PDA

View Full Version : Pod xtl --> eindtrap --> speakerkast?



GuitarJ
11 november 2007, 21:53
Beste gitaristen,


Na wat rondzoeken kwam ik toch niet helemaal uit het volgende: Ik heb wat zitten kijken naar de Pod xt Live. Ik kwam echter veel tegen dat het direct over een amp gooien geen goed idee is want dat geeft ruzie omdat in de pod al versterkersimulaties zitten (en die uitzetten is een beetje jammer van de pod aangezien dat een van DE functies is). Als ik me niet vergis geld dit niet als je de pod in samenwerking met enkel een eindtrap gebruikt en daarna de speakerkast in gooit. Of is het dan nog steeds niet aan te raden de amp-simulaties te gebruiken?

P.S ik heb niet zo heel veel ervaring met dit soort dingen dus mijn excuses als ik nu iets heel doms vraag ;)

Negative K3 fan
11 november 2007, 22:23
hele goeie vraag waar veel gitaristen nog niet uit zijn, harrie beton hier op het forum heeft goede ervaringen met basamps om zn podxt stereo uit te versterken.

DeiDRagonas
12 november 2007, 00:46
Heb ik ook een tijdje gedaan in een cover band, via de Pod in stereo. Lekker veelzijdig met zo'n floorboardje erbij.

Eigenlijk kun je volgende richtlijnen aanhouden (dit werkte voor mij in de meeste gevallen het best):

-Ga je via een 19 inch rack versterker, dan amp simulatie aan.
-Ga je naar de input van een (of meerdere) gitaarversterker(s), dan amp simulatie uit.
-Ga je via een keyboard amp, of plug je hem in je send return van je fx loop (direct in je eindversterker dus) dan gewoon naar smaak. De een vind dit, de ander dat. Kan beide dus.


Grt Roy.

Robin.ke
12 november 2007, 00:51
Gaat prima. Ik speel zelf over een 2x80W mosfet amp > naar 2x een 2x12 cabinet. Amp simulaties zijn prima te gebruiken.