PDA

View Full Version : Finger Tabbing



mr-02
12 november 2007, 12:23
Hallo

Ik vond het misschien wel tof om een topic te starten over "Finger Tapping"
Ik kan er niet zoveel van (eigenlijk bijna niks) maar het lijkt me wel leuk?
Weet iemand leuke/goede online lessen over finger tabbing?

Wat is finger tapping (wikipedia) (http://en.wikipedia.org/wiki/Tapping)

Groeten

-=JEROEN=-
12 november 2007, 12:39
tis finger-tapping

is genoeg over te vinden op 't web

ff googlen of probeer youtube eens: finger tapping lesson

hesse
19 november 2007, 21:31
Begin misschien eens bij wat klassieke muziek. Guiliani heeft een boek vol met mogelijkheden. En voor de rest is zijn muziek ook niets anders dan fingerpicking (de makkelijkere dingen van hem). Ook Alfonso heeft wel een paar leuke boeken, maar vaak moet je hier eerst best Guiliani al voor hebben gedaan.

Bloodline
20 november 2007, 09:08
Guitar Technique Encylopedia is een super boek !
Onder andere uitgebreid uitleg over tapping.

CrudeSapphire
1 december 2007, 00:23
Christopher Dahl, daar heb ik 't van geleerd ;)

En wees gerust, ik kon er eerst ook nix van, en het leek ongelooflijk moelijk, maar dat is het eigenlijk helemaal niet!

Gewoon blijven oefenen en het lukt wel ;)

Guitarmania
2 december 2007, 22:17
Gewoon die dikke rechter-middelviger plaatsen op de plek waar je de toon wilt horen. En als je niet weet waar je die moet plaatsen, overweeg dan eens om je te verdiepen in penta-ladders.

Soulflyhigh
3 december 2007, 23:51
Gewoon die dikke rechter-middelviger plaatsen op de plek waar je de toon wilt horen. En als je niet weet waar je die moet plaatsen, overweeg dan eens om je te verdiepen in penta-ladders.
Ook kun je gewoon akkoorden tappen. dus bij een majeur akkoord 1 3 5 en bij een mineur akkoord 1 3b 5. Dit kan op drie verschillen mogelijkheden dus misschien is het leuk dit uit te proberen. Zo kun je een e mineur (e g b) de e tappen en de g en de b met hammer on en pull of spelen of de andere note tappen. Erg leuk om over backing tracks te doen.

G.G.
4 december 2007, 09:42
Duik eens de bibliotheek in en kijk of je het blad guitar player van mei 1989 tot mei 1992 kan vinden. Jennifer Batten schreef daarin steeds een aantal oefeningen mbt twohanded tapping. Heel erg leerzaam.