PDA

View Full Version : Opeth - Roundhouse tapes



Negative K3 fan
11 november 2007, 22:18
Het nieuwe live album van Opeth is uit, eerst op cd, later komt de DVD.

Ik ben hem nu aan het luisteren, 2e nummer: "Ghost of perdition" en ik vind het tot nu toe eigenlijk nogal een tegenvaller. Het geluid is echt ruk! Heel veel galm, lijkt wel alsof de microfoon een loods verder staat ofzo. Gitaren heel erg op de achtergrond en de algehele mix is gewoon rommelig.

Wat me opvalt in positieve zin zijn de vocals van Mikael, de grunts zijn echt heel diep. Dat clean stukje bij Ghost of perdition en de refreinen in Bleak zijn wel echt lekker kwa stemgeluid.

Mijn advies: niet kopen

maargoed, ik moet hem sowieso nog een paar keer luisteren.

Thom TK
11 november 2007, 22:56
edit: lama.

http://www.quirao.com/images/50/peluche-kosen-animal-jeune-lama-4770.jpg

Ever Dying
12 november 2007, 13:45
Mijn advies: niet kopen


Wtf is dat nou weer voor onzin?
Omdat het een live cd is, of omdat er over een paar maanden een DVD achter aankomt?

Een beetje fan koopt zoiets wel :)
Ik vind hem in ieder geval geweldig..

Mijn advies: koop em wel, en hou een van de beste bands van de wereld on stage :)

Mithrandir
12 november 2007, 14:16
Nee, omdat de geluidskwaliteit matig is, dat vind ik op zich een valide reden al beoordeel ik het graag eerst zelf even :) Als je dan een beperkt budget hebt kun je beter uitkijken naar de DVD of het nieuwe studio album (al zal dat nog wel even duren).

Verder ben ik toch wel heel erg benieuwd naar dit live-album, toch een band uit mijn persoonlijke top-10 en muzikaal gezien een van de indrukwekendste shows die ik live gezien heb.

Negative K3 fan
12 november 2007, 14:37
Wtf is dat nou weer voor onzin?
Omdat het een live cd is, of omdat er over een paar maanden een DVD achter aankomt?

Een beetje fan koopt zoiets wel :)
Ik vind hem in ieder geval geweldig..

Mijn advies: koop em wel, en hou een van de beste bands van de wereld on stage :)

ik ben een beetje fan-af aan het raken en ik koop eigenlijk nooit cd's haha... maargoed, ik vind het eigenlijk behoorlijk een behoorlijk commercieel gedoe, die roundhouse tapes. Een soort van best-off, live en dan zonder de nummers die ze al op lamentations hadden staan waardoor het een soort van nep-best off is geworden.

en de beste bands on stage ben ik het niet mee eens, ik zie opeth juist meer als een album band en ik heb ze al twee keer live gezien.

Ever Dying
12 november 2007, 20:11
Ik bedoelde niet beste band ophet podium.. Ik bedoelde hou ze in leven, door de cd te kopen ;)
En ze kunnen er zelf niet zoveel aandoen, ik denk dat de platenmaatschapij weer geld roken ofzo..

@mith, ik denk niet dat het nieuwe album lang gaat duren.. Drums zijn allemaal al klaar.. Dus misschien nog een maandje of 4-5? Lente volgend jaar gok ik het op :)

En btw, ik heb de CD ook nog niet gekocht, ik koop hem wel te gelijk met de DVD :P