PDA

View Full Version : Baja Tele



Kim Wilson
11 november 2007, 21:13
Bij deze, mijn eerste soundclip/video. :)

Setup is mijn nieuwe Fender Baja Tele ( :cheerup: ) en mijn Fender Bandmaster, laatste stukje zit er ook nog een BD-2 tussen.

Eerste stukkie is unplugged (ik heb zojuist begrepen waarom er zo expliciet naar gevraagd werd, maar goed, het staat er toch op :D ), volgende is clean, dan de voortrap van de amp iets overstuurd, en de laatste is met nog iets meer oversturing en de BD-2 er bij aan.

Let wel, het is een opname in één take (weliswaar een paar dingen er tussenuit geknipt), en het is niet helemaal 100% vanwege het zondagochtendvolume en de zondagochtendvingers...

http://www.zippyvideos.com/6050356807314666/tele/


Oja, ik heb dus geen flanger gebruikt, dat lijkt zo door de baggerkwaliteit van het geluid na compressie. :)

drap
11 november 2007, 21:20
Klinkt niet verkeerd hoor KW! Klinkt heel tele-like in ieder geval. Da's ff andere koek dan de ouwe strat he :p Ik hou ook van strats, maar een tele heeft gewoon veel meer body.

Wat van flanger gebruik je trouwens? Klinkt ook niet verkeerd!

bass blom
11 november 2007, 21:25
whoo cool, another unplugged artist at work :D

en het clean is ook ok, een echte tele!

Makor1966
11 november 2007, 21:32
Whooooooohooooo!!
je zit daar lekker te raggen op die tele Kim, klinkt goed :dance:

JeeBee
11 november 2007, 21:39
whoo cool, another unplugged artist at work :D


Ja dat begint een eigen leven te leiden.....nog ff en niemand weet meer waarom lol :cheerup:

hendrix2
11 november 2007, 21:45
Haha, unplugged is echt wel de nieuwe rage. :D

Erg geile gitaar hoor. Da's het enige wat ik echt nog wil, een goede tele.
Klinkt goed ook. Lang leve de blues :rockon:

hendrix_appendix
11 november 2007, 22:00
Klinkt lekker fel! Leuk stukkie muziek ook!

fransoos
11 november 2007, 22:06
:???: :nervous:
is wel helemaal unplugged zeg, hoor dan ook echt helemaal niks !
kan het ook een beetje geplugged :nervous:

mikeyaxeman
11 november 2007, 22:08
Zow... klinkt goed Hans erg mooie Tele sound!
Ik had de foto's ook al gezien, erg mooie gitaar. :hippie:

Rinze
11 november 2007, 22:29
Klinkt mooi Hans, misschien is die versterker toch zo slecht nog niet :D

duckman
11 november 2007, 23:43
Cool, leuk clipje. Ik zit zelf ook te denken om deze tele te halen.Ben benieuwd hoe dit over een marshall klinkt...

Kim Wilson
12 november 2007, 08:17
Ja dat begint een eigen leven te leiden.....nog ff en niemand weet meer waarom lol :cheerup:
Ik begreep eerst helemaal niet waarom. Dus ik in al mijn naïviteit heel serieus een stuk unplugged opgenomen... :D

Ik moet nog maar eens een heel liedje opnemen of zo, want dit was eigenlijk een gauwgauw testfilmpje. Impro all the way, om even de klank van het ding te laten horen.

Thanx iig voor de lovende woorden! :cheerup:

Dude
12 november 2007, 11:57
leuk hoor hans, echt een hele mooie tele. Moet er ook ooit nog eens komen, zeker als ik die sound zo eens hoor ! tis dat je geen neger van 75 bent en met een fles goedkope bocht en een sigaar in je hoofd voor een rokerige vieze kroeg zit maar op een zolderkamertje in refotown anders was het plaatje compleet ;)

leuk hoor, echt, je speelt ook een leuk stukkie blues weg !

Kim Wilson
12 november 2007, 12:01
Thanx man! Ik vind het zelf niet zo bijzonder op zich. Als ik het filmpje weer terug zie, denk ik: nou, dat kan ik ook. :D


Ik ga nog wel een keer een filmpje maken met de amp iets harder, dan klinkt het allemaal nog wat mooier en ronder. Nu hoor je zelfs de gitaar zelf nog iets. Een geknepen buizenbak is altijd behelpen, zelfs met mastervolume.

Mitch
12 november 2007, 12:50
Die seriestand blijf ik niet echt een aanwinst vinden, maar verder: prima sound, een echte Tele ! Nogmaals van harte.

Kim Wilson
12 november 2007, 13:01
Thanx, Mitch. Ik vind het wel een prettige optie, en ik denk dat ik hem ook wel zal gaan gebruiken. De uit-faseschakelaar vind ik persoonlijk weer niks bruikbaars toevoegen. Maar het zit ook niet in de weg. :)

Orpheo
12 november 2007, 13:05
ik vind die seriestand juist heel erg leuk! verder: klinkt niet verkeerd! veel speelplezier :)

JeeBee
12 november 2007, 13:39
Ik begreep eerst helemaal niet waarom. Dus ik in al mijn naïviteit heel serieus een stuk unplugged opgenomen... :D

Ik moet nog maar eens een heel liedje opnemen of zo, want dit was eigenlijk een gauwgauw testfilmpje. Impro all the way, om even de klank van het ding te laten horen.

Thanx iig voor de lovende woorden! :cheerup:

Je hebt hierdoor in ieder geval onbedoeld gezorgd voor wat (binnen)pret bij mij en nog wat meer mensen :p Komt nog bij dat je ook nog heel lekker speelt, zowel unplugged als plugged. Wat mij betreft zekers de beste unplugged video! :cheerup: En yes, jouw vingers halen uit die tele toch zeker wel die lekkere onvergelijkbare tele-twang!!!

JeeBee
12 november 2007, 13:44
ik vind die seriestand juist heel erg leuk! verder: klinkt niet verkeerd! veel speelplezier :)

Voor jou als 'Les Paul maniak' vind ik dit een leuke en opbouwende reactie. (Mag ook wel eens gezegd worden) ;)

marc_o
12 november 2007, 14:24
Toffe gitaar, met één domme ontwerpfout, en dat zijn die snaargeleiders. heb de gitaar laatst ook getest en hierop gelet. De snaren gaan verlopen met stevig spel en ik zou als ik jou was, direct op zoek gaan naar dezelfde messing geleiders, maar dan met snaarsleufjes.

Verder vind ik er zeer bruikbare sounds inzitten, en een lekkere hals ook.
Veel plezier ermee!

Negative K3 fan
12 november 2007, 14:46
mooie gitaar, lekker gespeeld

op een gegeven moment hoor je meer rinkeltjes en vervorming van die verneukte video compressie/camera dan hoe de gitaar klinkt, maar toch een mooie gitaar!

rickert
12 november 2007, 16:54
Lekker geil, lekker tele, lekker gespeeld!

G.G.
14 november 2007, 09:02
Lekkere tele Hans. Zeer geschikt voor jouw spel.

Tristan
14 november 2007, 19:03
Goed man!
Ik vind dat je erg lekker speelt, inderdaad net een ouwe Bluesknakker strumming on the porch...
Die Tele past echt fantastisch bij je speelstijl zeg, ik snap nu ook gelijk waarom je toch voor een Tele bent gegaan en niet voor een Strat...
Klinkt als een goede Tele, maar ja, die Mexicanen he, goede dingen zijn dat, wist ik wel... :D

kenx
21 december 2007, 11:26
Niet slecht!

grtz,

kenny

GunMetalBlue
21 december 2007, 13:15
Bij deze: die burgerlul is mijn idool! :cheerup:

Heerlijk spel, ooit moet ik dat ook nog'ns gaan leren. (Ik doe een hoop though, maar niet dat) Prachtige gitaar!

Kim Wilson
21 december 2007, 13:17
Bij deze: die burgerlul is mijn idool! :cheerup:

Heerlijk spel, ooit moet ik dat ook nog'ns gaan leren. (Ik doe een hoop though, maar niet dat) Prachtige gitaar!
Haha, toe maar! :seriousf:

Het is ook maar ongeveer het enige wat ik kan. Maar toch enorm bedankt. :)

GunMetalBlue
21 december 2007, 13:28
JAAAAAAAAAAA! Ik ben gesigged! Ik heb een leven! Of net niet! Nouja, ik ben gesigged! :cheerup:


Je klinkt eigenlijk net als mij, maar dan een 2-3 tiental jaar ouder, vandaar :P

(Ik bedoel in wat je zegt, qua gitaar hoop ik het in ieder geval over een paar jaar ook :D)

Kim Wilson
21 december 2007, 13:45
Nou, qua gitaarspel moet je dat wel lukken, zoveel stelt dat (IMO) niet voor. :satisfie:

hendrix2
21 december 2007, 17:30
Bij deze: die burgerlul is mijn idool! :cheerup:

Heerlijk spel, ooit moet ik dat ook nog'ns gaan leren. (Ik doe een hoop though, maar niet dat) Prachtige gitaar!
Jouw idool heeft op mijn akoestische gitaar de blues gespeeld :cooler: hoe cool is dat!

Orpheo
21 december 2007, 18:52
Voor jou als 'Les Paul maniak' vind ik dit een leuke en opbouwende reactie. (Mag ook wel eens gezegd worden) ;)

en door mede dit clipje, heb ik een telecastertje :)

JeeBee
21 december 2007, 19:49
en door mede dit clipje, heb ik een telecastertje :)

Het moet niet gekker meer worden :D

Welke heb je gekocht btw?

Kim Wilson
21 december 2007, 19:50
en door mede dit clipje, heb ik een telecastertje :)
:o



10tekens...

hendrix2
21 december 2007, 21:04
Kom dat tegen! Kim Wilson is plots de gitaargod van gitaarnet!!!! :D

GunMetalBlue
21 december 2007, 22:40
:o



10tekens...


Ik zeg je, ik heb een oog voor talent...


@hendrix: wat mot je ervoor hebbe?

hendrix2
21 december 2007, 22:44
Ik zeg je, ik heb een oog voor talent...


@hendrix: wat mot je ervoor hebbe?
Goh, een appel en een ei.


;)

GunMetalBlue
21 december 2007, 22:49
I woke up this mornin'...
My chicken didn't lay no egg
Iiiiiiiiiiiiiii woke up this mornin'
'n My chicken she did not lay no egg...

Got no eggs, ain't no apples...
ain't got no woman lovin' me...
Aaaaaaaain't got no eggs no apples,
The blues is takin' care of meeeeeeee http://i79.photobucket.com/albums/j160/GunMetalBlue1/ScreenHunter_002-3.jpg