PDA

View Full Version : peavey budgetgitaren...



vidar
11 november 2007, 22:27
Zijn best goed!
Zat gister in de lokale gitaarwinkel van alles uit te proberen en pakte voor de grap eens een peavey Generation EXP beet.
Kostte volgens mij iets minder dan 200 euro, was h/s/s uitgevoerd, vaste brug, tele look... Echt mooi is anders (voor het oog althans) maar het klonk echt heel aardig en voor het geld zelfs goed! door die humbucker is het ook nog een aardig veelzijdig gitaartje. En wat ik ook fijn vond: geen tremolo! nou ben ik daar sowieso al niet zo weg van maar op budget gitaren geven die dingen meest niets dan ellende. En ik weet eigenlijk niet veel HSS gitaren voor dit geld zonder trem.
Dit model had een ongelakte maple nek met rosewood toets en binding om de body.

http://www.peavey.com/assets//images/fullsize/00462190_2.jpg


Nou ja, misschien een goede tip voor de beginners onder ons die zoeken naar iets anders dan een strat of les paul en ook voor diegenen die er nog een leuk gitaartje bij willen en een keer iets anders willen.

Disclaimer: ik heb op twee modellen gespeeld, daarvan was bovengenoemde, zoals gezegd goed, maar ze zullen vast niet allemaal goed zijn :D. Het andere waarop ik speelde vond ik ook wat minder (was geloof ik een iets duurder model).