zei, de elementen zijn niet geweldig (nogal basserig en alles behalve lekker warm en vol) maar deze heb ik dan ook vervangen door een setje EMG Zakk Wylde :) Helemaal geweldig zo. Tuners zijn ook niet echt geweldig, hoewel er wel wat tussen zitten waar de tuners wel weer okee van zijn, bij mij was dat niet zo en deze heb ik vervangen door Sperzels. Afwerking is echt prima, goed gespoten etc, kan niet anders zeggen dan dat LTD echt prima gitaren zijn :) Ik zou er gewoon eens een paar testen.

Dark_Tranquillity
12 november 2007, 20:54
maar ik ben erg veeleisend

Wellicht een nadeel van het spelen op Jacksons.



De LTD V-600 vond ik zelf een mooi gitaartje, de afwerking etc. ook. 600 serie. De rest die ik vast heb gehad vond ik wat minder, maar dat waren inderdaad 200 series.

JeanPaul du Vinnie
12 november 2007, 20:58
mijn ltd ec400 is niet te vergelijken met de jackson die ik nog gehad heb. echt veel en veel beter. en uiteindelijk heeft die ltd maar 150 euro meer gekost...

allochthomas
12 november 2007, 20:58
mn mh-250 was zeer goed, de floyd was ook behoorlijk stemvast

Soulflyhigh
12 november 2007, 20:59
Wellicht een nadeel van het spelen op Jacksons.



De LTD V-600 vond ik zelf een mooi gitaartje, de afwerking etc. ook. 600 serie. De rest die ik vast heb gehad vond ik wat minder, maar dat waren inderdaad 200 series.
600 serie? 500 denk ik ;) zoals veel mensen hebben gezegd zijn de lagere Ltd's niet je van het. Ik denk wel dat de 400 series in de metal de beste bang for buck gitaren zijn. Mocht je tweedehands een 300 serie tegen komen dan zijn die ook erg goed. Een elementwissel en je hebt een heel erg leuke gitaar. Mijn advies aan Dark Tranquillity (godenband trouwens!) is een 400 serie of hoger :)

Dark_Tranquillity
12 november 2007, 21:16
600 serie? 500 denk ik ;) zoals veel mensen hebben gezegd zijn de lagere Ltd's niet je van het. Ik denk wel dat de 400 series in de metal de beste bang for buck gitaren zijn. Mocht je tweedehands een 300 serie tegen komen dan zijn die ook erg goed. Een elementwissel en je hebt een heel erg leuke gitaar. Mijn advies aan Dark Tranquillity (godenband trouwens!) is een 400 serie of hoger :)

Zou ongetijfeld mogelijk kunnen zijn, het was een zware dag ;)

YannickH
12 november 2007, 21:35
Ik speel op een Viper 50 en ik vind het een prima gitaar. Ik ben aardig wat dure gitaartjes gewend maar deze LTD is een erg toffe plank. Wat Tho als zei, de elementen zijn niet geweldig (nogal basserig en alles behalve lekker warm en vol) maar deze heb ik dan ook vervangen door een setje EMG Zakk Wylde :) Helemaal geweldig zo. Tuners zijn ook niet echt geweldig, hoewel er wel wat tussen zitten waar de tuners wel weer okee van zijn, bij mij was dat niet zo en deze heb ik vervangen door Sperzels. Afwerking is echt prima, goed gespoten etc, kan niet anders zeggen dan dat LTD echt prima gitaren zijn :) Ik zou er gewoon eens een paar testen.

ja maar pak dat di 250-300euro is en je zet er nieuwe tuners op en emg's dan is je plank weer een pak meer dus kun je beter een duurdere kope van betere kwaliteit

Wouter J
12 november 2007, 21:40
Niets mis mee, mijn MH100QM is een van de beste fabrieks gitaren die ik heb. Of het komt doordat ik een exceptioneel goed exemplaar heb gevonden kan ik niet zeggen maar dit ding dat is perfect afgewerkt en de Floyd Blijft goed op stemming. Als ik zie wat er nog meer voor de 350 euro die ik voor die gitaar heb neergelegd te krijgen is ben ik blij dat ik toch die LTD heb gekocht.

http://i36.photobucket.com/albums/e22/guitarman91/100_0139.jpg

Requiem1991
13 november 2007, 08:04
LTD heeft echt heele mooie gitaren , en als ik nog eens een LTD koop doe ik er denk wel EMG 81/85 elementen in =D

ben vanhoof
13 november 2007, 16:30
Een vriend van mij heeft eventjes een EX-50 gehad. Totale bagger; speelde langs geen kanten, was kopzwaar (zoals elke ex) en klonk niet gelijk het moest. Dan kan je nog beter voor een bc rich van 2dehands €200 gaan als je toch van die extreme vormen houdt.

JeanPaul du Vinnie
13 november 2007, 19:12
De 50 is ook wel de laagste reeks natuurlijk. Ik ben er zeker van dat BC Rich even slechte instapmodellen heeft.

armageddon
13 november 2007, 19:23
Heb zelf de LTD RZK-600 en de LTD EC-1000 (met SD JB/59) en ik moet zeggen dat ik ze allebei erg goed vind. Maar dat mag dan ook wel voor die €1000 die ze ongeveer gekost hebben allebei. Goede afwerking vooral.

RammerStein
13 november 2007, 20:22
Heb zelf de LTD RZK-600 en de LTD EC-1000 (met SD JB/59) en ik moet zeggen dat ik ze allebei erg goed vind. Maar dat mag dan ook wel voor die €1000 die ze ongeveer gekost hebben allebei. Goede afwerking vooral.

cool...ben je toevallig rammstein fan? :D

YannickH
13 november 2007, 22:07
Heb zelf de LTD RZK-600 en de LTD EC-1000 (met SD JB/59) en ik moet zeggen dat ik ze allebei erg goed vind. Maar dat mag dan ook wel voor die €1000 die ze ongeveer gekost hebben allebei. Goede afwerking vooral.

dat je geld aan de RKZ kunt uitgeven snap ik niet:stop:.dat is echt een walgelijke gitaar.en het is net een links body.ik vind em echt lelijk mijn mening..

RammerStein
13 november 2007, 22:15
dat je geld aan de RKZ kunt uitgeven snap ik niet:stop:.dat is echt een walgelijke gitaar.en het is net een links body.ik vind em echt lelijk mijn mening..

ik vindt hem wel grappig :D
en de kleur vindt ik ook wel wat hebben :)

Tankman
13 november 2007, 22:18
Hij heeft idd wel iets dat me aantrekt, maar kopen zou ik niet doen.

Malle Eppie
13 november 2007, 22:20
Ik vind hem eerlijk gezegd ook wel iets hebben.

Nu vind ik de meeste ESP's en LTD's wel erg mooi......

LP_CL
13 november 2007, 22:24
Heb zelf de LTD RZK-600 en de LTD EC-1000 (met SD JB/59) en ik moet zeggen dat ik ze allebei erg goed vind. Maar dat mag dan ook wel voor die €1000 die ze ongeveer gekost hebben allebei. Goede afwerking vooral.
Ben je tevreden over die EC-1000? Kan je iets meer over zijn klank? En wat voor genres hij zich in thuis voelt? Die geeft mij zo'n ongelooflijke GAS. Al zou ik eerder eens een niet LP-vormige gitaar aan willen schaffen. En eigenlijk heb ik geen metal gitaar meer nodig, want ik heb al mijn LP Classic, en die is moeilijk te kloppen in dat genre, imo. Moest LTD nu een viper hebben die even mooi afgewerkt is met dat setje SD's, zou ik het nog moeilijker krijgen. Ik heb ook serieuze Eric Johnson strat- GAS en twin reverb- GAS. En niet genoeg geld... bah
Ik haat GAS

the_arod
13 november 2007, 22:29
heb zelf een behoorlijjk aantal LTD's bespeeld en steeds was mijn conclusie dat in de prijsklasse waar het model zich in bevond dit merk in bji de besten behoort.

de 50 serie blaast alle beginnersgitaren van het strijdtoneel af
vanaf de 400 serie zijn de gitaren uitgerust met EMG's of Seymours, ongeëvenaard

Tankman
13 november 2007, 22:32
Toch vond ik de Kirk Hammett, James Hetfield, EX en Viper modellen toch wel erg kut spelen. Erg stroeve nek. De MH series beviel me wel. De Stephen Carpenter 7-string serie en de Alexi Laiho serie lijken mij het wel waard om uit te proberen.

armageddon
14 november 2007, 00:30
cool...ben je toevallig rammstein fan? :D

Jup, tegenwoordig wat minder. Kijk maar even in mijn covers-dir in mijn sig (even de ****.mp3 weghalen)

@C0b Alexi:
Gelukkig verschillen smaken. Iedereen die ik tot nu toe tegenkom die de gitaar in het echt ziet vind hem ontzettend gaaf en origineel, en dat is ie ook. Een Alexi-signature, braak...ik zou er niet aan moeten denken.

@LP_CL: De EC-1000 bevalt goed. Maar ik heb wel de JB/59 versie. Veel minder hoge output dan een EMG uiteraard en een stuk warmer. Niet een hele snelle hals of iets dergelijks, maar wel een heerlijke gitaar.

casper innosence
14 november 2007, 00:42
Toch vond ik de Kirk Hammett, James Hetfield, EX en Viper modellen toch wel erg kut spelen. Erg stroeve nek. De MH series beviel me wel. De Stephen Carpenter 7-string serie en de Alexi Laiho serie lijken mij het wel waard om uit te proberen.

ik heb zelf 2 vipers een ESP standard en een LTD 400. De ESP heeft de fijnste hals die ik ooit bespeeld heb, dun,plat en snel. Verre van stroef. De 400 heeft n iets dikkere neck, maar nog steeds fijn. Wel heb ik t idee dat er n andere lak op zit.

Tankman
14 november 2007, 00:46
Ik kreeg van die hetfield truckster het idee dat die neck veel smaller is. Voelde totaal niet lekker in mijn handen.

5 jaar terug speelde mijn bandgenoot op een MH-100 met EMG elementen zelf derin gebouwd. Dat was een van de beste gitaren waar ik op heb gespeeld. Hij was echt verrassend goed.

RammerStein
14 november 2007, 10:57
Jup, tegenwoordig wat minder. Kijk maar even in mijn covers-dir in mijn sig (even de ****.mp3 weghalen)

@C0b Alexi:
Gelukkig verschillen smaken. Iedereen die ik tot nu toe tegenkom die de gitaar in het echt ziet vind hem ontzettend gaaf en origineel, en dat is ie ook. Een Alexi-signature, braak...ik zou er niet aan moeten denken.

@LP_CL: De EC-1000 bevalt goed. Maar ik heb wel de JB/59 versie. Veel minder hoge output dan een EMG uiteraard en een stuk warmer. Niet een hele snelle hals of iets dergelijks, maar wel een heerlijke gitaar.

ghehe dr schiet mij opeens iets te binnen :)
heb je je rzk-600 toevallig gewonnen met de rammstein guitar give away? :D

LP_CL
14 november 2007, 11:53
@LP_CL: De EC-1000 bevalt goed. Maar ik heb wel de JB/59 versie. Veel minder hoge output dan een EMG uiteraard en een stuk warmer. Niet een hele snelle hals of iets dergelijks, maar wel een heerlijke gitaar.
Het is precies die versie waar ik op zit te gassen. Ik ben niet zo'n grote fan van actieve pups.

allochthomas
14 november 2007, 11:56
heb bij feedback even de kans gehad om een ec1000 met EMG's te testen, echt een heerlijke gitaar, maarja je moet maar net van EMG's houden.

armageddon
14 november 2007, 12:03
ghehe dr schiet mij opeens iets te binnen :)
heb je je rzk-600 toevallig gewonnen met de rammstein guitar give away? :D

Nope, dat was de RZK-1 die weggegeven werd. Die is 2,5x duurder. Waarom mag joost weten, want echt verschillen doen ze niet. Ik heb hem in de Musicstore in koln gekocht.

Jellyfish00
14 november 2007, 15:20
Hmm ff over de ltd f series... Wat vinden jullie daar van..
aan de ene kant vind ik ze wel mooi maar voor t zelfde geld loop je voor lul drmee.. xD

linkje (http://www.espguitars.com/guitars_f.html)

robert-gitarist
14 november 2007, 16:04
F serie? hondlelijk maar smaken verschillen.
Eerlijk gezegt vind ik het ook een loze vraag gezien je zelf al zegt dat je er mee voor lul loopt. (nou loop je nooit voor lul met een gitaar want op een gitaar moet je spelen en niet mee lopen :D )

Jellyfish00
14 november 2007, 16:09
lol not rly. Dr staat namelijk "voor het zelfde geld". Dit betekent: Ik weet het niet, ik heb jullie mening nodig. Maarja toch bedankt voor uweren mening xD

Terence
14 november 2007, 16:15
Als jij je niet zeker voelt vanwege de gitaar om je nek, dan moet je dat ding niet kopen. Anders loop je er gegarandeerd voor lul mee.

Soulflyhigh
14 november 2007, 17:53
Hmm ff over de ltd f series... Wat vinden jullie daar van..
aan de ene kant vind ik ze wel mooi maar voor t zelfde geld loop je voor lul drmee.. xD

linkje (http://www.espguitars.com/guitars_f.html)
Een van de vetste extreme bodys van een gitaar! Of je er mee voor lul loopt? Ja je moet er geen jazz of pop op spelen natuurlijk ;)