PDA

View Full Version : Beginner...



*AcousticGuitarMan*
12 november 2007, 14:13
Ik ben een beginner en ik vroeg me af welk model gitaar je voor welke muziekstijl gebruikt. Stratocaster, Telecaster, Les paul, sg(?) en wat is een danelectro (dano pro) . Hoort die bij een van deze modellen of niet. Les paul meer blues???:

http://www.gibson.com/en%2Dus/Divisions/Gibson%20USA/Guitars/LesPaul/Les%20Paul%20GT/

en

http://www.gibson.com/en%2Dus/Divisions/Gibson%20USA/Guitars/LesPaul/Les%20Paul%20Goddess/

Lijken niet echt op elkaar maar ik VIND het wel allebei Blues achtig :noob:

*AcousticGuitarMan*
12 november 2007, 14:19
Trouwens. Heeft Santana geen Paul Reed Smith les paul double cut?? die lijkt hier namelijk op:

http://www.gibson.com/en%2Dus/Divisions/Gibson%20USA/Guitars/LesPaul/Les%20Paul%20Goddess/

Maar dan van Paul Reed Smith. Eerst dacht ik dat hij een strato had

JeeBee
12 november 2007, 14:28
Santana heeft een eigen signature bij PRS:
* PRS Santana SE (de goedkopere)
* PRS Santana II (aanzienlijk duurder)

Gewoon even googlen naar www.prsguitars.com

hesse
12 november 2007, 14:29
Wow, ben jij echt een beginner die meteen aan fenders of gibsons gaat beginnen? Of PRS? Volgens mij doe je, als je zou blijven spelen er geen miskoop mee; maar om mee te beginnen :s
Ik zou ze gewoon testen: fenders en gibsons vind je overal: en in grotere (en betere ;) ) winkels hebben ze natuurlijk ook de ultieme geilgitaren: PRS!!!!!
Maareuhm, ik zou als beginner nooit met zoiets starten. Als je met zoiets start kan je je ook maar beter ineens een goede versterker zoeken, en dat kost nog rotveel meer. En bovendien moet je bij een versterker nog eens weten eigenlijk wat je echt wilt spelen van genre en ook welk geluidstype je wilt hebben (en heeeeeel veel probere).
En mja, van ver heeft die PRS van Santana wel iets van die Gibson, maareuhm.. PRS is zoveel mooier nog :dance:
Voor de andere dingen: kijk eens op het forum denk ik

*AcousticGuitarMan*
12 november 2007, 14:34
NEE. Ik hoef geen dure. Maar ik wou alleen weten of het een Les Paul Double cut was. En ook nog een antwoord op mij 1e vraag???

STW
12 november 2007, 14:36
in principe kan je met elke gitaar elke muziekstijl spelen
of het klinkt is heel persoonlijk
volgens mij wordt blues zo ongeveer op alle soorten gitaar gespeeld
het is wel zo dat er bij metal-achtige muziek bijna altijd gitaren met humbuckers worden gebruikt en bij klassiek gitaarwerk vaak een spaanse gitaar... maar ik vind dat alles mag

misschien is het wel leuk om te kijken welke gitaren je favoriete bands gebruiken, zo krijg je een idee hoe ze klinken

STW
12 november 2007, 14:37
en zo'n danelectro dano pro is weer n ander type

*AcousticGuitarMan*
12 november 2007, 14:41
ok!!!:D:D:D

*AcousticGuitarMan*
12 november 2007, 14:42
Maar een bepaalde gitaar wordt toch wel vaker voor een bepaalde muziekstijl gebruikt?

hesse
12 november 2007, 14:44
Mmm, heel kort en simplistisch dan (maar zoek mss ook, wsl vind je het zelfs op wikipedia): Deze uitleg is ook zeer persoonlijk: uit elke gitaar krijg je veel meer soorten geluid ook natuurlijk als je hem anders instelt en nog dingen: dit is dus waarvoor ik de gitaar zou nemen:
sg: betere scheurwerk en lekker in de solo's (maar is zowat mijn favoriet)
les paul: romig, maar zeer krachtig. Hoor je echt zot veel, en dit zeer terecht.
deze twee hebben normaal Humbuckers
de strat en tele heb je normaal met single coils
de strat: scherper geluid. Meer voor soleerwerk naar mijn mening: heeft dankzij 5-way-schakelaar veel mogelijkheden.
De tele is zeer helder. Mja, heeft echt ook een hele waaier aan geluidsmogelijkheden.
Een belangrijk verschil tussen de eerste twee en de laatste zijn de dikke hals bij de eerste twee (zeker bij de les paul) en de smalle bij de andere twee.
Danelectro is iets dat ik enkel van naam eigenlijk ken. Ik heb het bij mijn weten zelfs nog nooit gezien.
Maar wat ik hier zeg zijn maar mijn impressies he. Ik heb duidelijk ook liever gibsontypes als fendertypes dus mja..
Bespeel ze!!! (het is nog leuk ook ;) )

*AcousticGuitarMan*
12 november 2007, 14:51
Thanks!!!!!!!!!!!!! :rockon: :D:D:D

Firebird
12 november 2007, 14:55
Ik heb een aantal keer op Danelectro's gespeeld, hele gave gitaartjes!!
Maar, en hierin kan ik me vergissen dus verbeter me als dat nodig is, je kan niet echt fijn soleren op een Danelectro.
De Dano's waar ik op gespeeld heb waren helemaal te gek voor slag, maar er zaten zulke diebiel dikke snaren op... 1 bend en m'n halve vinger lag doormidden...

*AcousticGuitarMan*
12 november 2007, 15:04
haha :seriousf:

stratlover
13 november 2007, 16:32
Zijn wel hartstikke oldskool, die danelectro's :rockon: