PDA

View Full Version : elektrische componenten



thekid
12 november 2007, 16:31
hey

Ik ga weer beginnen met het zelfbouwen van effectjes.

Maar de vraag is : ik heb hier allemaal printplaaten uit radio's en dergelijke.
Zijn die elektriche componenten (weerstanden , enz. ) nog bruikbaar

sebastiaan88
12 november 2007, 16:36
Ik denk het wel, grote kans iig, maar waarom besparen op weerstanden en condensatoren, die kosten 3x niets, zelfs ictjes kosten heel weinig.

Dus ik zou voor je eigen gemak gewoon alles bij een elektronica boer halen

thekid
12 november 2007, 16:47
Ja daar heb je dan ook weer gelijk in. maar ik heb ze nu toch als ik eens zonder zit op een avondje solderen :p . maar dan ga ik wel naar de winkel.

Heeft iemand hier ervaring met geronika hebben ze daar zoon componenten.

Negative K3 fan
12 november 2007, 16:57
wat je met die oude printjes beter zou kunnen doen is het uit- en in elkaar solderen ervan, kun je mooi op je soldeerskillzzzz oefenen. En bij het weer in elkaar puzelen kweek je ervaring om dingen niet over het hoofd te zien.

SimonS
12 november 2007, 19:36
componenten van oude prints, prima te gebruiken. inderdaad ook erg goed voor wat oefen-werk

JCG
17 november 2007, 19:35
componenten van oude prints, prima te gebruiken. inderdaad ook erg goed voor wat oefen-werk

De condensatoren zou ik toch gewoon weg mikken, moeilijk om echt goed na te meten en kunnen rare problemen geven als ze vreemd gaan doen. Voor mij teveel moeite voor wat ik ervoor bespaar.

Dirk_Hendrik
17 november 2007, 23:21
De condensatoren zou ik toch gewoon weg mikken, moeilijk om echt goed na te meten en kunnen rare problemen geven als ze vreemd gaan doen. Voor mij teveel moeite voor wat ik ervoor bespaar.

Dat valt ook wel weer mee hoor.