PDA

View Full Version : Beginner...



*AcousticGuitarMan*
12 november 2007, 14:13
Ik ben een beginner en ik vroeg me af welk model gitaar je voor welke muziekstijl gebruikt. Stratocaster, Telecaster, Les paul, sg(?) en wat is een danelectro (dano pro) . Hoort die bij een van deze modellen of niet. Les paul meer blues???:

http://www.gibson.com/en%2Dus/Divisions/Gibson%20USA/Guitars/LesPaul/Les%20Paul%20GT/

en

http://www.gibson.com/en%2Dus/Divisions/Gibson%20USA/Guitars/LesPaul/Les%20Paul%20Goddess/

Lijken niet echt op elkaar maar ik VIND het wel allebei Blues achtig :noob:

*AcousticGuitarMan*
12 november 2007, 14:19
Trouwens. Heeft Santana geen Paul Reed Smith les paul double cut?? die lijkt hier namelijk op:

http://www.gibson.com/en%2Dus/Divisions/Gibson%20USA/Guitars/LesPaul/Les%20Paul%20Goddess/

Maar dan van Paul Reed Smith. Eerst dacht ik dat hij een strato had

JeeBee
12 november 2007, 14:28
Santana heeft een eigen signature bij PRS:
* PRS Santana SE (de goedkopere)
* PRS Santana II (aanzienlijk duurder)

Gewoon even googlen naar www.prsguitars.com

hesse
12 november 2007, 14:29
Wow, ben jij echt een beginner die meteen aan fenders of gibsons gaat beginnen? Of PRS? Volgens mij doe je, als je zou blijven spelen er geen miskoop mee; maar om mee te beginnen :s
Ik zou ze gewoon testen: fenders en gibsons vind je overal: en in grotere (en betere ;) ) winkels hebben ze natuurlijk ook de ultieme geilgitaren: PRS!!!!!
Maareuhm, ik zou als beginner nooit met zoiets starten. Als je met zoiets start kan je je ook maar beter ineens een goede versterker zoeken, en dat kost nog rotveel meer. En bovendien moet je bij een versterker nog eens weten eigenlijk wat je echt wilt spelen van genre en ook welk geluidstype je wilt hebben (en heeeeeel veel probere).
En mja, van ver heeft die PRS van Santana wel iets van die Gibson, maareuhm.. PRS is zoveel mooier nog :dance:
Voor de andere dingen: kijk eens op het forum denk ik

*AcousticGuitarMan*
12 november 2007, 14:34