PDA

View Full Version : Leuk nummer om te spelen?



sander666
30 januari 2003, 18:36
weten jullie misschien noch een nummer
wat supergaaf is om te spelen?
stijl, (rock, metal, blues)
Ik vind nummers van jimi Hendrix over het algemeen wel leuk om te spelen. maar ik ken lang niet alle nummers.
oh ja, liever geen nummers waarvoor ik mijn gitaar anders hoef te stemmen, heb ik een hekel aan.
bedankt

FragDaddy
30 januari 2003, 19:38
ik wilde eigenlijk allemaal nummers van AC/DC, guns n' roses, ozzy en nog meer rock op gaan noemen, maar ik lees dat je je gitaar niet een halve toon omlaag wilt stemmen? naja. sorry. dan weet ik even niets :smile:

maar serieus. ik heb mij elektrische gitaar standaard een halve toon omlaag gestemd en mijn akoestische staat in gewone stemming. alleen lastig als er iemand komt spelen, want dan kun je dus niet samenspelen en moet ik nog even snel om-stemmen.

ik neem aan dat je ook geen nu-metal nummers wilt spelen? (drop-d tuning?)

lastig lastig. nirvana? speelt die standaard? ehm. volgens mij wel.. probeer nirvana eens! :smile:

schaap
30 januari 2003, 19:43
hoezo een hekel aan stemmen ?
Het is echt iets wat je niet zomaar opzij moet gooien.

dirkw83
31 januari 2003, 02:39
Op 2003-01-30 19:38, schreef FragDaddy:
ik wilde eigenlijk allemaal nummers van AC/DC, guns n' roses, ozzy en nog meer rock op gaan noemen, maar ik lees dat je je gitaar niet een halve toon omlaag wilt stemmen? naja. sorry. dan weet ik even niets :smile:

maar serieus. ik heb mij elektrische gitaar standaard een halve toon omlaag gestemd en mijn akoestische staat in gewone stemming. alleen lastig als er iemand komt spelen, want dan kun je dus niet samenspelen en moet ik nog even snel om-stemmen.

ik neem aan dat je ook geen nu-metal nummers wilt spelen? (drop-d tuning?)

lastig lastig. nirvana? speelt die standaard? ehm. volgens mij wel.. probeer nirvana eens! :smile:


1) -- Nirvana speelt bijna alles in EbAb.. behalve polly (en sommige nummers ook in Drop D erbij)

2) -- Als je volk krijgt, kun je toch een
capo op je Elec. poten?

3) -- Drop D tuning zal ie ws geen probleem
vinden (hoeft maar 1 snaar omgestemd
te worden).

sander666
31 januari 2003, 18:21
dat klopt, ik zal toch een keer anders moeten gaan stemmen, binnenkort ga ik een tweede gitaar erbij kopen dus dan kan ik er een standaard anders stemmen.
bedankt v de reacties

FragDaddy
31 januari 2003, 20:23
en dan nog. heb je een gitaar in E en een gitaar in Eb.

kom je een nummer tegen in drop-D. kun je je gitaar in E weer anders gaan stemmen.

je kunt wel gitaren blijven kopen :smile:

dirkw83
1 februari 2003, 01:26
Drop D kan iedere gitarist wel stemmen in 6 seconden.

dikkie dik
1 februari 2003, 12:32
hahaha, onze gitarist doet het met een fractie van een seconde. he fluffy :smile:
dat doe je een paar keer, dan heb niet eens 6 seconden nodig

Fluffy
1 februari 2003, 12:44
yeah, ff de 3 open snaren aanslaan en draaien tot het akkoor goed klinkt. binnen een tel gedaan

schaap
3 februari 2003, 11:58
wat dacht je van gewoon je open e aanslaan en draaien to ie goed is, in een sec gedaan, en meer gefocused.

moretel
3 februari 2003, 12:20
Mary had a little lamb van SRV,
kan je gewoon in de standaardstemming spelen, wil je meespelen met het origineel dan moet je alles een halve toon verlagen.
Nummer is goed voor je ritme spel, als je de loopjes kent dan is het echt een onwijs leuk nummer om te doen.

En heren volgens mij zijn er meer nummers in de gewone stemming dan al die alternatieve stemmingen. Leuk hoor al die alternatieve stemmingen maar ik ben een beetje lui en gebruik vnl. normale stemming.

Ik heb ondertussen een aardig repertoire waar nauwelijks andere stemmingen gebruikt worden.
Het komt nu voor dat de gebruiker van normale stemming bijzonder is, ik denk eerder het tegenovergestelde.

Fluffy
3 februari 2003, 12:21
[quote]
Op 2003-02-03 11:58, schreef schaap:
wat dacht je van gewoon je open e aanslaan en draaien to ie goed is, in een sec gedaan, en meer gefocused.
[/quote
dat bedoelde ik

dirkw83
5 februari 2003, 02:52
Op 2003-02-01 12:32, schreef dikkie dik:
hahaha, onze gitarist doet het met een fractie van een seconde. he fluffy :smile:
dat doe je een paar keer, dan heb niet eens 6 seconden nodig


*zucht*... Hoeveel heb je precies wél nodig dan? Rond je het af op duizenden of op nanoseconden? Jeminee zeg.
Ik bedoel alleen maar dat Drop D stemmen weinig tijd hoeft te kosten.

Kris Haex
5 februari 2003, 17:36
-one (Metallica);
-fade to black (Metallica);
-nothing else mathers (Metallica);
-alive (Pearl Jam);
-Paranoid (Black Sabbath);
-Ktyptonite (3 doors down);
-Learn to fly (Foo Fighters);
-Otherside (Red hot chili peppers);

dirkw83
5 februari 2003, 19:46
Otherside is idd wel leuk om te spelen. Leuk riffje en de solo is niet zo moeilijk.

alhambra
5 februari 2003, 20:48
Ik vind nr 13 altijd wel leuk en 007 ook wel trouwens.
En soms 666 ook wel.

dirkw83
5 februari 2003, 20:57
dat is even zinloos als: ...

Ic3gl0vE
5 februari 2003, 21:05
als je een floyd op je gitaar hebt is naar dropD stemmen niet zo makkelijk hoor. of in ieder geval... dan duurt het wel wat langer dan 6 seconden
tenzij je een d-Tuna hebt maar die hebben de meeste mensen niet

henksjaak
26 maart 2003, 15:40
Op 2003-02-05 21:05, schreef Ic3gl0vE:
als je een floyd op je gitaar hebt is naar dropD stemmen niet zo makkelijk hoor. of in ieder geval... dan duurt het wel wat langer dan 6 seconden
tenzij je een d-Tuna hebt maar die hebben de meeste mensen niet


Thru the eyes of ruby - van Smashing Pumpkins is errug leuk. Hierin zitten veel elementen die mij goed hebben leren gitaar spelen. Leuk ritme leuke tokkelpatronen leuke solodingetjes.

nog een nummer - tonight tonight Smashing pumpkins - zij hebben gewoon leuke nummers om te spelen
nog een - Cherub rock

Alive - pearljam idd

Dust in the wind - kansas

lekker springen New Born - Muse

:smile:

Ohzoso
28 maart 2003, 00:17
de hele stage struck elpee van Rory Gallagher, kickuuuuuuuuuuuuhh!!!!